سخنرانی های علامه مهدی محقق در برنامه «سخن و سخنوران»

۱۴۰۱/۰۱/۱۱ - ۰۹:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۱۳۸۳۷
سخنرانی های علامه مهدی محقق در برنامه «سخن و سخنوران»
سخنان علامه مهدی محقق از ۱۱ تا ۱۴ فروردین ماه در برنامه «سخن و سخنوران» رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «سختن و‌سخنوران» که به پخش سخنان بزرگان و‌گه ه های فرهنگ ‌‌و ادب  اختصاص دارد از پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه  با پخش سخنان استاد مهدی محقق روی آنتن می رود .

گفتنی است ، استاد مهدی  محقق نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی، استاد دانشگاه تهران است. از خاندان محقق دامغان است و در شهر مشهد به‌دنیا آمد و دارای مدرک دکتری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران و دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. 

وی بنیان‌گذار دائرةالمعارف تشیع و عضو هیئت امنای بنیاد دائرةالمعارف اسلامی و رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران ـ دانشگاه مک‌گیل و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، سرپرست گروه فلسفه  و کلام بنیاد پژو هش های اسلامی و  عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی  ( گروه طب اسلامی)  عضو شورای عالی پژو هشکده تاریخ علم  و عضویت  در مجامع بین الملی مختلفی چون  ؛ مجمع بین المللی تاریخ پزشکی لندن،  مجمع بین المللی تاریخ علم و فلسفه عربی ،  اسلامی پاریس ، و مجمع  بین المللی فلسفه در قرون وسطی مادرید است .

هدف از این برنامه آشنایی جامعه فرهنگی با  چهره های فرهنگ و‌ادب و شنیدن سخنرانی بزرگان در حوزه  علم و ادب و فرهنگ است . 

در این برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، ضمن معرفی شخصیت علامه محقق شرح کوتاهی از زندگانی و آثار این استاد را که به قلم  سیدمحمد حسینی باغسنگانی است روایت می کند .

برنامه "سخن و سخنوران" رادیو فرهنگ؛  به نوعی فهرست نگاری و تدوین گنجینه های مدون فرهنگی مفاخر ایران زمین و وطن فارسی است.

«سخن و سخنوران» به تهیه کنندگی «سید محمد حسینی باغسنگانی» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲ بامداد  به مدت ۳۰ دقیقه ‌از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و از وب سایت رسمی رادیو فرهنگ و دیگر سامانه‌های رادیویی در سراسر جهان قابل دریافت است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز