دورریز سالانه ۹۰۰ میلیون لیتر گازوئیل به دلیل وجود کامیون‌های قدیمی

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۳:۳۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۹۰۱۱
دورریز سالانه ۹۰۰ میلیون لیتر گازوئیل به دلیل وجود کامیون‌های قدیمی
ضررهای ایجاد شده به افتصاد کشور از وجود کامیون‌های قدیمی از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، شب گذشته برنامه جشن رمضان میزبان دو کارآفرین فعال در حوزه‌های بسیار متفاوت بود. مجید امیری و نادر مهدوی‌کیا که با یکدیگر همکار هستند در دو حوزه واردات خودرو و تولید پوشاک فعالیت دارند. این دو کارآفرین در برنامه دیشب از راه‌های کمک به کشور از طریق واردات صحبت کردند و تجربیات خود را با مخاطبان برنامه به اشتراک گذاشتند.

امیری گفت: هفتاد رصد زمینه‌ فعالیت ما در بحث‌های خودرو مانند واردات و حمل و نقل اتومبیل‌های سنگین است. این فعالیت چندسالی است که به همراهی همکار خود، مهدوی‌کیا انجام می‌شود.

مهدوی کیا اظهار داشت: من از سال ۹۲ در حوزه واردات فعالیت می‌کنم و به صلاح دید مسئولین ما هر چند سال طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده را انجام می‌دهیم. برای واردات این کامیون‌ها ما می‌توانیم از جدیدترین مدل‌ها تا نمونه‌هایی که سه سال از عمر آن‌ها می‌گذرد استفاده کنیم. هر راننده‌ای با توجه به بودجه خود این کامیون‌ها را از ما می‌خرند. متاسفانه اکنون در جاده‌های خود کامیون‌های بیست و پنج الی شصت ساله داریم که در هر صد کیلومتر ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. می‌توان گفت بخش قابل توجهی از آلودگی‌ هوا نیز به دلیل این کامیون‌ها است.

امیری ادامه داد: در بخش فعالیت‌های مربوط به اتومبیل‌ها ما ۵۰ نیروی مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم داریم که با راننده‌ها به بالای ۱۵۰۰ نفر می‌رسد. ما جز واردات خودرو مراکز مکانیزه و معاینه فنی اتومبیل استان تهران را نیز داریم و در کنار آن‌ها نیز مبحث تولید پوشاک داریم. دلیل این تنوع فعالیت آن است که بیشتر نیروی انسانی که در محدوده ساوه فعالیت داشتند مهارت خیاطی بلد بودند و ما نیز برای آنان اشتغال‌زایی کردیم. می‌توان گفت ۷۰ درصد فعالیت ما در بخش خودرو و ۳۰ درصد آن بحث تولید پوشاک است. برای کارآفرینی پدرم ما را راهنمایی و حمایت کردند و خوشبختانه با موفقیت مواجه شد.

مهدوی‌کیا گفت: مت برای شروع کار پشتیوانه مالی بسیاری نداشتیم و بیشتر با حساب‌گری توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم. البته سرمایه اولیه به میزان لازم وجود داشت و از کمک‌های مالی استفاده نکردیم. تجربه و حساب‌گری مهم‌ترین اصل‌های موفقیت هستند. همچنین افراد برای شروع واردات باید در نظر داشته باشند که چه چیز در کشور تولید نمی‌شود تا بتوانند در کنار فراهم کردن بازاری خوب برای خود به جامعه نیز خدمت کنند.  متاسفانه کامیون‌های ما در استاندارد‌های جهانی قرار ندارند و به همین دلیل امکان سفر آن‌ها به بخش‌های اروپایی وجود ندارد در نتیجه با این روش دست خود را در حاکمیت جاده ابریشم کوتاه کرده‌ایم. استفاده از کامیون‌های فرسوده باعث شده تا ما حدود ۹۰۰ میلیون لیتر دورریز گازوئیل داشته باشیم. برای حل این مشکل باید از کامیون‌های جدیدتر استفاده کرد و نمونه‌های با کیفیت را به کشور وارد کرد.

امیری اظهار کرد: ما حاضر هستیم ۲۰ نفر از مددجویان را در مجموعه‌های خود استخدام کنیم تا بتوانند در این حوزه فعالیت و پیشرفت داشته باشند.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور دو کارآفرین بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با مجید امیری و نادر محدوی کیا به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز