رضا فیاضی: من کتاب فروشی دارم و از این راه نیز امرار معاش می کنم/سال گذشته پر کار بودم اما پر درآمد نبودم!

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۷۳۵
رضا فیاضی: من کتاب فروشی دارم و از این راه نیز امرار معاش می کنم/سال گذشته  پر کار بودم اما  پر درآمد نبودم!
رضا فیاضی از آن دست هنرمندانی است که به دلیل سوابق کاری اش در حوزه کودک و نوجوان می تواند یکی از صاحب نظران این عرصه باشد. بازیگر سریال ماندگار «زی زی گولو» که بسیاری از اهالی دهه 60 با آن خاطره دارند در گفت و گو با خبرگزاری برنا به وضعیت کاری این روز هایش و البته شرایط اقتصادی این حرفه اشاره کرد.

رضا فیاضی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد. برای اینکه با رضا فیاضی بیشتر آشنا شویم و اطلاعاتی که در اختیار مخاطبانمان قرار می دهیم بی کم و کاست باشد به سراغ ویکی پدیا رفتیم و آنجا خواندیم که می گوید : او در سال  1355 در سریال «گلباران» به کارگردانی رضا بابک به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم «چریکه تارا» بهرام بیضایی حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده‌ دار شد. فیاضی پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد.

 او که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی چون «کلاه پهلوی»، « تبریز در مه» ، « کیمیا»، «معمای شاه» ، « در به در ها» و.... دیده می شود در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال گذشته چندین سریال و تله فیلم در دست کار داشتم علاوه بر آن نیز از دو کتاب صوتی من به نام «داستان تتو» که درباره قشر نوجوان است و می‌خواهد خود را به اثبات برساند، اما درگیر مسائلی عجیب و غریب می‌شود و کتاب دیگر با نام «زن و شوهری با قامت متوسط» نیز که در خصوص زندگی زوجی است که به سبب مشکلات متعدد در زندگی، به دامان خیالبافی پناه می‌برند رونمایی شد و یک کتاب کاغذی دیگر به نام «دلی که به درد آمده است» توسط نشر ثالث به چاپ رسید. اما افزایش موج کرونا و همه گیری آن باعث شد تا من دست از بسیاری از فعالیت هایم کشیدم درواقع سال گذشته بسیار پر کار بودم اما متاسفانه پر درآمد نبودم و هزینه بسیار کمتر از فعالیت ما بود.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: دو نمایشنامه جدید را به چاپ رسانده ام که یکی از آن ها به نام «لیر ناشاه» برگردان ایرانی «لیرشاه» اثر جاودانه ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس پرآوازه قرن شانزدهم انگلیسی است که شاهکارهای بزرگی را خلق و به امانت به ما سپرده است. این نمایشنامه به عنوان اثر برتر جشنواره نمایشنامه خوانی مولوی شناخته شده است. کتاب دوم «زن و شوهری با قامت متوسط» نام دارد که بالاتر نیز به آن اشاره کردم این اثر دو کاراکتر دارد و روایتگر زندگی زن و شوهری است که سال‌ها در کنار همدیگر با زندگی روزمره و یکنواخت خود، خو گرفته‌اند. اما حالا قرار است ماشینی بیاید و آن‌ها را به جایی ببرد و از همین نقطه، ماجرا آغاز می‌شود... که هر دوی این نمایشنامه توسط نشر آواژ به چاپ رسیده است. من امیدوار هستم بتوانم این دو نمایش که به چاپ رسانده ام را روی صحنه ببرم. 

بازیگر «کلاه پهلوی» در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تئاتر همواره کمک حال سینما و تلویزیون بوده است حال این دو چه کمکی به هنر مادر کنند تا این چرخه بهتر بچرخد اظهار کرد: رسانه ملی می تواند تبلیغ مستقیم داشته باشد و سینما نیز می تواند تبلیغات غیر مستقیمی برای این هنر مادر داشته باشد تا بهتر دیده شود. 

فیاضی در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 1400 گفت: تلخ ترین اتفاق سال 1400 همه گیری ویروس کرونا بود که من نیز درگیر آن شدم و از دست دادن برادرزاده ام توسط همین ویروس منحوس بود. هنوز اتفاق شیرینی در این همه جنگ و بحران و هیاهو رخ نداده است اما امیدوارم که این معضلات برطرف شود و لبخند روی لبان همه مردم شکل بگیرد که این آرزوی من است. 

رضا فیاضی در پایان و در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه تئاتر تامین و مدیریت می شود بیان کرد: من کتاب فروشی دارم و از این راه نیز امرار معاش می کنم. 

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز