معرفی کتاب؛

«مخزن سیزده» کتابی برای علاقه‌مندان به ادبیات مدرن

۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۱۷۵
«مخزن سیزده» کتابی برای علاقه‌مندان به ادبیات مدرن
جان مک گرگور نویسنده ی رمان و داستان کوتاه بریتانیایی است. اولین رمان او در فهرست اولیه ی جایزه ادبی من بوکر بود. سومین رمان مک گرگور برنده ی جایزه ایمپک دوبلین شد. «مخزن سیزده» از تحسین‌شده‌ترین آثار این نویسنده به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، جان مک گرگور برای «مخزن سیزده» در سال 2017 نامزد دریافت جایزه بوکر شد. نویسنده برای این کتاب همچنین کاندیدای دریافت دو جایزه گلداسمیت و کاستابوک هم شده است.

مک گرگور تا به حال چهار رمان و دو مجموعه داستان نوشته است و توانسته جوایزی همچون جایزه ادبیات دوبلین، بتی تِرَسک، سامرست موآم را به دست آورد و همچنین سه مرتبه نامش در فهرست جایزه ادبی من بوکر ثبت شود. پیش از این هم کتاب «حتی سگ ها» از مک گرگور در ایران ترجمه شده است.

در معرفی نازنین حاجی‌زاده، مترجم از این کتاب آمده است: «دختری ناپدید می‌شود اما در این رمان زمان است که راز اصلی را شکل می‌دهد. مخزن سیزده روایتی استادانه و آهسته است برای یافتن سایه‌ها و سرکشی‌هایی که در قلب یک جامعه وجود دارد.»

سبک نگارش این رمان به شکلی است که علاقه‌مندان به ادبیات مدرن می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند. «مخزن سیزده» در یک روستا روایت می‌شود که در آن دختری گم شده است.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز