برنامه شب نشینی میزبان عوامل فیلم "دست خاموش"

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۶۲۱۷
برنامه شب نشینی میزبان عوامل فیلم دست خاموش
برنامه شب نشینی چهارشنبه شانزدهم فرودین ماه با حضور عوامل فیلم پرجایزه "دشت خاموش" و همچنین مهدی کرمی کارشناس مذهبی به روی آنتن رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه شب نشینی چهارشنبه شانزدهم فرودین ماه با حضور عوامل فیلم پرجایزه "دشت خاموش" و همچنین مهدی کرمی کارشناس مذهبی به روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه، مهدی کرمی، کارشناس مذهبی به صحبت درباره تقابل در برابر رفتارهای نامناسب و ناپسند پرداخت و ضمن بیان اینکه در مواجهه با خطای دیگران با نگاه به سیره پیامبرو اهل بیت سعی در کنترل خود و طرف مقابل داشته باشیم گفت البته باید دقت داشت که این صبر و کرامت از حد نگذرد و باعث زیاده روی طرف مقابل در انجام خطا نشود.

او درباره رخ دادن این دست از اتفاقات و اختلاف نظرها درمیان خانواده‌ها و فرزندان گفت که پدر و مادر‌ها باید ابتدا با ادبیات و مدل نسل جدید آشنا شوند تا بتوانند با آنان ارتباط درتستی بگیرند اما متاسفانه بیشتر مواقع بخاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات آنان، حرف‌ها و رفتارهایشان را به حساب پروییبیش از حد می‌گذارند و خشمگین‌تر می‌شوند. در این میان گاهی فضای مجازی هم نمی گذارد خانواده‌ها و فرزندان به یکدیگر نزدیک شوند.

کرمی درباره اینکه چه کنیم از تلخی ها کمتر ناراحت شویم، گفت: اولین و مهم ترین راه این است که انسان بیش از حد درگیر دیگران و رفتارشان نشود و به جای آن به شناخت بیشتر خود بپردازد. اول خودم مهم هستم و باید ببینم ایا من خودم را می‌شناسم؟ و برای این کار از کوچکترین مسائل راجع به خود شروع بکنیم. کار مغز تولید کردن است و از کاه ممکن است کوه بسازد. بریا جلوگیری از این اتفاق اول باید خودمان و نقاط ضعفمان را بشناسیم.

او ادامه داد: در مرحله دوم باید از روی صندلی قضاوت بلند شویم و بعد از آن هم به زندگی آگاهانه دست پیدا کنیم و از دارشته‌های خود لذت ببریم.

کرمی با اشاره به یک روایت درباره ماه رمضان گفت: پیامبر اسلام روزهای مبارک شعبان مسابقه‎ای در مسجد مسابقه گذاشتند و پرسیدند بهترین کار کهدر ماه رمضان می‌شود انجام داد چیست؟ افراد پاسخ‌های مختلفی دادند اماپیامبر گفت: بهترین کار در ماه مبارک رمضان این است که شما کمتر کار ناپسندانجام دهید  چرا کهکمتر کار بد کردن بهتر و سخت تر از زیاد کار خوب کردن است.

در بخش دوم برنامه، عوامل فیلم دشت خاموش، با میزبان شب نشینی به گفت‌و گو پرداختند.

سعید بشیری، تهیه کننده این فیلم گفت: جشنواره ونیز اتفاق خیلی خوبی بود چرا که جزو جشنواره‌هایی است که در دهه 40 ایران اولین جایزه را از آنجا دریافت کرد و همیشه فیلم های مختلفی در این جشنواره بودند. برای اولین بار جایزه بهترین فیلم به سینمای ایران بخاطر «دشت خاموش» تعلق گرفت.

احمد بهرامعلی، کارگردان فیلم گفت: معمولا در بسیاری از موارد، کارگران و کارفرما با هم مشکل دارند و موضوع فیلم ما هم همین است و کمتر کسی پیدا می‌شد برای ساختن این فیلم ریسک کند من و بشیری سال‌ها پیش در شبکه 4 با هم اشنا شدیم و او بلافاصله قبول کرد فیلم را باهم باهم بسازیم.

مهدیه نساج، بازیگر «دشت خاموش» هم گفت: نقشم خاص ترین نقشی بود که تا الان بازی کردم و هربار فیلم را می بینم خوشحال می شوم که من انتخاب شدم برای این نقش. فضای این کاراکتر انقدر از زندگی خودم فاصله زیادی داشت که برایم خیلی جذاب بود. ما در تیرماه در کوره آجرپزی این فیلم را بازی می‎کردیم و بخاطر گرمای شدید شرایط بسیار سختی بود.

سعید بشیری تهیه کننده درباره مخارج این  فیلم گفت: برای تامین مالی هیچکس غیر از خودمان حضور نداشت و کمکی نکرد. در سال 98 بجز دستمزد خیلی از عوامل که پرداخت نشد، یک میلیارد هزینه شد. خیلی از دوستان که فیلمنامه را میخواندند داوطلب می شدند و صحبت مالی هم نکردند.

کارگردان این فیلم با اشاره به اینکه «دشت خاموش» حدودا در 35 جشنواره شرکت کرده و جایزه‌های مختلفی دریافت کرده است‌ گفت: همه ما در برابر حق و حقوق کارگران حرف زدیم، دوست دارم مسئولانی که این برنامه  را می‌بینند و می توانند برای کارگران کاری بکنند فیلم ما را ببینند و به آن فکر کنند. کارگران کوره آجرپزی بیمه ندارند و با توجه به اینکه فصلی کار می‌کنند و بعد از سالها، بازنشستگی و حقوق بازنشستگی ندارند، شرایط بسیار سختی را سپری می‎کنند.

در بخش‌هایی از این برنامه، رضا آرمندپیشه خواننده جوان نیز در کنار گروه خود به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز