برآورده کردن آرزوی ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست در عید فطر/ماجرایی کودکی که با فال فروشی می‌خواهد آرزوی دیگران را برآورده کند

۱۴۰۱/۰۲/۰۳ - ۱۲:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۱۷۴۵
برآورده کردن آرزوی ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست در عید فطر/ماجرایی کودکی که با فال فروشی می‌خواهد آرزوی دیگران را برآورده کند
برگزاری جشن آرزوها از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شب گذشته ویژه برنامه جشن رمضان با حضور فاطمه جویکار، حامی کودکان بد سرپرست روی آنتن رفت. وی در این برنامه از ماهیت جشن آرزوها و نحوه شکل‌گیری آن سخن گفت.  فاطمه جویکار همچنین تجربیات خود در برگزاری جشن‌ها را با بینندگان به اشتراک گذاشت.

حامی کودکان بی‌سرپرست ضمن عرض تسلیت بابت شهادت حضرت امیرالمومنین، امام علی (ع) گفت: در مجموعه ما جشن‌های بسیاری برای کودکان برگزار می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها جشن آرزوها است. در این رویداد ما آرزوی کودکان را طی ماه رمضان جمع‌آوری کرده و با کمک خیرین آن‌ها را برآورده می‌‌کنیم تا در روز عید فطر آن‌ها را به بچه‌ها تحویل دهیم. این جشن با حضور هنرمندان صورت می‌گیرد و در آن کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست حضور دارند.

جویکار ادامه داد: اکنون هشتمین سالی است که جشن آرزو‌ها برگزار می‌شود اما در سال اول این جشن شکل متفاوتی داشت. در ابتدا من چند هدیه خریدم و برای بیمار داخل بیمارستان بردم و متوجه شدم بسیاری از این کودکان آرزوهایی دارند که ممکن است تا زمانی که زنده هستند برآورده نشوند. از این جهت تصمیم گرفتم سال دوم برخی از آرزوها را از کودکان بشنوم و آن‌ها را برآورده کنم. خوشبختانه از همان ابتدا هنرمندان عزیز نیز ما را همراه کردند. با گذر زمان این جشن گسترش پیدا کرد، خیرین بیشتری پیدا شدند و تعداد کودکان افزایش یافت. معمولا آرزوی کودکان به آن بزرگی نیست که نتوانیم آن را برآورده کنیم و اغلب تقاضای آن‌ها مسائلی مانند یک تبلت برای درس خواندن است. ما به میزان مشارکت خیرین تعداد آرزوهایی که می‌خواهیم برآورده کنیم افزایش می‌دهیم. در حال حاضر برای جشن آرزوها سالانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ آرزو برآورده می‌شود.

وی افزود: معمولا آرزوها بسیار ساده هستند اما یک بار یکی از کودکان آرزوی داشتن سرپناه برای والدینش را داشت که به دنبال آن ما برای آن‌ها خانه‌ای اجاره کردیم. فعالیت ما به تهران محدود نمی‌شود و با توجه به شرایط در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنیم. من به واسطه آن که در کارهای برنامه‌سازی هستم توانسته‌ام با برخی از هنرمندان و بزرگان حرفه‌های دیگر در تماس باشم و در فعالیت‌های خود از آن‌ها طلب همراهی کنم.

او درباره آرزوهای خود گفت: بزرگ‌ترین خواسته من ماندگاری این توفیق است و تلاش دارم که هر ساله بتوانم این جشن را برگزار کنم. ترس من آن است که به هر دلیل روزی دیگر نتوانم آرزوی کودکان را برگزار کنم. آرزوی دیگر من آن است که بتوانم مرکزی بزرگ و خاص برای نگهداری و مراقبت از کودکان بی‌سرپرست داشته باشم.

بخش دوم

حامی کودکان بی‌سرپرست در رابطه با خاطره برگزاری جشن آرزوها گفت: در یکی از سال‌ها به پیشنهاد خیرین کودکان سیل زده لرستان را به تهران آوردیم تا آرزوهایشان را برآورده کنیم چرا که بسیاری از داشته‌هایشان را در سیل از دست دادند. با وجود آن که یک نیکوکار تصمیم داشت تمامی آرزوها را برآورده کند اما به دلیل یک مشکل نتوانست با ما همراه شود و من ناچار بودم آرزوها را به کلی لغو کنم. در اوج ناامیدی و زمانی که می‌خواستم به اقدامات خود پایان دهم یکی از اعضای بنیاد‌های نیکوکاری دیگر هزینه مورد نظر را متقبل شدند و شرایط را تغییر دادند.

جویکار اظهار کرد: این جشن‌ها در واقع علاقه من در انجام کارهای خیر هستند و خوشبختانه در این مسیر خانواده من همواره پشتیبان من بوده‌اند. کودکان بر خلاف تصور عموم افراد از اتفاقات اطراف خود و سطح زندگی خود اطلاع دارند. ما حتی در مراسم جشن خود از بچه‌ها با عنوان توانمند یاد می‌کنیم تا حس خاص و هوشمند بودن داشته باشند. با این کار زمانی که ما هدایا را تقدیم به آن‌ها می‌کنیم، کودکان خود را لایق این هدایا می‌دانند و عزت نفسشان بالا می‌رود. ما موردی داشتیم که در آن به یک کودک دست فروش دوچرخه دادیم و اکنون آن کودک دو سال است که فال می‌فروشد تا آرزوی یک کودک دیگر را در مراسم ما برآورده کند.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور حامی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با فاطمه جویکار به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز