از شبکه الکوثر؛

«شبه رسول (ص)» به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تلویزیون

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۴:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۹۲
«شبه رسول (ص)» به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تلویزیون
به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) برنامه «شبه رسول (ص)» از شبکه الکوثر پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «حضرت علی بن الحسین (ع)» ملقب به «علی اکبر» پسر بزرگ «امام حسین (ع)» در ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری به دنیا آمدند. مادر آن حضرت «لیلی»، دختر «ابی مرّة بن عروة بن مسعود ثقفی» است که نقل شده است، رسول خدا (ص) عروة بن مسعود ثقفی را مثل مؤمن آل یاسین و شبیه‌ترین مردم به عیسی بن مریم (س) نامیده اند.

علی اکبر (ع) که از نظر چهره شبیه پیامبر خدا (ص) بود، در مدت عمر کوتاه خویش از محضر پنج امام معصوم کسب فیض کرد و سرانجام در دهم محرم سال ۶۱ قمری در واقعه عاشورا بعنوان اولین فرد از بنی هاشم اذن میدان گرفت و پس از نبردی دلیرانه به فیض شهادت نائل شد.

در برنامه «شبه رسول (ص)» حضور سخنران و کارشناس مذهبی «الشیخ صالح الکرباسی» و بیان سخنانی پیرامون سیره نبوی (ع)، شرح واقعه کربلا، پس از واقعه  و بازتاب هایی از واقعه برای مخاطبان و بینندگان عرب زبان پیش بینی شده است و پخش وله های مناسبتی نیز در این برنامه 30 دقیقه ای پیش بینی شده است.

«شبه رسول (ص)» با تهیه کنندگی قاسم خدایاری، اجرای یوسف تبریزیان، یکشنبه 22 اسفند ساعت 15:00 به وقت تهران و محصول گروه معارف از شبکه الکوثر پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز