مصاحبه هفته؛

همای؛ خواننده ای که در دهکده چوبی فضای توریستی می سازد!

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۴۶۰
همای؛ خواننده ای که در دهکده چوبی فضای توریستی می سازد!
پرواز همای خواننده سرشناس حوزه موسیقی سنتی است او که در کارنامه هنری اش آثار متفاوتی چون"بانوی ایرانی"، "چامه ها و چکامه ها"، "در شب گیسوان تو" و"در حسرت دیدار" دیده می شود با برنا در خصوص فعالیت های اخیرش گفت و گو کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

پرواز همای خواننده موسیقی سنتی است که با گروه مستان، مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی به اجرای کنسرت می‌پردازد. این خواننده با یک تراک خیلی زود مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و بعد از آن به طور حرفه ای به کار خود ادامه داد و تا کنون ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است. او که در کارنامه هنری اش آثاری چون : چامه‌ها و چکامه‌ها، جدال عقل و عشق، بانوی ایرانی، سربازان، دیوانه چو دیوانه ببیند، دیوانه تر شدم، این چه جهانیست؟، در حسرت دیدار، در شب گیسوان تو، خدا در روستای ماست، ملاقات با دوزخیان و سرزمین بی‌کران دیده می شود در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال گذشته را در استودیو مشغول خواندن ترانه برای تیتراژ های متفاوت از جمله سریال «سیاوش»، «نوار زرد» و «کلبه ای در مه» بودم البته یک الی دو آهنگ دیگر برای تیتراژ در دست دارم که هنوز منتشر نشده است. علاوه بر این ها در اواخر سال با توجه به بازگشایی سالن ها برگزاری چند کنسرت را در سالن ایرانیان تهران بر عهده داشتم بعد از آن به شیراز سفر کردم اما متاسفانه به دلیل شیوع اومیکرون برگزاری کنسرت ها لغو شد.

او در ادامه بیان کرد: من در شمال کشور و در دهکده چوبی که در آن زندگی می کنم مشغول آماده سازی فضای توریستی برای مردم هستم.

همای در خصوص اینکه چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: فعلا در حال حاضر برنامه به خصوصی برای سال جدید در نظر ندارم و تا زمانی که تکلیف بیماری کرونا روشن نشود نیز برنامه ریزی خاصی در حوزه موسیقی نخواهم داشت.

پرواز همای در پایان و در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه موسیقی تامین و مدیریت می شود اظهار کرد: خیر ! من در این دو سال کرونایی به سختی توانستم کار کنم و منتظر هستم تا شرایط به روال قبل خود برگردد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز