اخبار و چهره های فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

بازیگر مرد سینما تغییر جنسیت داد/ داوری اصغر فرهادی از شایعه تا واقعیت/ مسیر خوشنام شدن هومن/ درخواست هدیه تهرانی اجابت شد / سگ بند سینمای ایران در دستان مهران احمدی

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۰۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۲۹۳
بازیگر مرد سینما تغییر جنسیت داد/ داوری اصغر فرهادی از شایعه تا واقعیت/ مسیر خوشنام شدن هومن/ درخواست هدیه تهرانی اجابت شد / سگ بند سینمای ایران در دستان مهران احمدی
در هفته ای که گذشت جدا از اعلام موفقیت های فیلم "موقعیت مهدی" به 20 میلیاردی شدن "سگ بند" رسیدیم و نظرسنجی سازمان صدا و سیما خبر از این داشت که سریال زیرخاکی همانطور که توقع داشتیم به عنوان بهترین مجموعه ی نوروزی انتخاب شد اما خبر انتخاب احتمالی اصغر فرهادی به عنوان رییس هیئت داوران جشنواره کن شاید مهم ترین اتفاق هفته ی گذشته بود.

درخواست هفته ؛ هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بازیگر محبوب و پرطرفدار سینمای ایران چندی پیش با انتشار عکس هایی در شبکه اجتماعی از تابلوی دست نویس «نه به پتروشیمی میانکاله» رونمایی کرد. این بازیگر سینما با در دست گرفتن این تابلو مخالفت خود را با این طرح قانونی نشان داد.

در آخرین روزهای سال گذشته کلنگ طرح غیر قانونی احداث «پتروشیمی در زمین میانکاله» زده شد. اما رئیس جمهور به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور داد موضوع احداث «پتروشیمی میانکاله» بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب زا برای محیط زیست سریعا از اجرای آن جلوگیری شود. در پی این دستور «علی سلاجقه» اعلام کرد از نظر دولت کلنگی که برای احداث «پتروشیمی میانکاله» به زمین زده شده است فاقد اعتبار بوده و طبق قانون دیگر هیچ گلنگی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خورد.

دوست داشتنی هفته ؛ ایرج طهماسب

ایرج طهماسب

خیلی ها تصور می کردند ایرج طهماسب در برنامه«مهمونی» نتواند به اقبال برنامه های گذشته اش دست پیدا کند اما به رغم تصور بسیاری از طرفداران و دوستان و آشنایان طهماسب مجموعه «مهمونی» با چند عروسک بامزه توانست در شبکه های اجتماعی سر و صدا به پا کند و مخاطبان این برنامه را پای اثر جدید طهماسب بنشاند. بی تردید می توان گفت ایرج طهماسب کماکان دوست داشتنی و بامزه است و توانسته با عروسک های جذاب جدید هم نظر مخاطبانش را جلب کند.

مولتی میلیاردر هفته؛ سگ بند

فیلم-سگ-بند

فیلم سینمایی «سگبند» در حالی به بیست میلیارد نزدیک می شود که از تبلیغات مفصل تلویزیونی ممنوع است. فیلم مهران احمدی با بازی امیر جعفری و بهرام افشاری در اکران نوروزی توانست گوی رقابت را از دیگر آثار سینمایی ویژه اکران عید برباید و این روزها چیزی حدود 19 میلیارد تومان گیشه را به جیب زده است.

خوشنام هفته ؛ هومن حاج عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی با نقش شهرام سریال "خوشنام" به کارگردانی «علیرضا نجف زاده» این روزها به یکی از پر سرو صدا ترین چهره های شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. به قول نجف زاده لات 1401 سریال خوشنام فرصتی است تا هومن حاجی عبداللهی که با رحمت خروس باز سریال پایتخت فرصت عرض اندام داشت حالا وجوه دیگری از توانمندی هایش را در بازیگری با یک نقش خاکستری که رگه های سفیدی اش کم کم بیرون می زند خودش را محک بزند.

پرسر و صدای هفته؛ حامد آهنگی

حامد آهنگی

فصل پنجم برنامه «جوکر» یک پدیده داشت که شاید خیلی ها این همه توانمندی را در او نمی شناختند. حامد آهنگی با شوخی ها ونمک پرانی هایش توانست در قواره های یوسف تیموری ناجی این فصل از جوکر باشد.

تغییر جنسیت هفته؛ علیرضا خمسه

علیرضا خمسه با انتشار گریمی زنانه از خودش گفت: اعلام کردند پارک ها زنانه مردانه می شود و من چون نمی توانستم پارکم را عوض کنم جنسیت خود را عوض کردم.

خمسه

داور هفته : اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار خواهد شد. رئیس هیات داوران این رویداد معتبر سینمایی هنوز معرفی نشده است اما زمزمه‌ها از احتمال انتخاب اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار شد، برای این مقام حکایت دارد.

اصغر فرهادی سال گذشته با فیلم قهرمان موفق شد به طور مشترک با محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کند.

حالا باید دید این خبر تا چه حد به حقیقت نزدیک می شود.

 دیدار هفته : عبدارضا کاهانی و پانته آ بهرام

عبدالرضا+کاهانی+پانته+آ+بهرام

عبدالرضا کاهانی تصاویری از تجدید دیدار با پانته‌آ بهرام در کشور کانادا منتشر کرد.

 عبدالرضا کاهانی کارگردان سینما در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«پانته آ جان، از دیدن دوباره‌ی تو خوشحال شدم بازیگر خوب»

لازم به یادآوری است که این بازیگر و کارگردان در سه فیلم «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است» و «بی‌خود و بی‌جهت»، مابین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰، همکاری به یاد ماندنی داشته اند.

نظرسنجی هفته : نظرسنجی نوروزی تلویزیون

صدا و سیما

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، از میان تمامی برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی پخش شده از تلویزیون، از نگاه مخاطبان تلویزیون مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» و سریال «زیرخاکی» به عنوان پربیننده‌ترین‌های تلویزیون معرفی شدند.

 ویژه برنامه تحویل سال «عصر جدید» با ۸۲.۳ درصد مخاطب و ۸۶.۵ درصد رضایت پربیننده‌ترین برنامه تحویل سال امسال شد و ویژه برنامه «عیدانه عموپورنگ» و «فرمول ۱» هم در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» از شبکه سه سیما، در حال حاضر پرمخاطب‌ترین برنامه عیدانه تلویزیون به شمار می‌رود.

در میان سریال‌های نوروزی هم رتبه اول متعلق به فصل سوم مجموعه «زیرخاکی» با ۶۹.۲ درصد بیننده و ۸۶.۳ رضایت مخاطب است و سریال‌های «نجلا۲» و «پلاک۱۳» هم از شبکه سه سیما رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

انتهای پیام//

نظر شما