گزارش ویژه نوروز ۱۴۰۱؛

شبکه دو و یک اتفاق خانوادگی/ زیبایی خانه دغدغه هر ایرانی است!

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۰۶:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۱۵۴۰
شبکه دو و یک اتفاق خانوادگی/ زیبایی خانه دغدغه هر ایرانی است!
برنامه خانه ی زیبای من به تهیه کنندگی وکارگردانی بهاره امینی ویژه نوروز 1401 حوالی ساعت 20 روی آنتن شبکه دو سیما می رود.طرح برنامه خانه زیبای من، سالها دغدغه ذهن من بود که متاسفانه بدلیل هماهنگ نشدن اسپانسرها امکان ساختش فراهم نمی شد. تا اینکه مدیران محترم شبکه تصمیم به ساخت این مجموعه با بودجه خود سامان کردند که قبل از هر چیز بایت حمایتهای بی وقفه شان از همگی نهایت سپاس و تشکر را دارم.که اگر این پشتوانه نبود، بعد از عنایت خداوند حمایت این بزرگواران دلگرمی تیم برنامه ساز در تمامی شرایط سخت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا ؛ یکی از برنامه های نوروزی تلویزیون که با دغدغه خانواده ی ایرانی تولید شده است و قرار است به زیبایی و شکیل بودن خانه های نوروزی کمک کند "خانه ی زیبای من" است  که به همین  بهانه  با عوامل این برنامه دقایقی همراه می شویم .

بهاره امینی طراح،کارگردان و تهیه کننده خانه زیبای من دیپلم گرافیک و لیسانس گرافیک از دانشگاه سوره را دارد و دو سال دوره طراحی و نقاشی را در مرکز هنر و ادبیات صدا و سیما گذرانده و موفق به اخذ دیپلم طراحی و نقاشی این مجموعه شده است او سالها طراحی صحنه برنامه های مختلف سیما را برعهده داشته و حالا برنامه ایی را در همین فضا برای شبکه دو طراحی کرده است .

خانه ی زیبا

امینی با اشاره به سوابق کاری اش در این عرصه به برنا می گوید؛ از اواخر بهار ۱۳۷۹ توسط پدرم آقای هوشنگ امینی که از اواسط دهه ۶۰،مدیر تولید،شاعر و آهنگساز صدا و سیما بودند، با برنامه پخش زنده گروه کودک و نوجوان به تهیه کنندگی آقای حسین مناجاتی، فعالیت در بخش دکور و صحنه سازمان را شروع کردم.

در این سالها افتخار طراحی دکور برنامه های مختلفی از جمله نگی که نگفتی،بچه های مردم (به تهیه کنندگی  مجتبی احمدی) و.... وهمینطور طراحی صحنه و لباس بیش از سی فیلم و سریال ازجمله فیلم سینمایی حراج (منتخب جشنواره مونترال کانادا و همینطور ده جشنواره خارجی دیگر شد) را داشتم.

طرح برنامه خانه زیبای من، سالها دغدغه ذهن من بود که متاسفانه بدلیل هماهنگ نشدن اسپانسرها امکان ساختش فراهم نمی شد. تا اینکه مدیران محترم شبکه تصمیم به ساخت این مجموعه با بودجه خود سامان کردند که قبل از هر چیز بایت حمایتهای بی وقفه شان از همگی نهایت سپاس و تشکر را دارم.که اگر این پشتوانه نبود، بعد از عنایت خداوند حمایت این بزرگواران دلگرمی تیم برنامه ساز در تمامی شرایط سخت بود.

درباره برخورد مخاطب باید بگم بسیار قدردان مردم عزیزمان هستیم.چه در فضای مجازی چه در پنل پیامک ها و همینطور بازدید و ثبت نام در اپ تلویبیون ما را شرمنده لطف خود کردند و انرژی و امید ما را بیشتر کردند.سری اول خانه زیبای تابستان ۱۴۰۰ روزهای جمعه حوالی ساعت ۱۶ از شبکه دو روی آنتن رفت که با عنایت مدیران محترم با توجه به رضایتمندی عزیزان هموطن تصمیم به ساخت سری دومش شد. در سری دوم تعداد لوکیشنها و تنوع منازل بیشتری خواهیم دید.و امیدواریم درپایان نوروز بیش از پیش رضایت مخاطب عزیزرا فراهم کرده باشیم. خوشحال میشویم هموطنان عزیز همانند سری قبل ما را دنبال کنند.یکم تا دهم نوروز هزار و چهارصد و یک، قبل اخبار ۲۰:۳۰حوالی ساعت ۲۰ ما را در شبکه دوتماشا کنید.درباره ساخت سری های بعدی مجموعه هم باید بگم این مورد بستگی از نظرات مدیران محترم دارد که در ادامه مسیر چه تصمیمی برای برنامه در نظر داشته باشند.پیامکهای زیادی از شهرهای مختلف ایران به دستمان رسیده که همگی پر از مهر و انرژی هستند.شرمنده عزیزان سایر شهرها هستیم با توجه به محدودیتهای کرونایی در شرایط فعلی فقط امکان حضور در تهران و استان البرز را داریم.با وجود اینکه استان البرز در فاصله نزدیکی از تهران قرار دارد ولی متاسفانه ترافیک و شلوغی های شب عید تردد و برنامه ریزی را برای ما بسیار پیچیده کرده بود.هدف خانه زیبای من ،امکان چیدمان زیباتر در منزل با حداقل هاست و تلاش میکنیم فرهنگ تجملگرای بخصوص بین زوجهای جوان را از بین ببریم. از دیگر اهداف ما حمایت از تولید داخلی و همینطور اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی بین اقشار مختلف جامعه هست که به جای خرید اجناس کشورهای همسایه،از هنر هموطنانمون حمایت کنیم.قطعا با اصلاح این باور غلط که اجناس خارجی قطعا از اجناس داخلی مرغوبتر هستند، میتوانیم هم انگیزه و کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهیم و هم به اقتصاد هموطن و جامعه کم کنیم.

جا دارد از همه همکاران  تیم خانه زیبای من ،چه در بخش تولید چه در بخش اجرایی طراحی داخلی،بخصوص آقای هومن امینی که جانشین تهیه  و آهنگساز مجموعه بودند و همین طور آقای مهدی صالحپور مدیر اجرایی  پروژه کمال تشکر را کنم که در تمام لحظات سخت کنار من بودند. و ضمن سپاس از حمایت همیشگی مدیران وقت گذشته و همینطور حال، امیدوارم امکان تولید این مجموعه در فصل های بعد را داشته باشیم و ضمن تبریک سال نو آرزو میکنم امسال در هیچ منزلی،هیچ عزیزی بیمار نباشند.بخصوص بزرگان خانواده که در زندگی هر آنچه داریم بعد از عنایت خداوند،از دعای خیر این عزیزان داریم.

خانه ی زیبا

هومن امینی  جانشین تهیه و آهنگساز مجموعه  در خصوص آهنگسازی وهمراهی اش با برنامه می گوید:تقریبا از ۳سالگی علاقه ام به موسیقی توسط خانواده کشف شد و از همان کودکی با سازهای ایرانی ارتباط برقرار کرده تا جاییکه در سن ۷سالگی مقام اول جاز را در مقطع دبستان در استان تهران بدست آوردم.من هم مانند خواهرمتوسط پدر با صدا و سیما آشنا و حرفه اصلیم آهنگسازی را آغاز کردم.در این سالها کارهای زیادی از کودک و نوجوان گرفته تا مجموعه های سریال و موسیقی های مناسبتی به عنوان آهنگساز و بعضا تنظیم کننده حضور داشته ام.

با توجه به اینکه من و خواهرم اکثرا در پروژه های مشترک باهم فعالیت داشتیم کاملا به دقت و حساسیتهای کاری خواهرم اشراف داشتم و او هم معتقد بود حضور من به صورت تمام مدت کنارشان باعث دلگرمی و اطمینان خاطر ایشان خواهد بود.این شد که پروژه دیگری جز کار خواهرم در این مقطع زمانی  انتخاب نکردم.خوب کار به شدت پراسترس و زمان بسیار محدود بود.چون یکباره تصمیم به ساخت سری دوم مجموعه شد، فشار روی تیم هم برنامه ساز و هم تیم اجرایی بسیار بالا بود و بسیار از زحمات دوست و همکار عزیزمان جناب آقای صالحپور کمال تشکر را دارم که در تمام این مسیر دوش به دوش ما تا نیمه های شب درگیر ساخت برنامه و بازسازی بودند.و مطمئنا تنها چیزی که این پروژه سنگین و پر لوکیشن را به سرانجام رساند، یک دلی و محبت تمام عوامل  برنامه بود که توانستیم در  ۵۰ روز این برنامه را تقدیم نگاه پر مهر مردم عزیز کشورمان کنیم.

عبدالله روا نریتور برنامه 

 عبداله روا راوی برنامه می گوید:ازخیلی سالها پیش که خانم امینی این ایده را دنبال کردند فکر کنم اولین فردی بودم که با من درباره همکاری و نریشن برنامه صحبت کردند.به واسطه همکاری هایی که قبلا داشتیم.و خدا روشکر میکنم تجربه خیلی جالبی بود.از نظر اینکه تصویرم در این برنامه دیده نمیشه به نظرمن موثر بودن خیلی مهمتر از دیده شدن است.فکر میمنم برنامه هم با توجه به حضور خانم امینی به عنوان گرداننده برنامه به نظرم خیلی کافی و لازم هست و نیازی راجب مجری در برنامه دیده نمیشه.و اینکه من هم نقش مکمل دارم باتوجه به اینکه فضاکاملا حرفه ای می باشد و گه گاه وارد مباحثی میشه که خیلی حرفه ای است من به عنوان مکمل حضور دارم که هماهنگی و تلطیف ایجاد کنیم با متن هایی که اجرا می کنیم.

خانه ی زیبا

یک سری توضیحات به عنوان خانواده ها به من دیده میشود یک سری توضیحات هم در تدوینی که انجام میشه حضور داره  و بدلیل اینکه هماهنگی خوبی بین افراد تیم خانه زیبای من وجود داره من خیلی احساس اشنایی میکنم با خانواده ها و به همین دلیل و حرفه ای بودن تیم اجرایی و برنامه ساز و تدوین واقعا در طول برنامه اصلا احساس غریبگی ندارم و باتک تک اعضای خانواده احساس آشنایی دارم.به نظر میرسد با توجه به سابقه موفق و حرفه ایه این برنامه که تا به حال با این مضمون برنامه ای پر مخاطب در تلوزیون نداشتیم و تجربه بسیار خوب و پر افتخاری برای همه گروه خانه زیبای من هست که ما به ایرانی بودن و کم هزینه بودن طراحی و استفاده از لوازم بلااستفاده و همینطور خرید وسایل ایرانی مفید هست و به نوعی برای همه هموطنان میتونه احساس خود باوری   و غرور برای همه همکاران ایجاد کنه ویک احساس خوبی برای خانواده هایی که میتوانند اعتماد کنند به نتیجه مثبت استاد کارهای ایرانی که نمونه های بسیار زبده و عزیز و قابل اعتمادش دارند باما فعالیت می کنند.

داوود کاوند تدوینگر

داوود کاوند تدوینگر در ادامه می افزاید :با توجه به تفاوت لوکیشنها و کارهای داخلشان برنامه هر قسمت چالش مختلفی داشت هم جذاب بود هم با توجه به فشردگی زمان کمی پیچیده شده بود.و همین باعث میشد که هر قسمت فضای تدوینی خودش را داشته باشد و جذابتر شود. نکته بعدی مسئله روایت هر قسمت بود ما باید برای هر قسمت روایت خاص خودش را در می آوردیم.نکته دیگر تقریبا ۸۰درصد مردم ایران  دست به آچار هستند و تجربه کارهای فنی داخل منزل را دارند.به لحاظ تدوینی نمی شد مخاطب را نادیده گرفت یکباره مثلا منزل را گچ شده نشان داد باید از روند خطی خرید گچ تا اجرای تیم را نشان داد که بیننده گچکاری را لمس کنند.به نظرم کارخیلی جذاب شده امید آنکه با بازدیدخوب مردم عزیز مدیران محترم تمایل به ادامه تولید این مجموعه متفاوت داشته باشند.

اکبر محمد نژاد تصویر بردار 

تصویربردار این برنامه به برنا می گوید : به نظر بنده این مجموعه یکی از برنامه های خیلی خوب و توان مندی بود که مخاطب چه بیننده و چه کسانی که منزلشون با خیلی هزینه پایین تزیین و درست میشد جذاب بود . سختی های بسیاری وجود داشت برای تهیه کننده و وقت بسیار میبرد برای تولید این برنامه  ولی خوشبختانه این سختی ها رو عوامل با مدیریت خوبه سرکار خانم بهاره امینی که داشتن  دیده نمیشد و تحملش خیلی دشوار نبود. تا یک کار خوب برای مخاطبان ساخته بشه . امیدوارم با دیدن این برنامه مردم. عزیز لذت ببرند .

سعید نجفی تصویر بردار

سعید نجفی دیگر  تصویر بردار  پروژه معتقد است :برنامه خانه زیبای من به لحاظ شکل و ترکیب یک برنامه تلویزیونی در نوع خودش یک کار تازه و همراه با جذابیت های خاص خودش هست که هر چند نمونه های خارجی و مانند این برنامه وجود دارد اما می تواند برای مخاطب ایرانی جالب باشد.اینکه مردم برای بازسازی محل زندگی خودشان با وجود نوع زندگی ایرانی و مخاطرات و دغدغه هایی که مردم ایران در این زمینه دارند، از یک برنامه تلویزیونی در این راستا استقبال می کنند نشان از موفقیت این طرح و برنامه دارد که باید به طراح و سازندگان آن تبریک گفت.

وقت گذاشتن، صمیمت و دلسوزی عوامل پشت صحنه در مسیر ساخت این برنامه هم که گاها ضبط بخش های مختلف برنامه از صبح زود تا پاسی از شب طول می کشید، از دیگر عوامل موفقیت این برنامه است.

خانه ی زیبا

سمیرا زال بیگی منشی صحنه هم در خصوص این برنامه با ما همراه شد وگفت :خانه زیبای من یک طرح و ایده نو ، با کارگردانی و اجرای خوب هست که نشان دهندهء یک تفکر و برنامه ریزی دقیق در قالب یک تیم کاربلد  و اجراهای قابل تحسین خودش رو نشان داده که همین امر باعث جذب مخاطب و کیفیت بالای این برنامه میباشد.

سارا زال بیگی دارستانی هماهنگی برنامه :در کنار دشواری های هماهنگ کردن و برنامه ریزی هایی که باید برای تحویل به موقع کار به عزیران درخواست کننده داشته باشیم ، کار متفاوت و جذابیه، به خصوص برای کسانی که به تنوع چیدمان وسایل و زیبایی منزلشون اهمیت میدن . ویژگیه این برنامه  به نظر من اینه که نیازی نیست حتما از وسایل گران قیمت استفاده بشه و حتی گاهی میشه با حداقل ترین و ساده ترین امکانات هم ، دکور متناسب و چشم‌نوازی رو برای منازلمون داشته باشیم‌.

مرسده رضایی طراح گریم: در این مجموعه با توجه به تعدد لوکیشن و خانواده ها، و همینطور بیماری کرونا باید نهایت بهداشت را رعایت میکردیم که خدا را شکر با رعایت کامل پروتکولهای بهداشتی هیچ یک از خانواده های عزیز در حین تصویربرداری دچار بیماری نشدند.خانه زیبای من تجربه بسیار جالب و نویی برام بود و امیدوارم با توجه به نگاه رضایتمند مردم عزیز ،همچنان در سری های بعدی بتوانیم این مجموعه را روی آنتن شبکه دو ببینیم.

 محمد جلال سروش، مدیریت فضای مجازی:ضمن تشکر از گروه فرهنگ وهنر محترم خبرگزاری برنا و تبریک سال نو، باید بگویم : پروژه خیلی سختی روپشت سر گذاشتیم.خوشحالم در این پروژه کنار سایر همکارانم توانستیم تنها در مدت ۵۰ روز برنامه را ضبط کنیم.و خدا رو شکر بقدری همه همکاران باهم هم فکر و همراه بودیم که توانستیم به بهترین شکل ممکن کاررو به سرانجام برسونیم.در مورد فضای مجازی هم باید بگم قدردان محبت مردم عزیزمون هستیم که انقدر بالطف در فضای مجازی ما را دنبال میکنند و دایرکت های ما پر از محبت خالصانه عزیزان هموطنمان هست و همین انرژی های مثبت خستگی ها را در ما ازبین میبرد

شیرین حاجی محمدیان برنامه ریز برنامه خانه ی زیبای من هم در پایان می گوید:با توجه به محدودیت زمان و ترافیک کاری و شلوغی شهر،و با توجه به انتخاب ۳ لوکشین خارج از شهر تهران در استان البرز واقعا فشردگی و برنامع ریزی بسیار سخت بود.و گاهی صاحبخانه محترم بدلیل کارهای شخصی قرار خردی رو کنسل و یک زمان دیگرمیکردند واقعا نا رو با چالش اصلی مواجه میکرد. اضافه کردن کار هم توسط خانواده خیلی حجم کاریمون رو زیاد و پیچیده میکرد.تجربه خیلی خوبی بود که در کنار خانم امینی داشتم و امیدوارم برنامه با ت‌وجه به زحمات زیادیکه براش کشیده  شده پر بیننده باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز