معرفی هیئت ۵ نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۲:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۶۷۶۰
معرفی هیئت ۵ نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما
درپی اقدام جمعی از سینماگران زنِ ایران به امضا و انتشار بیانیه‌ای با عنوان «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه»،‌ و درخواست تشکیل کمیته‌ای مستقل در خانه سینما برای پیگیری عاملان این خشونت سیستماتیک، تصمیم گرفته شد از بین زنان امضاکننده بیانیه، هیئتی ۵ نفره برای رسیدگی و پیگیری خواست بیانیه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، برای انتخاب این هیئت ۵ نفره، نویسندگان بیانیه،فهرستی از امضاکنندگانی که به بحث اشراف داشتند، تهیه کردند، و از میان آن تعداد، ۱۲ نفر داوطلب شدند خود را به رای بگذارند.

نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی کسانی بودند که برای به عهده گرفتن این مسئولیت، کاندید شدند.

در نهایت پس از ۲ روز رای‌گیری از میان ۵۱۶ رای گرفته شده، اسامی منتخب به شرح زیر اعلام شد:

ترانه علیدوستی

سمیه میرشمسی

غزاله معتمد

هانیه توسلی

مارال جیرانی

قرار است این پنج نفر، با کمک حقوقدانان و مشاوران مربوطه، راهکارهای تشکیل این کمیته را بررسی کنند، آن را برای اعضا اطلاع رسانی کنند، اگر نیاز به حضور رسانه‌ای یا اقدامات حقوقی و اداری بود مقدمات آن را انجام دهند، تا مسیر برای آن چه در بیانیه طلب شده است هموار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز