گفت و گوی ویژه نوروزی برنا؛

علی عامل هاشمی: رسانه ملی چراغ تئاتر را با تبلیغات پر فروغ کند/ بهترین اتفاق سال گذشته سلامتی خانواده‌ام بود!

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۰۹:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۲۶۹
علی عامل هاشمی: رسانه ملی چراغ تئاتر را با تبلیغات پر فروغ کند/ بهترین اتفاق سال گذشته سلامتی خانواده‌ام بود!
علی عامل هاشمی بازیگر تلویزیون که در تئاتر نیز نقش آفرینی کرده است در سال1389 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری سینما کسب کرد بعد از آن نیز تجربه های متعدد با بازی در فیلم و سریال های مختلف در بازیگری به دست آورد و با نمایشی به نام «مرد برهنه و مرند فراک پوش» به تهیه کنندگی هدایت هاشمی وارد عرصه کار کارگردانی شد. خبرنگار برنا با او به واسطه روز های پایانی سال و نزدیک شدن به بهار 1401 گپ و گفتی زد تا از حال و احوال این روز هایش بشنویم.

علی عامل هاشمی بازیگر تلویزیون و سینما و همچنین کارگردان و بازیگر تئاتر و برادر کوچک تر هدایت هاشمی بازیگر تلویزیون است. او در سال1389 با نقش آفرینی در فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری سینما کسب کرد و در سال 90 در سریالی به کارگردانی سیروس مقدم به نام «چک برگشتی» بازی کرد که این اولین حضور او در تلویزیون است پس از آن در سال 1397 در یک سریال به نام «شب عید» بازی کرد و بعد در سال 99 هم در سریال «کامیون» بیشتر دیده شد.

علی عامل هاشمی که سابقه بازی در فیلم‌ «هزار پا» و سریال هایی همچون «دشت آزادگان»، «سال های دور از خانه»، «سرباز» و «سیاوش» را در کارنامه هنری خود دارد در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال 1400 برای من بسیار عجیب و غریب بود چرا که اولین نمایشم به نام «خانواده آقای هاشمی» که به رشته تحریر درآورده و کارگردانی کردم تا در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برود به پیک کرونا خورد و بعد از آن نیز به ماه محرم و صفر رسیدیم و با توجه به فضای شاد و کمدی نمایش تنها توانستیم 19 شب اجرا داشته باشیم که همین مسئله باعث شد تا هم تیم ما و هم تماشاخانه هر دو متضرر شوند. جدا از این تا پایان سال 1400 چند فیلم کوتاه بازی کردم و زیاد درگیر کار جدی نشدم و بیشتر مشغول نگارش بودم.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: هنوز به طور قطع مشخص نشده است که چه برنامه ای برای سال 1401 دارم اما در صدد این هستم تا شروع به نگارش یک اثر جدید در تئاتر کنم تا آن را به اجرا برسانم علاوه بر آن در حوزه تصویر نیز تصمیم دارم با توجه به طرح ها و ایده هایی که در ذهن دارم اثری را بنویسم و شروع به ساخت آن کنم که البته با برادرانم مشغول دادن ایده ها و طرح های جدید برای تمامی بخش های هنر همان طور که قبل تر گفتم اعم از نمایش، تصویر و... هستیم.

عامل هاشمی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تئاتر همواره کمک حال سینما و تلویزیون بوده است حال این دو چه کمکی به هنر مادر کنند تا این چرخه بهتر بچرخد اظهار کرد: رسانه ملی با حمایت تبلیغاتی از تئاتر می تواند به این حرفه کمک زیادی کند چرا که تئاتر جزوی از عناصر فرهنگی کشور است و برای دیده شدن نیازمند به تبلیغات است و رسانه ملی می تواند این کمک را در حق هنر مادر و بازیگر ساز کند درواقع رونق تلویزیون از ابتدا تئاتر بوده است و نیاز است تا این کمک انجام شود تا این اتفاق تداوم یابد و با توجه به اینکه در این مدت زمان کرونایی چراغ تئاتر کم فروغ شده است رسانه ملی باید توجهات لازم را برای پر نور شدن چراغ تئاتر به کار بگیرد تا این هنر مادر بتواند مجدد فرهنگ سازی و بازیگر سازی خود را ادامه دهد.

بازیگر «چک برگشتی» و «کامیون» در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی سالن های تئاتر در تعطیلات نوروز به فروش گیشه کمک می کند یا خیر گفت: تئاتر همواره باید در تعطیلات نوروز باز باشد به این دلیل که مردم در این زمان ها وقت بیشتری برای تماشای تئاتر، فیلم و... دارند و طبق شنیده هایی که دارم قرار است امسال تئاتر شهر نمایش های زیادی را به صحنه راه دهد و به نظر من این اتفاق بسیار خوب است.

عامل هاشمی در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 1400 گفت: تلخ ترین اتفاق سال 1400 وقفه افتادن و تعطیل شدن نمایشم بود چرا که این نمایش را بسیار زیاد دوست دارم و در مدت زمانی که روی صحنه بود مخاطب استقبال زیادی کرد اما به دلیل پیک پنجم کرونا مجبور به تعطیل کردن نمایش شدیم و واقعا نمیدانم چه زمانی بتوانم مجدد دکور سنگین «خانواده آقای هاشمی» را به صحنه ببرم و حسرت این اتفاق از سال 1400 در دلم ماند. بهترین اتفاق این سال این بود که خداراشکر در خانواده ام شاهد هیچ گونه بیماری نبودم و اتفاق ناگواری پیش نیامد و همگی به سلامت سال 1400 را سپری کردیم.

او در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه تئاتر تامین و مدیریت می شود بیان کرد: بله تنها راه درآمد زایی من از راه تئاتر و بازیگری تامین می شود درواقع همسر من نیز در این رشته مشغول است و ما تا این لحظه تمام تلاش خود را کردیم و خداراشکر از این شرایط گذر کردیم و امیدوارم که با بهتر شدن اوضاع کار ما روی روال خود بیفتد.

علی عامل هاشمی در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال جدید چه آرزو و سخنی با مدیران این عرصه دارد گفت: برای سال جدید آرزوی سلامتی و آرامش دارم و به نظر من اگر آرامش در جامعه حاکم باشد می توانیم راحت تر از قبل فعالیت فرهنگی کنیم و به عنوان ابزار فرهنگی این کشور بتوانیم به فرهنگ سازی خود ادامه دهیم و در ادامه تنها می توانم بگویم تلاش مدیران هیچ دردی از ما دوا نکرده است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز