«رستاخیز واژه‌ها» در روز هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۶۰۹۲
«رستاخیز واژه‌ها» در روز هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
جدیدترین قسمت از «رستاخیز واژه‌های» فرهنگسرای اندیشه در سالروز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شده و نگاهی به کارنامه گذشته، وضعیت فعلی و افق آینده آن دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «رستاخیز واژه‌ها» ویژه برنامه گفت‌وگو محور فرهنگسرای اندیشه است که به بررسی خدمات متقابل اسلام و هنر می‌پردازد. در این برنامه چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری ضمن بررسی تاریخچه و زمینه رشته‌های هنری، خدمات آن به دین اسلام را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

«رستاخیز واژه‌ها»

محور مهم دیگری که در این ویژه برنامه از سوی کارشناسان و نخبگان عرصه فرهنگ و هنر مورد بررسی قرار می‌گیرد، بررسی کارنامه ۴ دهه هنر انقلاب و تبیین خدمات متقابل هنر و انقلاب اسلامی است.  

نخستین قسمت از «رستاخیز واژه‌ها» در سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته «هنر انقلاب اسلامی» و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در تقویم رسمی کشورمان، ۲۰ فروردین ماه به یاد شهید آوینی و گرامیداشت اندیشه و تفکر والای او روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این ایام از هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود. 

موضوع اصلی در این قسمت از رستاخیز واژه‌ها بررسی «هنر انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده» است که با حضور سیدناصر هاشم‌زاده و محسن ردادی از چهره‌های نام‌آشنای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. در این جلسه محورهای مهمی نظیر «جایگاه هنر در گفتمان انقلاب اسلامی»، «هنر در اندیشه و جغرافیای فکری رهبران انقلاب اسلامی»، «موضوعات و عرصه‌های اولویت‌دار هنر انقلاب اسلامی» و ... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

براساس این گزارش، این جلسه روز شنبه ۲۰ فروردین ماه مصادف با روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است. 

با تشکر

معصومه آبرون

رئیس روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز