جهان بینی سعدی در رادیو بررسی می شود

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۹۵۴۸
رادیو فرهنگ در گرامیداشت نام ‌یاد شیخ اجل از یکشنبه ۲۸ فروردین در آستانه روز بزرگداشت سعدی شیرازی برنامه "سعدی نامه" را روی آنتن می برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو فرهنگ در گرامیداشت نام ‌یاد شیخ اجل از یکشنبه ۲۸ فروردین در آستانه روز بزرگداشت سعدی شیرازی برنامه "سعدی نامه" را روی آنتن می برد.

سعدی نامه عنوان برنامه ای از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که با  موضوع بیان و‌بررسی حکمت های سعدی در سه قسمت ۱۵ دقیقه از امروز تا یکم اردیبهشت ماه از رادیو فرهنگ پخش میشود

در این برنامه استاد مهدی امین فروغی به بررسی حکمت های مطرح شده در آثار سعدی می پردازد.

گفتنی است ، یکم اردیبهشت را به نام سعدی و به طور خاص گلستان او نام نهاده اند. دو کتاب گلستان و بوستان سعدی حاصل شناخت او از انسان است و این دو اثر گرایش انسانی دارد، در کارشناسی این برنامه با توجه به اهمیت گلستان و بوستان سعدی در فرهنگ و ادب فارسی و نیز اهمیت این دو اثر در تربیت و اخلاق و با هدف افزایش امید و نشاط در میان مردم، با نگاهی به جهان بینی سعدی حکمت های سعدی شیراز و گلستان و بوستان این شاعر نامدار ایرانی برای مخاطبان بازگو می شود.

در این برنامه شنوندگان همراه با استاد مهدی امین فروغی شده و حکمت های گلستان و اشعار نغز بوستان را از زبان وی می شنوند .

در «سعدی نامه» با توجه به اینکه در اغلب اشعار سعدی، تفسیر زندگی هدفدار و تبیین و ظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی انسانی و موضوعاتی چون; احسان به پدر و مادر، صله رحم، احترام به معلم، اکرام میهمان، شفقت به یتیم و اسیر و فقیر، آداب سخن گفتن، تربیت فرزند، فواید پرهیزگاری و پاکدامنی، ایثار و بخشندگی، حق شناسی، فروتنی، شکیبایی، وفاداری، امیدواری، رازداری، پاکیزگی، نظم و ترتیب در امور، اعراض از لغوگویی و عیب جویی و غیبت و آزمندی و غرور و حسادت و... به کرات دیده می شوند این موضوعات با شاهد مثال از داستان ها و اشعار سعدی بیان می شوند.

علاقه مندان می توانند برنامه سعدی نامه را از یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در سه قسمت ساعت ۸:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز