سازمان سینمایی از حقوق سینماگران زنی که تحت آزار قرار گرفته‌اند صیانت می‌کند

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۰۹:۵۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۱۷۸۹۳
سازمان سینمایی از حقوق سینماگران زنی که تحت آزار قرار گرفته‌اند صیانت می‌کند
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سینماتیکت تا مدتی عضو سمفا نخواهد بود، عنوان کرد سازمان سینمایی با تمام قوا از حقوق سینماگران و هنرمندان زنی که تحت آزار قرار گرفته‌اند صیانت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در حاشیه برگزاری شب سینما و تئاتر انقلاب که شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد در گفتگویی درباره اینکه در حال حاضر فعالیت «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» که در واکنش به بیانیه سینماگران زن در اعتراض به خشونت و باج‌خواهی جنسی در پشت صحنه سینما تشکیل شد، در چه مرحله‌ای قرار دارد و موضع سازمان سینمایی درباره صیانت از حقوق سینماگران زن چیست، گفت: در بیانیه‌ای که صادر شد علاوه بر اشاره به اتفاق ناخوشایندی که در پشت صحنه سینما رخ داده، در اصل دوستان به کلیت ماجرا و فضای نامناسبی که ممکن است در سینما برایشان وجود داشته باشد، اعتراض داشتند. از این رو قطعاً سازمان سینمایی، دولت و وزارت ارشاد اگر کوچک‌ترین مسأله‌ای پیش بیاید قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد. اصلاً چه در حوزه سینما و چه حوزه‌های دیگر صیانت از بانوان نه تنها وظیفه ما بلکه وظیفه حاکمیت است.

وی ادامه داد: در همین زمینه با خانه سینما صحبت کردیم و آن‌ها شورای صیانت خود را مجدداً فعال کردند و بعد هم شورای اخلاق حرفه‌ای سینما را شکل دادیم که به تمام مسائلی که مربوط به جریان اخلاق حرفه‌ای سینما می‌شود بپردازد نه اینکه صرفاً مسائل مربوط به بانوان را پوشش دهد. البته زیرمجموعه این شورا را یک کمیته قرار دادیم که فقط بانوان در آن حضور دارند و متشکل از ۲ فیلمساز زن، یک روانپزشک، یک جامعه‌شناس و یک حقوق‌دان خواهند بود. با مرکز وکلای قوه قضائیه هم صحبت کردیم که وکیل رایگان در اختیار شاکیان قرار داده شود اما تا امروز مراجعه‌کننده‌ای به سازمان سینمایی و حتی خانه سینما وجود نداشته است. اگر اتفاقی افتاده است دوستان باید بیایند و حقشان را پیگیری کنند و ما هم با تمام قوا پشتشان ایستاده‌ایم تا مسائل به سرمنزل مقصود برسد.

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز