عادل تبریزی: کسانی که وارد هنر می شوند باید ریسک پذیر باشند!

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۱۵۹
عادل تبریزی: کسانی که وارد هنر می شوند باید ریسک پذیر باشند!
باتوجه به اینکه در سال های اخیر حضور بازیگران روی صندلی کارگردانی مد شده است و البته این اتفاق سبقه ی جهانی دارد باید گفت متاسفانه در عملکرد حرفه ای برخی از بازیگران، توانمندی کارگردانی و درآوردن یک اثر خوش ساخت و جذاب دیده نمی شود و مشخصا برخی از تهیه کنندگان و حتی مدیران سینمایی با هدف کاهش هزینه ها یا کشاندن اسم و رسم بازیگر به آن پروژه تصمیم می گیرند سکان مهم کارگردانی اثر را به بازیگری بسپارند که شاید جلوی دوربین قد و قواره ای داشته باشد اما پشت دوربین نه به لحاظ تکنیک و نه به لحاظ زیبایی شناسی، طراحی میزانسن،درآوردن روابط میان شخصیت ها و... به مرز پختگی لازم نرسیده است و عملا در این شرایط کار زمین می خورد. این موضوع را با کاراشناسان این حوزه بررسی کرده ایم.

عادل تبریزی نویسنده و کارگردان درخصوص درصد موفقیت بازیگران موفقی که پا به عرصه کارگردانی می گذارند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: نمی توان گفت یک هنرمند وارد چه شاخه ای شود و وارد چه شاخه ای نشود. کسی که بازیگر سینما است قطعا با مدیوم تدوین و کارگردانی آشنا است  و اینکه هر کسی می تواند در هر هنری موفق شود باید و نبایدی وجود ندارد همانطور که یک بازیگر می تواند خوانندگی کند و یا یک خواننده بازیگری را تجربه کند هیچ خط کشی ای وجود ندارد. ما باید بستر تولید و ارائه مان درست باشد وگرنه شاید هر بازیگری که تصمیم می گیرد فیلم بسازد آگاهی آن را دارد.

این کارگردان درخصوص میزان مهیا بودن شرایط برای ورود نسل جدید به عرصه کارگردانی اظهار داشت: شرایط به هیچ عنوان خوب نیست یعنی واقعا به نظرم کسانی که می خواهند وارد رشته سینما چه کارگردانی و چه بازیگری باید ریسک پذیر باشند.باتوجه به فارغ التحصیلان رشته کارگردانی و بازیگری از تمام دانشگاه ها و مراکز های آموزشی اگر بخواهیم خروجی آن ها را بررسی کنیم که چند درصد از آن ها وارد عرصه ی حرفه ای می شوند باید بگویم نهایتا 5% از آن ها این اتفاق برایشان می افتد  و این بسیار آمار بدی است به همین علت اصلا یک بستر مناسبی فراهم نیست تا این فارغ التحصیلان بتوانند وارد کار شوند. 

تبریزی درخصوص جریان پخش نشدن سریالش در تلویزیون بیان کرد: «جناب عالی» سریالی در بستر سلیقه ای خودم است، یک کمدی تلخ اجتماعی - سیاسی است و بعضا حرف های تازه ای برای گفتن دارد. قرار بر این بود که این  سریال از تلویزیون پخش شود و تهیه کننده تلاش بسیاری برای پخش در تلویزیون کرد اما همانطور که خبرش آمد به یکباره به دلیل موضوعیت فیلم و حساسیت هایی که ایجاد می کرد با پخش آن مخالفت شد و درواقع ما نمی خواستیم سریال بایگانی بماند و با پیگیری های تهیه کننده خدا را شکر این بستر فراهم شد تا سریال پخش شود اما تصور می کنم زمانی که مسئولین تلویزیون بازخورد ها را ببینند متوجه می شوند که سریال بسیار کار متناسبی بوده و به راحتی می توانستند آن را نمایش دهند و مشکلی هم ایجاد نشود.

 

عادل تبریزی در پایا ن گفت: من احساس می کنم سریال بتواند مخاطبان خود را پیدا کند و در همین یک قسمت پخش شده بازخورد های بدی نگرفتم و مردم با آن ارتباط برقرار کردند. درحال حاضر هم یک فیلمنامه به نام «عمه ی سینما» دارم که درخواست پروانه ساخت آن را ارائه دادیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز