انبار گمرگ مستقر در نمایشگاه آماده تحویل گرفتن کتاب‌های ناشران خارجی است

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۳۶۵۹
اسماعیل جانعلی‌پور (مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) عنوان کرد: پذیرای کتاب‌ها و محصولات موجود در کشور برای جانمایی در انبار گمرک مستقر در مصلای امام خمینی(ره) هستیم تا بلافاصله کار بررسی کتاب‌ها آغاز شود.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، جلسه کمیته ناشران خارجی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اسماعیل جانعلی‌پور(مدیر کمیته ناشران خارجی)، محمدخلج(مدیر کمیته اداری و مالی)، آزاده نظربلند (مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان) و مهدی حافظی(مدیر امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) برگزار شد.

اسماعیل جانعلی‌پور درباره جزئیات این جلسه توضیح داد و گفت: با توجه به این‌که حدود سه سال از برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت حضوری و فیزیکی می‌گذرد ما به دنبال پای کار آمدن و حضور حداکثری ناشران هستیم. بنابراین تلاش کردیم تا جلسه‌های متعددی با ناشران خارجی برگزار کنیم و تمام نکات مربوط به شرایط و ضوابط آیین‌نامه نمایشگاه را برای ناشران توضیح و به ابهامات و سوال‌های آنها پاسخ دهیم.  

مدیر کمیته ناشران خارجی با تاکید بر این‌که پذیرای کتاب‌ها و محصولات موجود در کشور برای جانمایی در انبار گمرک مستقر در مصلای امام خمینی(ره) هستیم، گفت: انبار گمرگ مستقر در نمایشگاه آماده تحویل گرفتن کتاب‌های مرتبط با بخش ناشران خارجی است تا بلافاصله کار بررسی کتاب‌ها آغاز شود و کتاب‌ها به موقع به نمایشگاه برسند.

جانعلی‌پور به دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل امور گمرگی و فرایند روان‌سازی ترخیص کالاها  از گمرگ برخی از تسهیلات موجود در گمرگ را به ناشران خارجی اطلاع دادیم تا به محض حرکت بار از مبدا بتوانند مستندات لازم را برای ما ارسال کنند. در این صورت ما با همکاری گمرگ، پیش اظهاری می‌کنیم تا کتاب‌ها سریع‌تر ترخیص شوند و به نمایشگاه برسند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز