«سیاوش در آتش» در اولین حضور بین‌المللی به زوریخ می‌رود

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۴:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۵۶۸۸
«سیاوش در آتش» در اولین حضور بین‌المللی به زوریخ می‌رود
مستند بلند «سیاوش در آتش» به کارگردانی کیوان مهرگان در جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ نمایش داده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  مستند بلند «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان در نخستین حضور بین‌المللی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی زوریخ روی پرده می‌رود. در بخش فیلم‌های مستند بلند این دوره از جشنواره، فیلم‌های «جابه‌جایی یا نابه‌جایی» ساخته پریسا گرگین، «خطوط ناپیدا»‌ ساخته مهدی رخشانی، «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و‌ «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو با «سیاوش در آتش» رقابت می‌کنند.

در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی زوریخ، نمایش‌ بیشتر فیلم‌های فستیوال به دلیل ریشه‌کن نشدن پاندمی کرونا در ایران و جهان به صورت مجازی برگزار شد، اگرچه برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ روی پرده سینما به نمایش درآمدند.  ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه اعم از مستند و داستانی و ۱۲ فیلم بلند سینمایی در این دوره نمایش داده می‌شوند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: کیوان مهرگان، تصویربردار: بهروز داوری، طراحی صدا: ندا محسنی، مجری طرح: افسانه پرچکانی، گفتار متن: امیر پناهی‌فر، مترجم: امیر تخت روانچی و تهیه‌کننده: کیوان مهرگان. پخش بین‌المللی این مستند را فانوس‌فیلم (با مدیریت کوروش عطایی) بر عهده دارد.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز از ۵ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۱ خرداد  ادامه دارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز