برنامه « کتاب گویا» با روایت افسانه های پارسی

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۰۹:۲۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۳۵۸۹
برنامه « کتاب گویا» با روایت افسانه های پارسی
برنامه « کتاب گویا» از دهم تا چهاردهم فروردین با روایت افسانه های پارسی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بهروز رضوی در برنامه «کتاب گویا» از چهارشنبه ۱۰ فروردین به مدت ۵ شب روایتگر افسانه های پارسی است .

افسانه‌ها و اسطوره‌ها پایه‌های تمدن‌ هر سرزمینی هستند؛ داستان‌هایی که نسل‌به‌نسل به‌عنوان راه سعادت زندگی و شناخت نیروهای خیر و شر شناخته می‌شدند و زمینه‌ی بسیاری از باورهای آدمیان دیروز و امروز را شکل داده‌اند. شنوندگان این برنامه قطعاً برخی یا بخشی از این قصه‌ها را از زبان بزرگان و قدیمی‌ها  شنیده اند اما این بار محمدباقر رضایی افسانه هایی از سرزمین مان را  به رشته تحریر در آورده و بهروز رضوی آنها را روایت می کند.

«اساطیر» یا «افسانه‌های ایران» به مجموعه‌ی افسانه‌های ایرانیان اشاره دارد. این افسانه‌ها ریشه آریایی داشته و تا میزان بسیار بالایی میان اقوام ایرانی و هندی وجه اشتراک دارد. افسانه‌های ایران از یک اصل و منشأ آریایی مشتق شده و تفاوت‌های محیطی ایران و هند و نیز فرهنگ متفاوت بومیان ایران و آریاییان ایرانی مهاجرت کرده به هند، تفاوت‌هایی را میان اساطیر هندی و ایرانی موجب شده‌است. 

آن‌چه از اساطیر کهن ایرانی امروزه باقی‌مانده بیش‌تر به «اَوِستا» بازمی‌گردد.

«بهروز رضوی» در هر قسمت دو افسانه‌ی کوتاه از ادبیات کهن ایران را روایت می‌کند.

برنامه « کتاب گویا» کاری از  گروه تولید ‌وتامین رادیو فرهنگ است که هرروز ساعت ۲:۳۰ بامداد به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز