استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی در «روی دیگر انرژی اتمی»

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۵:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۶۲۲۷
استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی در «روی دیگر انرژی اتمی»
استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی از بعد تولید رادیو داروها در مستند جدید تحت عنوان«روی دیگر انرژی اتمی» از شبکه العالم پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی از بعد تولید رادیو داروها در مستند جدید تحت عنوان«روی دیگر انرژی اتمی» از شبکه العالم پخش می شود.

دانشمندان متعهد و متدین ایران اسلامی شعار «ما می توانیم» را در عمل نشان داده و عزت و اقتدار ملی در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای را به تجلی رسانده اند و قدرت و عظمت ایرانی را به تمام دنیا نشان دادند. به همین مناسبت روز 20 فروردین، روز ملی فن آوری هسته ای نامگذاری شده است.

 شبکه العالم در این رابطه با تولید مستندی جدید با نام «روی دیگر انرژی اتمی»، «الطاقة الذریة...الوجه الآخر» به موضوع کاربردهای صلح آمیز انرژی اتمی از بعد تولید رادیو داروها می پردازد. 

در این مستند در گفت و گو با دکتر پژمان شیر مردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر شرکت کاربرد پرتوها و دیگر کارشناسان مرتبط، موارد استفاده های تشخیصی و درمانی و تصویر برداری هسته ای پزشکی، تشریح خواهد شد.  

تهیه و تولید کیتهای رادیو دارویی برای مراکز پزشکی هسته ای، تهیه و تولید رادیو دارویی جهت تشخیص انواع بیماری ها و درمان آنها از جمله تیروئید، تهیه و تولید کیتهای هورمونی، تشخیص و درمان انواع سرطان ها، کنترل رادیو داروهای خوراکی و تزریقی، تشعشعات MRI در درمان افسردگی‌ها و غیره از جمله مواردی است که به آن اشاره خواهد شد. 

مستند «روی دیگر انرژی اتمی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی سعید ایپکی و اجرای محمد باقر حیدری، فیلمبرداری؛ مهدی عاشوری و جلیل قزوینه در دو قسمت 25 دقیقه ای جمعه شب 19 فروردین ساعت 21 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز