ساسان سالور : مردم پلتفرم‌های اینترنتی را جایگزین سینما رفتن کرده‌اند

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۰۸:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۰۴۴
ساسان سالور : مردم پلتفرم‌های اینترنتی را جایگزین سینما رفتن کرده‌اند
ساسان سالور با اشاره به اینکه در دو سال اخیر مردم به جای سینما رفتن مجبور به دیدن آثار از پلتفرم‌های اینترنتی شده‌اند، تأکید کرد که این اتفاق باعث شد تا مردم به پلتفرم‌های اینترنتی عادت کنند و کمتر به سینما بروند.

ساسان سالور تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: پس از اینکه دو سال درگیر شیوع ویروس کرونا بودیم و متأسفانه هر بار که شیوع این ویروس اوج می‌گرفت سم‌پاشی‌های زیادی علیه سینما شد که سینما فضای ایمنی نیست و ترس و واهمه را در جامعه نسبت به آن ایجاد کرد که این ترس و واهمه همچنان وجود دارد در حالیکه با وجود خطر بیشتر در این دوران دیدیم که اتفاقاً رستوران‌ها، کافه‌ها و... بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بودند. پس از دو سال همچنان این ترس در جامعه وجود دارد.

سالور خاطرنشان کرد: کرونا سبک زندگی را تغییر داد و یکی از تأثیرهای منفی آن این بود که با تعطیلی طولانی مدت سینماها، مردم به پلتفرم‌های اینترنتی عادت کردند و کمتر از گذشته به سینما می‌روند. برای بازگشت مردم به سینماها نیاز به زمان داریم و این اتفاق به راحتی رخ نمی‌دهد.

وی افزود: گران شدن قیمت بلیت هم می‌تواند یکی از دلایل تأثیرگذار در کاهش تعداد مخاطبان باشد چرا که با بالا رفتن هزینه زندگی کمتر کسی حاضر می‌شود برای سرگرمی هزینه کند. مسئله بعدی به ترکیب فیلم‌های اکران شده مربوط می‌شود. فیلم‌ها باید به شکلی انتخاب شوند که همه سلیقه‌ها را در بر بگیرند و به نظر من می‌شد برای اکران نوروز فیلم‌های بهتری انتخاب کرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تمشک» در پایان تأکید کرد: علاوه بر عوامل تأثیرگذار در کاهش میزان مخاطب باید به این نکات هم توجه کنیم که ما در بحث زیرساخت هم دچار مشکل هستیم. تعداد سالن‌های سینمای ما بسیار اندک است و نمی‌تواند در برخی شهرها این ضعف نقش چشمگیری در دیده نشدن فیلم‌ها داشته است. از طرفی تلویزیون هم در بحث تبلیغات همکاری لازم را با سینما ندارد و برخی فیلم‌ها را به صورت ویژه تبلیغ می‌کند و برخی دیگر از آثار را کاملاً نادیده می‌گیرد. تبلیغات تلویزیون قطعاً تأثیرات زیادی در فروش فیلم‌ها دارد ولی تلویزیون باید نگاه تبعیض‌آمیز خود را کنار بگذارد و به همه آثار توجه داشته باشد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز