حمید بهمنی: نادر طالب‌زاده فردی روشنگر و تأثیرگذار بود / برای مقابله با ترور بیولوژیک هنرمندان متعهد به اقدامات جدی نیاز است

۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۰۵:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۴۷۶۱
حمید بهمنی: نادر طالب‌زاده فردی روشنگر و تأثیرگذار بود / برای مقابله با ترور بیولوژیک هنرمندان متعهد به اقدامات جدی نیاز است
حمید بهمنی با اشاره به اینکه نادر طالب‌زاده فردی روشنگر و تأثیرگذار در عرصه مقابله با اقدامات فرهنگی رژیم صهیونیستی بود تأکید کرد که رژیم صهیونیستی برای حذف او از طریق ترور بیولوژیکی اقدام کرده است.

حمید بهمنی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه موضوع ترور بیولوژیکی را خیلی جدی نگرفتیم و به همین دلیل برنامه‌ای برای مبارزه با این ماجرا نداریم در حالیکه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام کرده تمام افرادی که علیه آن‌ها فعالیتی داشته باشند را از سر راه برمی‌دارد.

بهمنی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ رژیم صهیونیستی بارها اقداماتی برای حذف افراد تأثیرگذار داشته و درگذشت سیف‌الله داد یکی از اولین ترورها بود که به دلیل ساخت فیلم «بازمانده» صورت گرفت. ما این اقدامات را در موارد دیگر هم شاهد بودیم و دیدیم که پس از نگارش فیلمنامه «موسی (ع)» توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور و اقدام برای ساخت این هنرمند که فردی سالم بود به شکل عجیبی یکباره به بیماری سرطان مبتلا شد و جان خود را از دست داد. طبیعی است که رژیم صهیونیستی برای حذف این فرد که روایتش از زندگی حضرت موسی برگرفته از قرآن است اقدام کند و دیدیم که کارگردان جایگزین این سریال جمال شورجه هم بلافاصله به بیماری سختی مبتلا شد و امروز در شرایطی است که اصلاً امکان کارگردانی این اثر را ندارد. مرحوم نادر طالب‌زاده هم یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار این عرصه است و طبق روایتی که او از ماجرا سفر کربلا و گم شدن چمدانش مطرح کرده مشخص است که ایشان با وجود حال خوبی که داشت پس از پیدا کردن چمدانش در کربلا دچار بیماری سختی شد و در نهایت همان بیماری جانش را گرفت.

وی افزود: نهادهای امنیتی و در رأس آن‌ها وزارت اطلاعات حتماً این ابهامات را در باب ترور بیولوژیکی هنرمندان برجسته جبهه فرهنگی پیگیری کنند. متأسفانه تا امروز برای مقابله با این اتفاقات اقدامات لازم صورت نگرفته و ما هنرمندان مهمی را از دست داده‌ایم. نادر طالب‌زاده فردی روشنگر و تأثیرگذار بود که ثابت کرد آگاهی بالایی نسبت به جریانات و توطئه‌های جهانی و... دارد. او همواره در بحث و صحبت با متفکران و روشنفکران بود که این اقداماتش در جهت روشنگری تأثیر بسزایی داشت. اگر او نبود وضعیت نسل امروز ما در عرصه مبارزه با صهیونیسم کمبود بزرگی را حس می‌کرد و اصلاً بسیاری از مسائل بدون روشنگری او مشخص نبود.

این کارگردان در پایان گفت: نادر طالب‌زاده بر این عقیده بود که انقلاب اسلامی تأثیر خود را در دگرگونی جهانی جهان گذاشته و ما باید در مسیر آینده دچار انحرافات نشویم و واقعاً در بخش سینما این مسیر را به درستی حفظ کرد و در پیش گرفت. اندیشه‌های او به قدری تأثیرگذار بود که حتی در جهت مخالفت با آن فیلم‌های بسیاری ساخته شد. نادر طالب‌زاده ترور شد و از او به عنوان شهید یاد خواهم کرد. از مدیران بخش جنگ نرم درخواست می‌کنم که مسئله ترور بیولوژیک را جدی بگیرند و امروز که ابراهیم حاتمی‌کیا مسئولیت کارگردان سریال حضرت موسی (ع) را بر عهده گرفته باید در شرایطی باشد که نتوانند به او آسیبی برسانند. ما باید خیلی زودتر از این اتفاقات برای مقابله با ترور بیولوژیک هنرمندان تأثیرگذارمان اقدام می‌کردیم و حتی این مسئله را به اثبات می‌رساندیم تا بتوانیم در مجامع بین‌المللی ادعایی در اینباره داشته باشیم. از دست دادن نادر طالب‌زاده اتفاق تلخی است و امیدوارم رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مراقبت از هنرمندان متعهد ما در برابر چنین اتفاقاتی برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز