تهیه کنندگی از کار در معدن هم سخت تر است!

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۸:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۶۲۸۸
تهیه کنندگی از کار در معدن هم سخت تر است!
احمد زالی تهیه کننده سریال «خوشنام» به همراه تیمش به خبرگزاری برنا آمدند تا در خصوص چند و چون تولید این مجموعه تلویزیونی و روند پخش آن با ما گفت و گو کنند. تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی به نکاتی در خصوص سبک و سیاق تولید و البته روند پر مشقت ساخت سریال اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ احمد زالی که این روز ها به شدت مشغول پسا تولید سریال «خوشنام» است و معتقد است سریال سازی یکی از سخت ترین حرفه های هنری است با این مثال گفت و گویش را آغاز کرد: یک زمانی می گفتند کار معدن سخت ترین شغل دنیا است و دومین شغل بعد از معدن بازیگری است اما امروز من معتقد هستم که تهیه کنندگی سخت ترین کار است.

حضور عوامل فیلم خوشنام در خبرگزاری برنا

احمد زالی می گوید: قبل از اینکه گفت و گو را شروع کنم و به نکاتی در خصوص تولید این سریال اشاره کنم باید از عوامل سریالم که با سخت کوشی در روز های سخت کرونا و با گرما و سرما کار کردند و تلاش داشتند تا این مجموعه در بهترین شکل ممکن روی آنتن برود تقدیر ویژه داشته باشم و بگویم هنوز کار ما تمام نشده است و به همراه تیم تدوین، صداگزاری و موسیقی و البته علیرضا نجف زاده که انصافا برای این کار سنگ تمام گذاشت کماکان مشغول کار هستیم و طبیعتا تا روز جمعه که قسمت پایانی روی آنتن می رود باید از پلان به پلان این سریال مراقبت کنیم.

این تهیه کننده تلویزیون می گوید : واقعیت این است که در این مملکت تولید محصول فرهنگی هم دچار مشکلات و معضلات و موانع مربوط به خودش است و ما با موانع زیادی در تولید یک محصول فرهنگی به واسطه پروداکشن و روند تولید مواجه هستیم که طبیعتا در کیفیت و ایده آل مد نظر موثر است. ما یک تولید داریم و یک پخش ولی به نظر من حواشی و سختی های تولید قابل مقایسه با پخش نیست . چون به هر حال شما در تولید یک سری چارچوب ها را  رعایت می کنید که البته در پخش ماجرا کاملا متفاوت است. به طور مثال همان فیلمنامه ای که نوشته شده و تایید شده را با کمترین تغییر و بداهه گویی می سازیم اما در پخش ماجرا کلا تغییر می کند. البته تعداد پلان ها و سکانس هایی که از این سریال بریده شد به تعداد انگشت های دو دست هم نمی رسید ولی طبیعی است که اصلاحات یک اثر نمایشی می تواند روی کیفیت کار و چفت و بست پلان ها تاثیرگذار باشد. تولید کار خوب پر زحمت است اما تجربه سالیان سال  ما است و از پس آن برمی آییم اما وقتی که قرار است کار خوب تولید شود باید به جزئیات توجه شود. و این جزئیات وقتی به دست می آید که تهیه کننده در تولید دستش باز باشد و به لحاظ هزینه کرد نیز بتواند آنچه لازم دارد را برای پروژه اش مهیا کند.

 مثلا یک سریال باید با یک بودجه مشخص در هفت ماه تولید شود درحالی که برای داشتن کیفیت بهتر باید هشت ماه  روی آن وقت گذاشت و همین تفاوت یک ماهه کار را از این رو به آن رو می کند .

index

زالی ادامه داد: در بحث انتخاب بازیگر و فیلمنامه به هیچ وجه کوتاه نیامدیم و شاید این مسئله در تولید برای ما با چالش همراه بود. در انتخاب تیم بازیگری نکات مهمی را مد نظر داشتیم و حتی سعی کردیم از بقیه موارد صرف جویی کنیم تا برای همه نقش ها به سراغ بازیگران حرفه ای و کاربلدی برویم که هر کدام برای خودشان وزنه بودند و جا دارد اینجا از علیرضا نجف زاده بابت این مسئله تشکر ویژه داشته باشم که او هم در این رابطه اصلا کوتاه نیامد. در بحث فیلمنامه آنقدر بازنویسی می کردیم تا فیلمنامه نهایی با خانم فهیمه سلیمانی به جایی برسد که کارگردان بتواند آنچه از قصه می خواهد را سر صحنه در دست داشته باشد چون پایه و اساس هر اتفاق خوب نمایشی متن و قصه است. امروز خداراشکر می کنم که  سریال توانسته نظر مردم را با این همه وسواس ما جلب کند.

زالی در خصوص وضعیت اقتصادی پروژه های نمایشی گفت: شرایط برای تولید این روز ها بسیار گران شده است و طبیعی است که اگر حمایت مدیران سیما نباشد سریال نمیتواند به ساحل آرامش برسد.گروه فیلم و سریال شبکه یک خیلی حامی بودند و چون از نزدیک در جریان هزینه کرد و بحث کیفی وخروجی ما هستند روی بحث اصلاح برآورد و بودجه کار قول مساعد دادند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

سریال خوشنام

احمد زالی در پایان گفت: اگر بخواهیم سریال خوب تولید کنیم و با رسانه های مختلف داخلی و خارجی در رقابت موفق عمل کنیم باید شرایط تولید را برای گروه تولید مهیا کنیم. باید دست تهیه کننده در ساخت و نویسنده و کارگردان در پرداخت به موضوعات مختلف اجتماعی در قصه ها باز باشد. حتما کسی که برای تلویزیون می نویسد و سریال می سازد چارچوب های اخلاقی و اعتقادی را می شناسد پس باید به او اعتماد کرد و اجازه داد کارش را به نحو احسن انجام دهد. امروز تلویزیون به عنوان پر مخاطب ترین رسانه در دسترس همگان می تواند بیشترین تاثیرگذاری را روی مردم داشته باشد و ما به عنوان برنامه ساز موظف هستیم بهترین محصول را در اختیار مخاطبمان قرار دهیم و با تلاش شبانه روزی از آنتنی که در اختیارمان قرار دارد صیانت و محافظت کنیم. امیدوار هستم تلاش گروه «خوشنام» مورد رضایت مردم قرار گرفته باشد و جا دارد در پایان از مدیران محترم سیما به ویژه مدیر محترم شبکه یک جناب آقای زین العابدین و مدیر محترم فیلم و سریال شبکه جناب آقای الماسی بابت همراهی و حمایت تشکر و تقدیر داشته باشم.

سریال خوشنام

انتهای پیام//

نظر شما