وزیر فرهنگ در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران تاکید کرد:

تبادل آثار هنری هنرمندان ایران و ایتالیا

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۱:۴۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۷۲۱۵
تبادل آثار هنری هنرمندان ایران و ایتالیا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر کشور ایتالیا در تهران که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه از تبادل آثار و محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان دو کشور استقبال می کنیم، گفت: ایران و ایتالیا دو کشور با سابقه دیرینه فرهنگی هستند و از لحاظ تمدنی و فرهنگی اشتراکات قابل توجهی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: ایران و ایتالیا با سابقه دیرینه تمدنی بیش از هر جنبه ای دارای روابط گسترده فرهنگی با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به روابط خوب ایران و ایتالیا، بر بسط و گسترش ارتباطات فرهنگی با این کشور تاکید کرد و گفت: در همه بخش های فرهنگی و هنری از جمله فیلم، موسیقی، تئاتر، کتاب و ... آماده ایم همکاری های مشترک با کشور ایتالیا داشته باشیم.

وی همچنین با اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی و هنری با این کشور ادامه داد: رفت و آمدهای فرهنگی میان هنرمندان دو کشور منجر به معرفی بهتر تمدن دیرنیه ایران و ایتالیا به دو ملت می شود و برگزاری هفته و روزهای فرهنگی میان دو کشور یکی از این موارد به شمار می آید.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود از رویکرد سفارت ایتالیا در تهران مبنی بر تلاش برای گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از اینکه ایتالیا به عنوان کشور میزبان برای اکسپوی 2030 انتخاب شود استقبال خواهیم کرد.

در این دیدار، جوزپه پرونه سفیر کشور ایتالیا در تهران با تاکید بر روابط دیرینه فرهنگی و تمدنی میان دو کشور، گفت: ایران و ایتالیا دو کشور با سابقه طولانی فرهنگی و تمدنی همراه با میراث فرهنگی و هنری هستند و همواره با یکدیگر گفت و گوهای تاثیرگذار داشته اند.

وی ادامه داد: سفارت ایتالیا بر گسترش روابط فرهنگی با دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد و برنامه های متعددی در راستای این هدف برگزار می کند.

سفیر کشور ایتالیا در تهران در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری و حمایت های نهادهای فرهنگی کشورمان با سفارت ایتالیا به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کرد.

سفیر ایتالیا در تهران در ادامه خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب ایتالیا به عنوان میزبان اکسپوی 2030 شد.

جوزپه پرونه در پایان بر همکاری های مشترک فرهنگی و هنری از جمله فیلم، موسیقی و ... تاکید کرد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز