مسعود ردایی: فیلمنامه پر و پیمان هم از بازیگر نوظهور ستاره می سازد/ رسانه ملی اولین آموزگار ستاره های امروز سینما!

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۳۱۲
مسعود ردایی: فیلمنامه پر و پیمان هم از بازیگر نوظهور ستاره می سازد/ رسانه ملی اولین آموزگار ستاره های امروز سینما!
مسعود ردایی را با ساخت آثار متفاوتی در سینما در مقام تهیه کننده می شناسیم شاید او یکی از تهیه کنندگانی باشد که در آثارش حضور بازیگران صاحب نام معمولا به چشم می خورد. تهیه کننده فیلم سال دوم دانشکده من، مالاریا، سه بیگانه در گفت و گو با برنا موضوع جایگاه بازیگر را در موفقیت آثار نمایشی بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این گزارش قرار است به جایگاه بازیگر به عنوان یکی از عوامل موفقیت کار در گیشه ، اقبال عموم و البته تاثیرگذاری اثر بپردازیم. تهیه کننده مالاریا در این باره می گوید: مهم ترین بخش جذب مخاطب به فیلمنامه خوب بر می گردد که متاسفانه در این زمینه نقطه ضعف زیادی داریم حتی فیلم های طنز و کمدی هم دارای انسجام مثبتی در زمینه فیلمنامه نیستند اما وجود طنز در آثار و نقش آفرینی ها در این زمینه باعث جذب مخاطب می شوند و همین موضوع شرایط بهتری را برای فیلم ها به ارمغان می آورد اما روی هم رفته در بحث فیلمنامه به شدت دچار ضعف و کم و کاستی هستیم.

او در این خصوص که آیا بازیگرانی که ستاره نیستند باعث فروش آثار سینمایی می شوند یا خیر اظهار کرد: اگر فیلمنامه خوبی در دست داشته باشیم حتی بازیگرانی که ستاره نیستند یا برای اولین بار مقابل دوربین رفته اند و به ایفای نقش پرداخته اند می توانند باعث فروش آثار سینمایی شوند. درواقع در جشنواره فیلم فجر امسال این اتفاق افتاد و کارگردان ها از بازیگران تازه کار در آثارشان استفاده کردند و توانستند فروش بالایی از فیلم های خود داشته باشند. 

تهیه کننده «سه بیگانه» در پاسخ به این سوال که چه عواملی در ستاره شدن بازیگران موثر است بیان کرد: اول از همه استعداد بازیگر و در گذشته تلویزیون می توانست این نقش را ایفا کند تا بازیگران دیده شوند. در حقیقت اگر عمده ای از بازیگران درحال حاضر در سینما به معروفیت رسیده اند یا تبدیل به ستاره شدند تنها به خاطر وجود رسانه ملی است چرا که پرورش و آموزش اولیه آن ها در آنجا اتفاق افتاده است.

مسعود ردایی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران و ستاره های سینمایی هم تاریخ مصرف دارند گفت: بله درست است. بازیگران هم تاریخ مصرف دارند و علاوه بر آن کارگردان ها هم از این امر مستثنی نیستند. درواقع طی دوره ای بازیگرانی که عمر خود را کرده اند کنار گذاشته می شوند و جای آن ها را بازیگران جوان تر می گیرند اما به نظر من  بازیگران نوظهوری که پا به این عرصه می گذارند باید از بازیگران زبده که دارای تجربه هستند استفاده کنند تا سینما روز به روز پیشرفت کند. 

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز