گزارشی از روند خوشنام شدن هومن حاجی عبداللهی در حرم امام رضا (ع)/ خوشنام ها سر سفره افطاری حرم رضوی/ آیا "شهرام" جواب بله می گیرد؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۰:۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۴۶۹۷
سکانس پایانی سریال خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف زاده و به تهیه کنندگی احمد زالی به قلم فهمیه سلیمانی در صحن مطهر حرم رضوی ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه فررهنگ وهنر برنا؛ تصویربرداری سریال خوشنام در حرم امام رضا به ایستگاه پایانی رسید.

روز – داخلی – دفتر تولید

این بار گریم بازیگران سریال برای تصویربرداری در هواپیما انجام می شود و قرار است گروه بعد از آماده شدن شرایط فیلمبرداری از موقعیت پرواز عوامل سریال به سمت مشهد پلان هایی را برداشت کنند.

هومن حاجی عبداللهی و الهه جعفری دو بازیگر اصلی سریال برای سکانس آخر در مشهد هستند و بعد از کار گریم و هماهنگی های ابتدایی عوامل راهی فرودگاه می شوند.

روز – داخلی – دفتر تولید

علیرضا نجف زاده کارگردان سریال با احمد زالی تهیه کننده هماهنگی های پایانی را انجام می دهند و زالی از مهیا شدن شرایط تصویربرداری در حرم امام رضا (ع) و محل اسکان گروه صحبت می کنند .

سکانس پایانی و اتفاقاتی که قرار است در مشهد رخ بدهد دوباره از نو هماهنگ می شود و در نهایت کارگردان و تهیه کننده در خصوص اصلاحات پخش و صدا (قسمتی که قرار است در همان شب روی آنتن برود) با هم گفت وگو می کنند.

روز – داخلی /خارجی- فرودگاه مهرآباد

عوامل سریال خوشنام در ترمینال یک دور هم جمع می شوند دستیاران کارگردان کارت پرواز عوامل را هماهنگ می کنند .

نجف زاده مدام با تیم حاضر در مشهد در تماس است . شرایط ضبط در صحن حرم امام رضا (ع) قطعا کار راحتی نیست بخصوص اینکه قرار است در کنار سفره اطعام ماه مبارک رمضان در صحن امام حسن مجتبی (ع) کار تصویربرداری انجام شود و طبیعتا هماهنگی های ابتدایی مسیر راحتی نیست که مشخصا با همکاری مسئولان حرم رضوی این اتفاق رخ داده است.

روز – داخلی /خارجی- فرودگاه مهرآباد

علیرضا نجف زاده کارگردان سریال با هومن حاجی عبداللهی در گوشه ای سکانس پایانی در مشهد را بار دیگر بررسی می کنند . نجف زاده پیشنهادات گروه کارگردانی را بازیگران را بررسی می کند و کم کم با اعلام فرودگاه عوامل سریال با دریافت کارت پرواز سوار هواپیما می شوند.

روز – داخلی/خارجی- داخل هواپیما

عوامل سریال با هماهنگی مسئولین هواپیما تقریبا کنار یکدیگر نشسته اند و گپ و گفت برای ضبط چند پلان داخل هواپیما به راه می افتد .

هومن حاجی عبداللهی در نقش شهرام به همراه الهه جعفری که نقش نامزد او را بازی می کند روی دو صندلی هواپیما کنار پنجره نشسته اند و با همکاری عوامل پرواز قرار است در حد یک پلان چند ثانیه ای سفر شهرام به مشهد در این صحنه کلید بخورد.

نکته جالب این است که کارگردان سریال در گوشه این قاب و در صندلی پشتی هومن حاجی عبداللهی و الهه جعفری نشسته است و جدا از این که بازیگرانش راکارگردانی می کند خودش نیز نقش یکی از مسافران هواپیما را بازی می کند .WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.32.47 AM

چند پلان با نظم خاصی بدون اینکه فضای داخل هواپیما دچار چالش شود برداشت می شود و اتفاقا با توجه به پخش همزمان سریال مسافران و کادر پرواز نیز ضمن ابراز علاقه به سریال با عوامل مجموعه خوش و بش می کنند و حتی یکی از خانمهای مسافر مشهد تسبیح سوغات حرم امام حسین (ع) را به الهه جعفری هدیه می کند.

روز – داخلی/خارجی- فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

گروه حوالی ساعت 14 به مشهد می رسند و همه چیز هماهنگ است تا عوامل سریال به محل استراحت بروند و فقط دو ساعت فرصت است تا با صرف نهار و استراحت کوتاه برای ضبط سکانس پایانی به حرم مطهر بروند.

نجف زاده اعلام می کند ساعت 17:30 در صحن امام حسن مجتبی (ع) گروه آماده تصویربرداری باشد و همه عوامل می توانند قبل از کلید خوردن به زیارت بروند.اتفاقی که با استقبال  عوامل مواجه می شود.

WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.19.01 AM

روز- خارجی- حرم امام رضا (ع)

استقبال مردم مشهد، زائرین و بخصوص خادمین حرم رضوی از عوامل سریال بخصوص هومن حاجی عبداللهی ، عباس جمشیدی فر و علیرضا درویش که تنها برای زیارت به مشهد آمده بودند نشان از این داشت که سریال با اقبال مخاطبان روبرو شده است و جالب اینکه مردم عام درباره سکانس سریال و بخصوص شوخی های شخصیتهای مختلف مجموعه تلویزیونی خوشنام صحبت می کردند.

جالب است بدانید طرفداران علیرضا درویش در حرم امام رضا (ع) تا دقایقی توجه همه را به خود جلب کرده بود.

هومن حاجی عبداللهی هم با سعه صدر باهمه مردم بخصوص مسئولین سفره افطار حرم امام رضا (ع) عکس یادگاری انداخت و بدون کوچکترین ناراحتی و دلخوری دقایق طولانی را با آنها به گپ و گفت در مورد نقش شهرام و سریال خوشنام پرداخت.

جالب این که در این شب که اکثر مهمانان سفره افطار رضوی از زحمت کشان شهرداری بودند تکه کلام های عباس جمشیدی و هومن حاجی عبداللهی در سریال نقل محفل شان شده بود.

WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.26.46 AM

شب- خارجی- حرم امام رضا (ع)

کم کم هوا تاریک شده و صدای اذان مغرب و عشاء در حرم امام رضا (ع) می پیچد، حس و حال عجیبی بر فضای حرم حکمفرماست، گروه فیلمبرداری مشغول هماهنگی ضبط هستند ، قرار است ضبط هلی شات با هماهنگی مسئولین رسانه ای حرم امام رضا (ع) اتفاق بیفتد که در کوتاه ترین زمان ممکن تمام هماهنگی ها انجام می شود ، عده ای در حال وضو گرفتن و آماده شدن برای نماز مغرب و عشاء هستند، عده ای روی فرشهای حرم در هوای خنک مشهد نشسته اند و در حال راز و نیاز با امام هشتم دیده می شوند، مثل همیشه کودکان در حیاط حرم مشغول بازی هستند ، مسئولین سفره افطار با نظم عجیب و غریبی مشغول آماده سازی مراسم افطاری می شوند، گروه تصویربرداری سریال خوشنام با هماهنگی کارگردان محل کاشت دوربین را هماهنگ می کنند، قرار است در سکانسی که هومن حاجی عبداللهی و الهه جعفری بازی دارند هر کدام از سوئی به یکدیگر نزدیک شوند ، دیالوگ بگویند و بر سفره افطاری حرم بنشینند، اما قرار نیست داستان سریال لو برود و ...

WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.19.00 AM

شب- خارجی- حرم امام رضا (ع)/صحن امام حسن مجتبی(ع)

-صدا

-دوربین

-حرکت

با اعلام علیرضا نجف زاده سکانس پایانی ضبط می شود و با چند برداشت مورد تایید کارگردان قرار می گیرد.

سکانس برداشت با هلی شات نیز با موفقیت ضبط می شود و در واقع در کوتاهترین زمان ممکن با هماهنگی گروه تولید ، کارگردانی و البته عوامل رسانه ای حرم امام رضا (ع) چند برداشت از سکانس مد نظر ضبط می شود.

WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.10.43 AM

شب- خارجی- حرم امام رضا (ع)/صحن طبرسی

سکانس هلی شات نیز در صحن طبرسی تکرار می شود و با هماهنگی ابتدائی و بازدید لوکیشن کارگردان توضیحات لازم را به مونیتور هلی شات (مسئول کنترل هلی شات) می دهد و می خواهد که برای ضبط سکانس پایانی به چه تصاویری نیازمند است.

همه چیز همانطور که باید پیش رفت تا در حرم امام رضا (ع) نیز سریال خوشنام بتواند یکی از جذاب ترین پلان ها و سکانس های مد نظرش را ضبط کند.

نکات جالبی که در روز پایانی تصویربرداری سریال به چشم می خورد استقبال مردم از عوامل سریال بخصوص عباس جمشیدی فر و علیرضا درویش بود که تنها برای زیارت به مشهد آمده بودند و فرصت بیشتری داشتند تا با زائرین حرم و خادمین گپ و گفت و دیدار داشته باشند.

تصویربرداری سریال خوشنام ویژه ماه مبارک رمضان شبکه یک با ضبط این سکانس به پایان رسید تا بعد از هشت ماه کار بی وقفه این مجموعه مناسبتی نیز در تولید به روز آخر برسد. البته پخش مجموعه خوشنام تا چند روز بعد از عید سعید فطر ادامه دارد.

WhatsApp Image 2022-05-01 at 11.10.28 AM

 

نظر شما