پخش نماز عید فطر در « صبح روز پاداش» رادیو فرهنگ

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۸۶۶
پخش نماز عید فطر در « صبح روز پاداش» رادیو فرهنگ
رادیو فرهنگ در عید سعید فطر با دو ویژه‌برنامه مهمان مخاطبان می‌شود و در « صبح‌روز پاداش» نماز عید فطر تهران را پخش می کند

به گزارش خبرگزاری برنا، «صبح روز پاداش» ویژه‌برنامه رادیویی برای عید سعید فطر است که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ روانه آنتن می شود.

در برنامه «صبح روز پاداش» سه شنبه ۱۳اردیبهشت ماه به موضوع عید سعید فطر و دست آوردهای یک ماه بندگی پرداخته شده  و ایت الله محمود رجبی در این برنامه درباره اهمیتی که عید فطر برای جامعه مسلمین دارد می گوید.

این برنامه که از ساعت ۶:۳۰ صبح پخش می‌شود با موضوع پایان روزهای بندگی و اطاعت و جشن عبادت و بندگی با محوریت فضای شاد و عیدانه با رنگ و بوی دینی سعی در ایجاد لحظاتی خوش برای شنوندگان دارد.

گفت‌وگو با کارشناس دینی و افراد تاثیرگذار، ارتباط با گزارشگران، حال و هوای عید در استان‌های خاص و گزارش ویژه از مردم با موضوع پایان ماه رمضان و شکر خداوند  از دیگر بخش‌های برنامه « صبح روز پاداش» است.

حجت‌الاسلام بجستانی نیز در این‌برنامه به تشریح ‌‌و توضیح اعمال روز عید فطر و میزان فطریه و چگونگی پرداخت آن می پردازد ‌در ادامه در گفتگو‌ با کارشناس جامعه شناسی اهمیت صله رحم در اینگونه مناسبت ها و نقش آن در تحکیم خانواده بررسی می شود.  

« صبح روز پاداش» به تهیه کنندگی امیر رضا راز و گویندگی حامدعباسی و نگین خواجه نصیر

از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح روز عید سعید فطر پس از پوشش زنده برگزاری نماز عید در تهران با بخش های متنوع  از رادیو فرهنگ پخش می شود.

برنامه « آیین سپاس» رادیو فرهنگ نیز پس از معرفی آیین های وداع با ماه مبارک رمضان به جشن ها و رسوم عید سعید فطر در فرهنگ مردم اشاره دارد  و در این برنامه جایگاه عید سعید فطر در فرهنگ مردم ایران بررسی می‌شود.

موضوع اصلی این برنامه قدردانی و سپاس از درگاه الهی برای توفیق سی روز روزه داری و بندگی و عبادت است که در بخش هایی از این برنامه به اهمیت روز عید فطر و نماز عید فطر، فطریه و اقداماتی که باید در حفظ آثار و برکات ماه رمضان در همه سال شود،اشاره می شود.

در این برنامه  که به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد از ساعت ۹ صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه به همت گروه جامعه پخش می شود منوچهر آذری و عباس محبی به اجرای نمایش رادیویی می‌پردازند.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما