پخش سخنرانی های استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی در «سخن و سخنوران»

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۰۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۲۴۱
پخش سخنرانی های استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی در «سخن و سخنوران»
سخنان دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از ۲۶ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه در برنامه «سخن و سخنوران» رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه « سختن و‌سخنوران» که به پخش سخنان بزرگان و‌گه ه های فرهنگ ‌‌و ادب  اختصاص دارد از ۲۶ اسفند ماه با پخش استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی روی آنتن می رود .

هدف از این برنامه آشنایی جامعه فرهنگی با  چهره های فرهنگ و‌ادب و شنیدن سخنرانی بزرگان در حوزه  علم و ادب و فرهنگ است .

در این برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، ضمن معرفی شخصیت استاد دینانی  شرح کوتاهی از زندگانی و آثار این استاد را که به قلم  سیدمحمد حسینی باغسنگانی است روایت می کند .

برنامه "سخن و سخنوران" رادیو فرهنگ؛  به نوعی فهرست نگاری و تدوین گنجینه های مدون فرهنگی مفاخر ایران زمین و وطن فارسی است.

این برنامه تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ مجموعه سخنرانی های استاد دینانی را تقدیم شنوندگان می کند‌.

استاد ابراهیمی دینانی فیلسوف معاصر است که آرای مختص به خود دارد هر چند که وی از بوعلی سینا، ملاصدرا و سهروردی متاثر است اما نظرات شخصی خود را نیز به فلسفه افزوده است. وی در محضر علامه طباطبایی شاگردی کرده است.

دینانی در سمینارها و همایش‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته و مقالات و آثار فراوانی در حوزه فلسفه و دین پژوهی به رشته تحریر در آورده که برخی از آنها جایزه کتاب سال را دریافت کرده است.

در نخستین همایش چهره های ماندگار سال ۱۳۸۰ وی به عنوان چهره ماندگار در رشته فلسفه برگزیده شدند.

«سخن و سخنوران» به تهیه کنندگی «سید محمد حسینی باغسنگانی» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲ بامداد  به مدت ۳۰ دقیقه ‌از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و از وب سایت رسمی رادیو فرهنگ و دیگر سامانه‌های رادیویی در سراسر جهان قابل دریافت است.

انتهای پیام//

نظر شما