در رادیو فرهنگ؛

وارستگی و وابستگی به دنیا از کلام استاد ابراهیمی دینانی

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۱۰:۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۶۰۳۷
وارستگی و وابستگی به دنیا از کلام استاد ابراهیمی دینانی
غلامحسین ابراهیمی دینانی در برنامه « شب های فرهنگ» با نگاهی به دنیا درباره وارستگی و وابستگی به آن صحبت می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ غلامحسین ابراهیمی دینانی  در برنامه « شب های فرهنگ» که شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از رادیو فرهنگ پخش می شود با نگاهی به دنیا درباره  وارستگی و وابستگی  به آن صحبت می کند

از وابستگی تا وارستگی وابستگی و وارستگی در اخلاق و عرفان اسلامی مفهومی خاص دارندکه باید هر کدام از آنها را یافت و شناخت تا بتوان در مسیر خودسازی و به گسستن زنجیرهای اسارتهای درونی و برونی توفیق حاصل کرد و از جان و روح تارهای تنیده شده از خصال و صفات مذموم را فروریخت و ازخودخواهی‌ها رها گردید و به خداخواهی رسید. در یافتن مفهوم و فلسفه اصلی طرد و نفی وابستگی‌های گوناگون و مجاهدت و تلاش برای کسب خصلت والای وارستگی، همچون همه موضوعات باید از نگرشهای ظاهری و سطحی عبور نمود و به عمق و ژرفای نظر گسترد و واقعیت را آن گونه که هست دریافت، نه آنگونه که پندارها و تصورات ناصحیح و ظاهر بین میسازند و می‌پرورند و به تثبیت می‌رساند.

در این برنامه که به گفتگومنصوری لاریجانی و غلامحسین ابراهیمی دینانی دربارهٔ فلسفه اسلامی پرداخته می‌شود سخنان  استاد ابراهیمی دینانی پیرامون وارستگی و وابستگی به دنیا پخش می شود.

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، چهره نام آشنایی برای عموم و خصوصا علاقه مندان حکمت و فلسفه است.

دینانی در سمینارها و همایش‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته و مقالات و آثار فراوانی در حوزه فلسفه و دین پژوهی به رشته تحریر در آورده که برخی از کتابهایشان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت نموده ‌است و در اولین دوره همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۰ با عنوان چهره برتر فلسفه تقدیر شدند.

برنامه «شب های فرهنگ» را ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز