مستند «بعد از کرونا» روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود؛

روایت دانشجوی اهل آلبانی از ایران پس از کرونا

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۰۸:۴۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۷۶۰۷
روایت دانشجوی اهل آلبانی از ایران پس از کرونا
شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «بعد از کرونا» (After Corona) نگاهی دارد به ایران پس از کرونا از زاویه دید یک دانشجوی غیرایرانی.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مستند «بعد از کرونا» یک دانشجوی اهل آلبانی که در ایران و در مقطع دکترا مشغول تحصیل است، روایت خود را از رفتار مردم پس از شیوع ویروس کرونا بیان می‌کند. رفتار مردم ایران برای این دانشجوی زن آلبانی‌تبار آن‌چنان جالب توجه بوده که موضوع پایان‌نامه دکترای خود را به این مورد اختصاص داده است.

یدمیر چلا معتقد است که مردم غرب سال‌هاست که خودخواهی را جایگزین اخلاق‌مداری کرده‌اند و به همین خاطر، پس از شیوع ویروس کرونا اقدام به حمله به فروشگاه‌ها کردند اما در ایران با وجود همه مشکلات اقتصادی، کوچک‌ترین نشانه‌ای از بی‌نظمی و غارت فروشگاه‌ها مشاهده نشد.

مستند «بعد از کرونا» به کارگردانی محمدهادی نعمتی همچنین از زاویه دید و زبان این دانشجوی زن اهل آلبانی، بسیاری از این حسن رفتارهای ایرانیان را نشات گرفته از دستورات اخلاقی دین مبین اسلام عنوان می‌کند.

 به باور یدمیر چلا، دستیابی ایران به واکسن کرونا هم از همین حسن رفتار مردمانش در مواجهه با این ویروس و تبعات پس از آن ناشی می‌شود.

مستند سه قسمتی«بعد از کرونا» از امروز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما