گفت‌وگوی ویژه نوروزی برنا؛

مهران رجبی: فصل دوم «وضعیت زرد» از ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود/ شیرین‌ترین اتفاق سال گذشته دسترسی مردم به واکسن کرونا بود/ از راه بازیگری زندگی‌ام می چرخد!

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۱۳۷۸
مهران رجبی: فصل دوم «وضعیت زرد» از ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود/ شیرین‌ترین اتفاق سال گذشته دسترسی مردم به واکسن کرونا بود/ از راه بازیگری زندگی‌ام می چرخد!
مهران رجبی بازیگر طناز سینما و تلویزیون که با مجموعه تلویزیونی«بچه‌های مدرسه همت» شناخته شد و با بازی در فیلم سینمایی «کودک و سرباز» کاندیدای جایزه جشنواره فجر شد به تازگی در مجموعه «وضعیت زرد» ایفای نقش کرده است که با او به واسطه روز های پایانی سال و نزدیک شدن به بهار 1401 گپ و گفتی زدیم تا از حال و احوال این روز ها و برنامه حرفه ای اش در سال جدید بشنویم.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون اولین حضور در جلوی دوربین را در سال 1376 در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» تجربه کرد او که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است در سال 1378 با بازی در فیلم سینمایی «کودک و سرباز» به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. نقش ستوده شده او در این فیلم، کاندیدای جایزه جشنواره فجر شد.

رجبی با فیلم بعدی به نام «زیر نور ماه» که در آن ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود مورد توجه همگان و به‌ خصوص منتقدان قرار گرفت که همین نقش باعث شد به او پیشنهاد بازی در «خانه‌ای روی آب» و «از کنار هم می‌گذریم» داده شود.

مهران رجبی که در کارنامه هنری اش آثاری چون «کاتیوشا»، «ما خیلی باحالیم»، «رسوایی 2»، «آقای الف»، «پرده نشین»، «معراجی ها»، «گذر از رنج ها»، «از یاد رفته» و.... دیده می شود در  گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: در سال 1400 مشغول ساخت و بازی در فصل دوم سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار و تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد بودم که از ماه مبارک رمضان در شبکه سه سیما روی آنتن می رود. این سریال روایتگر قصه‌ای درباره طراح سانتریفیوژها است.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: در سال جدید وضعیت مشخصی نداریم اما اولین سریالی که در اردیبهشت ماه سال 1401 ساخته می شود اثر جدید مسعود ده نمکی به نام «آزادی مشروط» است که با محوریت طنز درباره فعالیت‌ گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران روی کار می آید.

رجبی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولیدات نمایشی را به عنوان بازیگر چطور ارزیابی می کند خاطرنشان کرد: با ورود کرونا به کشور وضعیت تولیدات نمایشی بسیار ضعیف شده بود و زندگی اهالی تئاتر نیز رو به نابودی بود اما با کم شدن کرونا این تولیدات روبه بهتر شدن رفته اند.

این بازیگر در خصوص این که شبکه نمایش خانگی توانسته است به تلویزیون از لحاظ بالا رفتن کیفیت آثار و پر کار شدن بازیگران کمک کند یا خیر اظهار کرد: بله شبکه نمایش خانگی توانسته به رسانه ملی کمک کند در بسیاری از مواقع که تلویزیون هزینه کافی برای ساخت یک اثر را ندارد شبکه نمایش خانگی این کار را انجام می دهد و این موضوع به نفع رسانه ملی، کادر سازنده، عوامل و بینندگان هم خواهد بود.

بازیگر «پرده نشین» در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 1400 گفت: تلخ ترین اتفاق سال 1400 از دست دادن بسیاری از همکارانمان در حوزه هنر بود و شیرین ترین اتفاق سال گذشته فروکش کردن کرونا و دسترسی مردم به واکسن بود.

رجبی در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه تئاتر تامین و مدیریت می شود بیان کرد: من به غیر از بازیگری هیچ کار دیگری ندارم و همواره مشغول این کار بوده و خواهم بود و تنها از این راه کسب درآمد می کنم.

مهران رجبی در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال جدید چه آرزو و سخنی با مدیران این عرصه دارد گفت: امیدوارم که سویه های جدید کرونا فروکش کند و سلامتی به کشور برگردد که اگر این اتفاق رخ دهد تمامی مشاغل از صنف های گوناگون به فعالیت مجدد می رسند و درآمد ها نیز دوبرابر می شود.

انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز