نگاه فرهنگی رییس جمهور برای هنرمندان رو شد!

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۲۰۳
نگاه فرهنگی رییس جمهور برای هنرمندان رو شد!
در ضیافت افطاری ریاست جمهوری حدود 170 هنرمند در عرصه های مختلف موسیقی، تئاتر، سینما و ... حضور داشتند که در این نشست صمیمانه سید ابراهیم رئیسی حدود دوساعت شنونده درخواست ها ، نیاز ها ، راهکار و رویکرد هنرمندان در سرفصل های مختلف بود . با برخی از هنرمندان درباره این دیدار گپ و گفت زده ایم که گزارش آن را در ذیل می خوانید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  در دو هفته ی گذشته در گفت و گو با هنرمندان حاضر در ضیافت افطار رئیس جمهور ابعاد مختلف این گپ و گفت و نشست صمیمانه را بررسی کردیم. در این گزارش با محمدرضا ورزی،ابراهیم اصغری و سید سعید سیدزاده گفت و گو کرده ایم.

محمدرضا ورزی: نگاه و دغدغه های فرهنگی رئیس جمهور قابل توجه بود

محمدرضا ورزی کارگردان،نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درخصوص مراسم افطاری که رئیس جمهور میزبان هنرمندان بود بیان کرد: بسیار نشست خوبی بود و ضمن صمیمیت موجود از همه ی قشرهای مختلف جامعه هنری دعوت شده بود و چندی از افراد حوزه ی موسیقی مانند استاد لوئیس چکناواریان و استاد  شاهین فرحت که در این نشست حضور داشتند جناب رئیسی بسیار گفت و گوی خوبی با آن ها  داشتند. تمام طیف های هنری از هنرهای تجسمی تا سینما و تلویزیون حضور داشتند و هر کس در این نشست به راحتی سخنان خود را بیان کرد و با همه به طور یکسان برخورد شد جناب رئیس جمهور نیز با متانت فراوان به صحبت این جمع هنرمندان گوش سپردند.

این کارگردان بیان کرد: من در این مراسم متوجه نگاه فرهنگی جناب رئیسی و دغدغه های فرهنگی که ایشان داشت شدم و برعکس دوره ی قبل که به فضای فرهنگی اعتنایی نمی‌شد ، جناب آقای رئیسی به این مسئله بسیار توجه کردند و جزء دغدغه‌های ایشان بود. جناب دکتر اسماعیلی هم که وزیر ارشاد هستند در این مسیر تلاش و پشتکار بسیاری را به کار گرفته اند و درحال برداشتن گام های موثر در این مسیر هستند. به طور کلی گفتگوهای صورت‌گرفته نشانی از یک بهبودی در آینده فضای فرهنگی بود.

سید سعید سیدزاده: امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا انرژی هنرمندان ما برای کشور خودمان هزینه شود نه دشمنان!

سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در ماه مهمانی حضرت حق افطار در محضر ریاست جمهوری برای من سعادت بزرگی بود. در این مراسم یکی از سخنرانان به درستی اشاره کرد که 8 سال منتظر بودیم تا آقای رئیسی در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند و خوشبختانه امروز این اتفاق مهم رخ داده است.

سیدزاده در ادامه اظهاراتش گفت: در جلسه افطاری ریاست جمهوری صحبت‌های خوبی مطرح شد و همکاران و دیگر هنرمندان صحبت‌های خوبی داشتند و مسائل خود را مطرح کردند ولی فکر می‌کنم صحبت‌های مهم‌تری هم وجود داشت که می‌شد در این جلسه مطرح شود و اشاره‌ای به آن‌ها نشد. آقای رئیسی با بزرگواری شنونده صحبت‌های هنرمندان بودند ولی من انتظار داشتم کمی هم شنونده انتظارات و صحبت‌های رئیس جمهور باشیم و بدانیم که او چه انتظاری از جامعه هنر دارد. جامعه فرهنگی قاعدتاً جامعه فرهیخته است و یک گام از عوام جامعه می‌تواند جلوتر باشد و به همین دلیل بضاعتش برای یاری رساندن به نظام جمهوری اسلامی بیشتر است. من از جامعه هنری گلایه دارم که به جای توجه به اینکه امروز جامعه ما و انقلاب اسلامی چه نیازهایی دارد بیش از هر چیز به این توجه دارد که جمهوری اسلامی توقعات او را برآورده کند.

وی افزود: ما فرزندان انقلاب هستیم و سوالم از هنرمندان هم نسل خودم این است که ما برای این انقلاب چه کرده‌ایم؟ اگر این انقلاب نبود ارزش‌های بسیاری در کشورمان نابود شده بود و ما برای حفظ این ارزش‌ها چه کاری انجام داده‌ایم؟ به اعتقاد من جامعه هنر آنطور که باید برای انقلاب دلسوزی کند، دغدغه‌مند و دلسوز نبوده و کارهایی که انجام شده کمتر از حد بضاعت بوده است. انتظارم این است که مدیران عرصه فرهنگ تدارکی ببینند و راهی باز کنند تا جامعه فرهنگی و هنری ما بر سفره کشور خودمان بنشینند و چشم‌داشتی به دیگر کشورها نداشته باشند و به نوعی در خدمت مردم و جامعه خودمان باشند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: متأسفانه در جلسه افطاری ریاست جمهوری در حالی که رئیس جمهور در کمال صمیمیت و صداقت برای پذیرایی از هنرمندان در افطار سفره گسترده بودند مباحثی از سوی یکی از همکاران مطرح شد  و حرف‌هایی زده شد که جای تأسف داشت در حالیکه اگر انقلاب اسلامی نبود قطعاً او هم هیچ نبود و من فکر می‌کنم برخی حرف‌ها مشخصاً از آن طرف آب می‌آید و رنگ و بوی دیگری دارد. ما نمونه‌های اینچنین داشته‌ایم و هنرمندی هم بوده که در زمان همکاری در تلویزیون فردی معتقد به نظام و در واقع ذوب در ولایت بود اما به محض رفتن فرزندش به آمریکا برای خوش‌آمد آن‌ها رنگ عوض کرد. اگر ما به دنبال عاقبت به خیری هستیم باید اینگونه رفتارها را از خود دور کنیم و به نظر من بسیاری از دوستان پایشان لغزیده است و در کنار انقلاب اسلامی نیستند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پنالتی» در پایان گفت: من معتقدم که تا لحظه آخر که پلک می‌زنیم باید از خودمان مراقب کنیم که پایمان نلغزد. من همیشه دعا می‌کنم که خدایا ما را عاقبت به خیر کن و می‌دانم که اگر ما امروز جایگاهی داریم به دلیل ریخته شدن خون پاک شهدا است. امیدوارم مسئولان به گونه‌ای رفتار کنند که انرژی هنرمندان ما خرج نیازمندی‌های جامعه خودمان شود و با تصمیمات و رفتارهای اشتباه در خدمت دشمن قرار نگیرد. امیدوارم فرهنگ و هنر و همچنین اقتصاد ما به زودی در شرایط خوب و آبرومندی قرار بگیرد.

تهیه کننده "تک تیرانداز" از سعه صدر رئیس جمهور در ارتباط با هنرمندان گفت

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما یکی از حاضرین ضیافت افطاری سید ابراهیم رئیسی در پنجشنبه شب گذشته بود درباره این دیدار و نگاه رئیس جمهور به مقوله هنر و اولویت های این عرصه و آنچه محصول این گپ و گفت با ریاست جمهوری است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: فضای این مراسم، فضایی دوستانه و صمیمی بود.در این مراسم جمعی از افراد از همه ی حوزه های هنری  حضور داشتند و بعد از مدت ها اعضای رسانه ، اهالی سینما و هنرمندان توانستند کنار رئیس‌جمهور باشند تا مسائل، دغدغه ها و مشکلاتشان را مطرح کنند.

این تهیه تصریح کرد: ضمن مطرح شدن موضوع عدم حضور تعدادی از هنرمندان در جلسه ، اقای رئیس جمهور به این موضوع اشاره کردند که من رئیس جمهور همه هستم، چه کسانی که به وی رأی دادند و چه کسانی که به آن رأی نداده اند و در واقع ایشان آمادگی خود را در جهت حل و فصل مشکلات هنرمندان و اهالی سینما اعلام کردند و برنامه‌ریزی و طرح‌هایی را نیز در نظر داشتند که از طریق وزارت ارشاد اعمال خواهند شد و به طور قطع جناب رئیس‌جمهور به این که شرایط اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر مشکلاتی را به وجود آوردند که به تبع این مشکلات گریبانگیر هنرمندان هم بوده است اذعان دارند، و امیدوار بودند که با همراهی و همکاری خود هنرمندان و قشر هنری جامعه و برنامه ریزی های وزارت ارشاد و پشتیبانی های دولت بتوانند مسائل هنرمندان را حل و فصل کرده و شرایط هنری کشور بهتر شود.

او در پایان گفت: امیدواریم به هر صورت این مطالبه گری هنرمندان و یا حتی مطالبه‌گری خود ریاست جمهوری با پشتیبانی دولت و پیگیری های وزارت ارشاد به نتیجه برسد و عملی شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز