مسعود اطیابی: ستاره سازی سخت شده است

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۰۷:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۱۱۷۷
مسعود اطیابی: ستاره سازی سخت شده است
مسعود اطیابی یکی از کارگردانان تهیه کنندگان با سابقه و قدیمی سینما و تلویزیون ایران درخصوص تاثیر چهره ها در فروش آثار سینمایی و ستاره سازی در سینما با خبرنگار فرهنگی برنا گفت و گویی کرده است که در ذیل می خوانید.

مسعود اطیابی تهیه کننده وکارگردان سینما وتلویزیون که در کارنامه اش آثاری چون  "تگزاس"، "دینامیت"، "انفرادی" و... را دارد درخصوص تاثیر حضور چهره های مطرح و ستاره در فروش آثار سینمایی به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی مردم سخت گیرانه تر فیلم ها را برای دیدن انتخاب می کنند و در ابتدا سعی می کنند بازتاب اولیه را از دیگر افرادی که فیلم ها را دیده اند بگیرند و بعد انتخاب کنند که مخاطب کدام فیلم باشند. یکی از شاخصه ها برای فروش وگیشه انتخاب بازیگران چهره است تا صاحب اثر را از فروش کمی مطمئن تر کند اما این کافی نیست و نهایتا در افتتاحیه و هفته های اول است که مخاطب را برای افراد چهره ای که در کار حضور دارند به سالن ها می کشاند اما بعد از آن اثر و میزان ارتباطش با مخاطب است که می تواند تعیین کننده تداوم فروش خوب باشد. اما به هر حال بازیگران بر روی کیفیت یک اثر تاثیر گذار هستند به خصوص بازیگران با تجربه و حرفه ای و برای شروع یک اکران خوب هم قطعا چهره های بازیگری تاثیر بسزایی دارد.  

کارگردان فیلم "دینامیت" درباره ی فاصله گرفتن از ستاره سازی در سینما اظهار داشت:ستاره سازی درحال حاضر کمی سخت شده است و نیاز به تولید انبوه آثار دارد تا افراد خودی نشان دهند و از بین آن ها ستاره ها نمایان شود و در نهایت تبدیل به چهره های مطرح شود اما آنقدر ها هم فاصله نگرفتیم ولی دستمان باز هم نیست و درواقع انتخاب بازیگر بسیار سخت شده است و تعداد محدودی از بازیگران هستند که می شود برایشان برنامه ریزی کرد. 

این تهیه کننده درباره‌ی عوامل تبدیل کردن بازیگر به یک ستاره بیان کرد: از نظر من انتخاب فیلمنامه خیلی مهم است اینکه نقشی را انتخاب کنند که متناسب با او و توانایی هایش باشد، معمولا اولین نقش ها به خود بازیگر نزدیک است و در فیلم های بعدی می تواند نقش های متفاوت بازی کند و توانایی هایش را نشان دهد و حتی آن ها را ارتقا دهد، بنابراین بازیگر اگر بتوانند قدم های متفاوتی بردارد تبدیل به یک ستاره خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز