محسن محسنی‌نسب: جشنواره فجر امسال یکی از بهترین دوره‌ها خواهد بود

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷۳۰۸
محسن محسنی‌نسب: جشنواره فجر امسال یکی از بهترین دوره‌ها خواهد بود
محسن محسنی‌نسب با حمایت از انتخاب مجتبی امینی به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر تأکید کرد که جشنواره فجر امسال یکی از بهترین دوره‌ها خواهد بود.

محسن محسنی‌نسب کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: پیش از هر قضاوت درباره انتصاب‌های صورت گرفته در سازمان سینمایی باید این نکته را در نظر بگیریم که محمد خزاعی انتخاب‌های محدودی دارد و باید کسانی را در مسند مدیر قرار دهد که علاوه بر پذیرش مسئولیت، مشغول کار دیگری نباشند.

محسنی‌نسب خاطرنشان کرد: قطعاً محمد خزاعی به زعم خود بهترین انتخاب‌هایش را داشته و مجتبی امینی که به تازگی به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب شده را من به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که فردی فرهیخته و دغدغه‌مند است و به نظر من انتخاب او به عنوان دبیر جشنواره یک انتخاب درست و دقیق بود. او با وجود سن کمش تجربه و سابقه خوبی دارد و سال‌ها مدیر تولید و تهیه‌کننده بوده و سینماگران خوبی را مثل هومن سیدی که اولین فیلمش «سیزده» را به تهیه‌کنندگی او ساخت به سینما معرفی کرده است. امینی فردی باهوش است که در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی نیز این هوش را برای انتخاب سوژه‌هایش و... می‌توان از او دید.

وی افزود: برخی سن کم مجتبی امینی را بهانه‌ای برای نقد به او قرار می‌دهند در حالیکه به نظر من این یک بهانه جعلی است. ما در تاریخ انقلاب اسلامی شخصیت‌های بزرگی چون شهید همت، شهید باکری و... را داریم که در سن پایین فرمانده لشگر بودند و رشادت‌هایی بی‌نظیر از آن‌ها ثبت شده است. اتفاقاً ما باید از حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی استقبال کنیم و کاری کنیم که جوانان با استعداد فرصت کار داشته باشند. به نظر من امینی یکی از همین جوانان با استعداد است که علاوه بر آن آرمان‌های بسیاری در ذهن دارد؛ به همین دلیل اطمینان دارم که جشنواره امسال یک جشنواره متفاوت و خوب خواهد بود و قول می‌دهم معترضان به انتخاب مجتبی امینی از اعتراضشان شرمنده خواهند شد.

کارگردان فیلم «یاس‌های وحشی» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: من اطمینان دارم که محمد خزاعی سعی دارد سازمان سینمایی را با نگرش و حرکتی تازه همراه سازد و این هدف را در انتصاب‌هایش هم می‌توان به وضوح دید. او از افراد جوان استفاده کرده و معدود افرادی چون حبیب ایل‌بیگی و محمدرضا فرجی که در جایگاه خود باقی مانده‌اند عملکرد قابل دفاع و مثبتی داشته‌اند. نگاه محمد خزاعی شایسته‌سالاری است ولی طبیعتاً ممکن است با این نگاه دچار اشتباهاتی نیز بشود که انتخاب مسعود نقاش‌زاده به عنوان دبیر چهلمین جشنواره فجر خود یکی از این اشتباهات بود. باید به محمد خزاعی و انتخاب‌هایش از جمله مجتبی امینی فرصت بدهیم و تردید ندارم که اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و جشنواره فجر امسال یک جشنواره متفاوت و انقلابی خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: منظور من از جشنواره انقلابی این نیست که حتماً و فقط باید آثار ارزشی در جشنواره حضور داشته باشند. اتفاقاً من معتقد به حضور فیلم‌های متفاوت هستم و از جشنواره انقلابی منظورم یک جشنواره متفاوت و پویا نسبت به سال‌های گذشته است. محمد خزاعی فردی فراجناحی است و نگاهی آرمانی دارد و باید ما هم در کنار او باشیم و برای شکوفایی سینمای ایران به او فرصت بدهیم. من ایمان دارم که اتفاقات خوبی در سال‌های آینده برای سینمای ایران رخ می‌دهد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز