راهیابی مستند «دقیقه پنجاه و پنجم» به مرحله نهایی جشنواره پژواک

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۰۸:۲۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۶۳۹۶
راهیابی مستند «دقیقه پنجاه و پنجم» به مرحله نهایی جشنواره پژواک
مستند «دقیقه پنجاه و پنجم» رادیو ورزش کاری از حسین شاهمیرزایی عنوان نامزد بخش اصلی ساختار مستند محض جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را کسب کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند، شناسایی و معرفی استعداد‌های حوزه مستند، به روزرسانی دانش مستندسازان، گسترش و جذب مخاطبان مستند‌های رادیویی در حال برگزاری است.

این جشنواره در سه بخش اصلی، مردمی و مستندنگاری برگزار شده است که از بین آثار ارسالی رادیو ورزش، مستند «دقیقه پنجاه و پنجم» حسین شاهمیرزایی عنوان نامزد بخش اصلی ساختار مستند محض را کسب کرده است.

این اثر منتخب حادثه زمین فوتبال شهرستان چوار در استان ایلام را که در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ رخ داده است را روایت می‌کند.

«از کوچه تا شلمچه» ساخته نوید جولایی دیگر اثر ارسالی رادیو ورزش به جشنواره مستند بود که روایت تعدادی از  نوجوانانی است که به صورت تیمی با یکدیگر ورزش می‌کردند و باهم به جبهه رفته و تعدادی از آنها شهید می‌شوند.

«آن روی سکه» اثری از صدف سبحانی تهیه کننده رادیو ورزش، داستان فاطمه حسینی‌خواه ملی پوش ژیمناستیک کشورمان را بیان می‌کند که طی حادثه‌ای قطع نخاع می‌شود.

«مام و مدال» کاری از رقیه آقازاده که با رویکرد نشان دادن واقعیت‌های اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های خارجی و همچنین موضوع مهاجرت ورزشکاران از جمله آثار ارسالی به این جشنواره است.

همچنین «پا به پای پهلوان» از دیگر آثار ارسالی حسین شاهمیرزایی است. مستندی پرتره از زندگی شهید وحید زمانی‌نیا ورزشکار رشته تکواندو است. او از همرزمان شهید قاسم سلیمانی بوده که در حادثه فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» ۲۷ الی ۲۹ اردیبهشت ماه در زیبا کنار برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز