احمد بابایی:‌ «کم‌ترین سطح نیکوکاری در خواندن شعر، شاد کردن دیگران است»

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۲:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۲۴۳۱
احمد بابایی:‌ «کم‌ترین سطح نیکوکاری در خواندن شعر، شاد کردن دیگران است»
ارتباط شعر و کار خیر از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ احمد بابایی، شاعر ایرانی شب گذشته مهمان ویژه برنامه جشن رمضان بود. وی پس از صحبت درباره ارتباط نیکوکاری و سرودن شعر از ارزش اشعار گفت. او همچنین در ادامه برنامه به سرودن برخی اشعار خود برای مردم افغانستان پرداخت.

شاعر گفت: ارتباط شعر و نیکوکاری در کمترین سطح برای بهبود حال افراد است اما در واقع این هنر جایگاه والاتری دارد. اگر به اندیشه اهل‌بیت نگاهی بی‌اندازیم متوجه مبحث تولی می‌شویم که روایتگر ما با مولای خود و انسان‌های دیگر است.

بابایی ادامه داد: این رابطه زمانی به بهترین شکل خود می‌رسد که انسان تمامی وظایف دینی خود را انجام داده و به مقامی رسیده که می‌تواند فراتر از آن‌ها عمل کند. در آنجا، زمانی که انسان می‌خواهد به شناخت و تکامل برسد، می‌توان هنر شعر گفتن را یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های آموزش افراد شناخت.

وی افزود: سرودن شعر ترکیبی از کوشش و جوشش است. این یعنی اگر شاعران کوشش بیشتری داشته باشند می‌توانند شعر‌های بیشتر و بهتری بسرایند.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور شاعر بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای مداحی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با احمد بابایی به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما