بهروز مفید: معاونت سیما باید فضای فرهنگی جامعه را بشناسد وبه آن جهت دهد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۳:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۷۴۴۵
بهروز مفید: معاونت سیما باید فضای فرهنگی جامعه را بشناسد وبه آن جهت دهد
بهروز مفید رسانه ملی در حوزه نمایش با اشاره به اینکه امروز مسائل بسیاری وجود دارد که باید در اولویت معاونت سیما قرار بگیرد تأکید کرد که امروز یکی از اصلی‌ترین معضلات رسانه ملی ریزش مخاطب است.

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شناخت چندانی درباره محسن برمهانی معاون جدید سیما ندارم و البته جوان بودن هم از نظر من نه می‌تواند نقطه قوت باشد و نه حتی نقطه ضعف؛ اما با نگاهی به سوابق برمهانی به نظر می‌رسد که او به تولید آشنایی دارد و این خود یک ویژگی مهم است که فضای حرفه‌ای می‌شناسد.

مفید خاطرنشان کرد: معاونت سیما یک جایگاه ستادی است و بیش از اینکه با فضای تولید آشنایی داشته باشد باید فضای فرهنگی جامعه را بشناسد و نمی‌دانم که محسن برمهانی ارتباط‌هایی در آن سطح یا شناختی از این مسئله دارد یا خیر. به هر حال انتظار اصلی از معاونت سیما این است که بتواند از منظر فرهنگی رسانه‌ را جهت دهد و این مسئله مهم نیاز به تجربه و علم بالایی دارد و همانطور که تأکید کردم با توجه به جوان بودن معاون سیما نمی‌دانم ایشان چقدر در این زمینه شناخت و ارتباط دارد.

وی افزود: معاونت سیما سمت حساسی است و در سوابق برمهانی سابقه مدیریت فرهنگی خیلی کلان ندیدم و با این حال امیدوارم ایشان آمادگی پذیرش این مسئولیت بزرگ را داشته باشد و بتواند موفق عمل کند.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «محکومین» در ادامه اظهار داشت: متأسفانه بیش از یک سال است که سیما در یک رخوت قرار گرفته و همه متنظر هستیم تا شخصی در سمت مدیر این مجموعه بزرگ قرار بگیرد که تحولاتی جدی را رقم بزند و معاونت جدید سیما باید خیلی سریع در جهت تحولات سازنده اقدام کند. به عنوان مثال بسیاری از تولیدات متوقف شده‌اند و لازم است تمهیدی برای تسریع در تولید و افزایش کیفیت اندیشیده شود.

مفید در پایان تأکید کرد: به نظر من اولویت‌های رسانه ملی و در رأس آن معاونت سیما امروز بسیار زیاد است و یکی از اصلی‌ترین مسائل این است که بپذیریم تلویزیون در سال‌های اخیر با ریزش مخاطب مواجه بوده و در شرایطی که رسانه‌هایی چون شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، شبکه نمایش خانگی و... خود را به جامعه تحمیل کرده‌اند نمی‌توان ریزش مخاطب را به طور کامل نتیجه مدیریت غلط تلویزیون دانست اما معاونت جدید با تمهیدات درست می‌تواند 20 تا 30 درصد برای افزایش مخاطب اقدامات سازنده داشته باشد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز