حسین سلیمانی از بازی در «دسته دختران» می‌گوید

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۸:۲۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۸۶۲۲
حسین سلیمانی از بازی در «دسته دختران» می‌گوید
فیلم سینمایی «دسته دختران» در چهلمین جشنواره فیلم فجر یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌ها بود که نقدهای ضد و نقیضی هم درباره آن نوشته شد و برخی منتقدان به تحسین آن پرداخته و برخی منتقدان آن را اثری باکیفیت دانستند. حسین سلیمانی هم به عنوان یکی از بازیگران این فیلم از این قاعده مستثنی نبود و نظرات ضد و نقیضی درباره بازی او در این فیلم شاهد بودیم. سلیمانی در گفت‌وگویی که به بهانه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با او داشتیم، تأکید کرد: برای بازی در این فیلم لحظه‌شماری می‌کردم.

حسین سلیمانی بازیگر سینما که امسال با فیلم سینمایی «دسته دختران» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من برای این نقش انتخاب شدم و از آنجا که 4 سال از سینما دور بودم، بازی در این فیلم برای من اتفاق بزرگی بود و به همین دلیل برای بازی در این نقش لحظه‌شماری می‌کردم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: 4 سال دوری من از سینما انتخاب من نبود، مدتی طولانی درگیر بازی در سریال «87 متر» کیانوش عیاری بودم. بازی در این سریال تجربه بزرگی برای من بود و از آقای عیاری بسیار آموختم و مطمئنم آنچه که از ایشان آموختم به من برای حضور در فیلم «دسته دختران» نیز کمک کرده است.

وی درباره حضور در فیلمی که همه همبازی‌هایش بازیگران زن بوده‌اند، گفت: بازیگری حرفه‌ای نیست که بخواهیم به آن جنسیتی نگاه کنیم. من انرژی و توانی در همبازی‌های خودم در فیلم «دسته دختران» دیدم که معتقدم اگر به جای آن‌ها پنج کاراکتر مرد تعریف می‌شد، امکان نداشت که بتوانند در حد و اندازه‌های آن‌ها کار کنند. همانطور که مشخص است بازی در «دسته دختران» در بسیاری از سکانس‌ها آمادگی جسمانی بالایی لازم داشت؛ اگر بخواهیم قدرت بدنی بالا را فقط مختص مردان بدانیم باید بگویم که بازیگران زن در این فیلم به شکل خستگی‌ناپذیری کار کردند به طوری که شاید برخی مواقع من نسبت به آن‌ها انرژی کمتری داشتم. کنار این بازیگران به خصوص خانم پانته‌آ پناهی‌ها که بخش زیادی از بازی‌هایمان در آن اتوموبیل هم حذف شده است بسیار آموختم.

این بازیگر در ادامه تأکید کرد: شاید فیلم اصلاحیه‌هایی خورده باشد که به نظرم بعید نیست اما بخش‌هایی از سکانس‌ها که حذف شده‌اند صلاح‌دید کارگردان بوده که ریتم، فضا و زمان فیلم را به شکلی که مدنظرش است طراحی کند.

سلیمانی در پایان درباره اینکه نقشش در «دسته دختران» ما به ازای واقعی داشته یا خیر ابراز بی اطلاعی کرد.

انتهای پیام //

نظر شما