جشنواره ملی پانتومیم ایران آغاز شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۴:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۷۳۵۲
جشنواره ملی پانتومیم ایران آغاز شد
جشنواره ملی پانتومیم ایران با برگزاری مراسم خوشامد گویی به هنرمندان در سرسرای بزرگ فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان رسما فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری برنا، در مراسم آغازین جشنواره پس از تلاوت آیات کلام اله مجید و بریدن روبان جشنواره توسط هنرمندان، دکتر ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ابراز مسرت از برگزاری این رخداد هنری اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت هنرمندان، استان زنجان به زودی به قطب هنر پانتومیم در کشور تبدیل شود. وی از افتتاح خانه پانتومیم ایران و فعالیت های این مرکز هنری در دو سال گذشته در حوزه آموزش علمی پانتومیم خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم از سال آینده جشنواره پانتومیم را به صورت گسترده و در سطح بین الملل برگزار کنیم. قاسمی یادآور شد: امسال نیز از ۱۷ کشور دنیا درخواست حضور در جشنواره به دستمان رسید که متاسفانه محدودیتهای ناشی از بیماری کرونا و البته برخی تنگناهای مالی سبب شد که نتوانیم پذیرای گروههای خارجی باشیم اما از هم اکنون در تلاش هستیم تا سال آینده آثاردهنرمندان خارجی را نیز در جشنواره به تماشا بنشینیم.

این گزارش حاکیست در ادامه مراسم افتتاح رسمی جشنواره، ساسان قجر دبیر جشنواره و موسس خانه پانتومیم ایران با قدردانی از همه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره گفت: برخی محدودیتها سبب شد تا نتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از آثار شرکت کننده باشیم که بدون تردید این نقیصه در سال آینده با اضافه شدن چند بخش متنوع دیگر به جشنواره و همچنین حضور گروههای خارجی برطرف خواهد شد.

وی به مساله عدم حضوران داوران خارجی در جشنواره امسال نیز اشاره کرد و افزود :قرار بود در بخش رقابتی و بخش منتقدان میزبان چند داور از کشورهای دیگر در کنار گروه داوران ایرانی شرکت کننده باشیم که برخی مشکلات اداری مانع حضور ایشان شد و البته سال آینده ترکیب گروههای داوری جشنواره از هنرمندان و اساتید ایرانی و خارجی خواهد بود.

دبیر جشنواره ملی پانتومیم ایران هدف نهایی این جشنواره را گسترش و اشاعه این هنر مهم نمایشی با تاکید بر اصول صحیح و علمی و آموزشی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم خروجی این جشنواره در آینده نزدیک به شناخت و پرورش استعدادهای خوب در سراسر کشور کمک کند.

پایان بخش این مراسم نیز اجرای موسیقی گروه عاشیق ها به سرپرستی ستار خدایی بود که گروه سه نفره عاشیق ها  قطعات جالبی را برای حاضران به اجرا در آوردند.

مسولان شهری، هنرمندان و پیشکسوتان استان، اعضای گروه داوران و منتقدان جشنواره به همراه گروههای شرکت کننده در جشنواره ملی پانتومیم ایران از جمله حاضران مراسم خوشامد گویی بودند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز