گفتگو با دو‌ نویسنده و پیشنهاد دو‌کتاب در برنامه «چاپخانه»

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۰:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۹۶۰۲
گفتگو با دو‌ نویسنده و پیشنهاد دو‌کتاب در برنامه «چاپخانه»
کتاب "به ترسهایم سلام می کنم" نوشته "دکتر مجتبی تجلی" از انتشارات "متخصصان" و نمایشنامه عروسکی “نام مرا باد می برد" نوشته”دکتر مهدی خلیل زاده" از انتشارات "عنوان" دو اثری هستند که به چاپخانه رادیو فرهنگ رسیدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب  "به ترسهایم سلام می کنم" نوشته "دکتر مجتبی تجلی" از انتشارات "متخصصان" و نمایشنامه عروسکی “نام مرا باد می برد" نوشته”دکتر مهدی خلیل زاده" از انتشارات "عنوان" دو اثری هستند که به چاپخانه رادیو فرهنگ رسیدند.

برنامه « چاپخانه » کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که یکشنبه ها ساعت ۲۱:۰۰ با محوریت معرفی تازه های نشر ‌وگفت و گو با نویسندگان و مترجمان پخش می شود ، در برنامه امشب ( یکشنبه ۲۸ فروردین )دو کتاب "به ترس‌هایم سلام می‌کنم"  ‌و”نام مرا باد می برد" در گفت و‌گو با صاحبان این آثار معرفی می شود.

در بخش نخست برنامه “ مهسا دهقانی پور” با مجتبی تجلی، نویسنده مجموعه داستان  کتاب "به ترس‌هایم سلام می‌کنم" گپ و گفت دارد  تا شنوندگان با نویسنده ‌پاورش آشنا شوند .

مجموعه داستان «به ترس‌­هایم سلام می­‌کنم»، چشم‌انداز شش داستانِ کوتاه به نام‌­های: سوقِ تاریک، وقتی سه نفر بودیم، به ترس­‌هایم سلام می­‌کنم، فِغو، آواز در دامنه­ تنهایی، و ریشه­‌ها است که همگی پیرامون ترس و از خودباختگی و دغدغه­‌های وجودی انسان معاصر دور می‌­زند.

به عقیده مجتبی تجلی، کتاب نه عامدانه بلکه برخا‌سته از موضوع و موضع، کمی در لفافه‌ی گفتار پیچیده شده است. چیزی که شاید خواندن و فهم را سخت و حتی گاهی ملال‌آور کرده است. ولی با امید بر اینکه در کنار آن در مقام چالشگر و پرسنده قرار گرفته است و حداقل خواننده را به بازخوانی مجدد و اندیشه وا دارد.

"به ترس‌هایم سلام می‌کنم" داستان‌هایی با حال و هوای مردم قصبه گناباد و قنات می‌گذرد؛ به همین‌خاطر، نویسنده نیمی از عواید فروش آن را به نفع قنات کی‌خسرو اهدا کرده که از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و از قدیمی‌ترین وعمیق‌ترین قنات‌های جهان است.

همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، می توانند برای آشنایی با کتاب نمایشنامه عروسکی "نام مرا باد می برد"  شنونده گفت و گوی «مصطفی محمودی» با «دکتر مهدی خلیل زاده» نویسنده این اثر باشند.

کتاب نام مرا باد می برد نمایش نامه ای عروسکی در ۳۰ صفحه است

مهدی خلیل زاده متولد سال ۱۳۵۵،نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است و فعالیت های نمایشی خود  را از سال ۱۳۷۲ در شهر اردبیل آغاز کرده است. وی دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی، کارشناسی‌ارشد ادبیات نمایشی و کارشناسی نمایش و بازیگری را در کارنامه آکادمیک خود دارد. دانه‌ها و دام‌ها، رویای سپیده‌دمان، این قلب دربه‌در، بر آستان شفق، گلین، منم که بی تو و آی ایشیق از جمله کارهایی است که با نویسندگی خلیل‌زاده روی صحنه رفته و کارگردان برخی از آنها نیز خود وی بوده است.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی زهرا نصرالهی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز