واکنش دکتر محسن پرویز در فضای مجازی برای "زندگی پس از زندگی"

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۲۴۷۹
واکنش دکتر محسن پرویز در فضای مجازی برای زندگی پس از زندگی
دکتر محسن پرویز پزشک و رییس انجمن قلم ایران، در صفحه شخصی اش از سازندگان «زندگی پس از زندگی» تشکر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر پرویز در صفحه شخصی اش درخصوص ویژه برنامه رمضانی "زندگی پس از زندگی" نوشت: باید به سازندگان این برنامه خوب تبریک گفت. و البته مثل هر برنامه دیگری نقائصی هم دارد. همه آنها که تجربه های مشابه (نزدیک به مرگ) داشته اند، می دانند که بیشتر آنچه در برنامه "زندگی پس از زندگی" گفته می شود، رخ نموده و حاصل توهمات تجربه گران نیست. (و البته این به معنای حجیت داشتن فرمایشات تجربه گران نیست؛ چه بسا برخی برداشتها و گفته ها قابل تشکیک باشد ولی اصل موضوع خدشه ناپذیر است.) به عنوان یک "فیزیولوژیست" که کار تخصصی اش در حوزه علوم اعصاب است و خودم دست کم دوبار تجربه مشابه داشته ام، عرض می کنم که آنچه در آن لحظات دیده می شود، توهمات ذهنی نیست و چیزی فراتر از ماده و فعل و انفعالات سیستم عصبی ست. دانش بشری هنوز در توجیه ارتباط روح و دستگاه عصبی ناتوان است و روانپزشکان یا نورولوژیستها یا نوروفیزیولوژیستهایی که ادعای دیگری دارند (غیر آنچه در این برنامه مطرح می شود)، باید دلایل علمی مدعایشان را عرضه کنند.

دکتر محسن پرویز (متولد ۱۳۴۲) از نوزده‌سالگی و زمانی که به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت، داستان‌نویسی را شروع کرد. او بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

«با پرستوهای مهاجر»، «عکسی در آیینه دلم»، «زائران دیار زخم»، «قاب عکس‌های روی دیوار»، «معلم خودمانی»، «بوی گل، بوی او»، «عبدالله»، «دیگر از پرستوها خبری نیست»، «یک روز در باغ زندگی» و «آن روز در کنار تو» از جمله آثار او هستند.

"زندگی پس از زندگی" ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه چهار پخش می شود و تکرار آن نیز ساعت ۲۳:۴۰ همان روز و ۱۲ روز بعد پخش خواهد بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز