گفت و گوی ویژه نوروزی؛

رامین ناصرنصیر: «دیو و ماه پیشونی» جدیدترین کار ۱۴۰۰ من است/ در نوروز با یک شخصیت جدید به «پلاک ۱۳» می‌آیم

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۲۳:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۱۱۴۸
رامین ناصرنصیر: «دیو و ماه پیشونی» جدیدترین کار ۱۴۰۰ من است/ در نوروز با یک شخصیت جدید به «پلاک ۱۳» می‌آیم
رامین ناصرنصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با مجموعه قهوه تلخ مهران مدیری دیده شد و با آثاری چون «سه، پنج، دو» ، «پلاک 14»، «جنگ 77»، «باجناغ‌ها»، «پشت کنکوری‌ها» و مجموعه «شهرزاد» مجدد هنرآفرینی کرد و روی کار آمد در سال گذشته فعالیت چشمگیری داشت که به همین بهانه با او به واسطه روز های پایانی سال و نزدیک شدن به بهار 1401 گپ و گفتی زدیم تا از حال و احوال این روز ها و برنامه هایی که برای سال جدید دارد بشنویم که خواندن این گفت و گو خالی از لطف نیست.

رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با رشته تدوین از پردیس هنر های زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد کار تلویزیونی خود را از سال 1373 آغاز کرد و در این مدت در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاک 14، جنگ 77، باجناغ‌ها، پشت کنکوری‌ها، و سه، پنج، دو به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در مجموعه طنز قهوه تلخ نقش آقای بلوکات را بر عهده داشت و در چندین فیلم و سریال شبکه نمایش خانگی از جمله شهرزاد و شوخی کردم به هنرآفرینی پرداخته‌است.

رامین ناصرنصیر در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال گذشته مشغول کار در برنامه «کلبه عمو پورنگ» بودم که حدود 8 ماه به صورت مداوم روی آنتن رفت و در کنار آن نیز مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» بودم که فیلمبرداری آن از سه سال پیش آغاز شده بود و امسال نیز به پایان راه رسید. در کنار آن نیز مشغول کار در چند پروژه کوتاه مدت بودم که یکی از آن ها «دیو و ماه پیشونی» نام دارد و  قرار است در شبکه نمایش خانگی به پخش برسد.

بازیگر «سه، پنج، دو» در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: معمولا تدارکات پروژه ها اینگونه نیست که پیش پیش و از قبل بازیگران را انتخاب کنند یا اینکه آن ها را در جریان کار جدید بگذارند به همین دلیل من نیز در جریان کار دوستان نیستم که قرار است سر کدام پروژه حاضر باشم اما قرار است در قسمت های ویژه نوروز سریال «پلاک 13» به عنوان یکی از شخصیت های جدید این سریال به ایفای نقش بپردازم.

ناصرنصیر در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 1400 گفت: تلخ ترین اتفاق سال گذشته که همچنان ادامه دار است فوت شدن عده ی زیادی از هموطنانمان است که بر اثر ویروس منحوس کرونا رخ داد و در مجموع سال 1400 برای من سال بسیار خوبی بوده است درواقع در زمینه فعالیت حرفه ای و در زمینه علاقه های شخصی مانند تحقیق و ترجمه توانستم خوب جلو بروم.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت تولیدات نمایشی را به عنوان بازیگر چطور ارزیابی می کند خاطرنشان کرد: راستش به دلایل متعدد مشکلات همچنان وجود دارد که ممکن است برخی از آن دلایل به مشکلات اقتصادی و شرایط اجتماعی که افراد را بی حوصله و تلخ کام کرده است برگردد و همین مسئله باعث شده است تا آثار جدی و با کیفیت که تفکر برانگیز باشند و چالش فکری در تماشاگر ایجاد کنند کمتر تولید شود و بیشتر آثار به سمتی رفته اند که تاریخ مصرف کوتاه مدت دارند و در جهت تفنن ساخته می شوند و این تولیدات بار هنری ندارد. به نظر من واقعا حیف است چراکه پتانسیل خلق آثار هنری ماندگار در این جامعه و بین هنرمندان وجود دارد اما شرایط به گونه ای است که کمتر می توان به ظهور این جنس آثار امید داشت. 

این بازیگر در خصوص این که شبکه نمایش خانگی توانسته است به تلویزیون از لحاظ بالا رفتن کیفیت آثار و پر کار شدن بازیگران کمک کند یا خیر اظهار کرد: بله این اتفاق رخ داده است و رقابتی بین این دو وجود دارد البته می توان گفت که در شبکه نمایش خانگی آثار با کیفیت پایین تولید شده است و شاید بتوان گفت که اعتماد اولیه تماشاگر به این شبکه مخدوش شده است و نوع پرداختن به موضوعات در رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی شبیه به همدیگر شده اند.

رامین ناصرنصیر در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال جدید چه آرزو و سخنی با مدیران این عرصه دارد گفت: آرزوی اولیه من این است که ویروس منحوس کرونا هرچه سریع تر از بین رود و با توجه به اینکه عرصه فرهنگ  به حال خود رها شده است و فقدان آن احساس می شود و انتظار می رود تا سیاست گزاری و برنامه ریزی فرهنگی صورت بگیرد به همین خاطر پرداختن به  چنین مسئله ای وظیفه دولت است تا برای رشد فرهنگی بستر مناسب ایجاد کنند و از فرهنگ و هنر حمایت کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز