محسن علی‌اکبری: با معاونت جدید سیما به تحولات جدی امیدوار هستم/ در کنار جوانگرایی و استفاده از دانش روز نباید تجربیات گذشته را رها کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۷:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۴۷۰
محسن علی‌اکبری: با معاونت جدید سیما به تحولات جدی امیدوار هستم/ در کنار جوانگرایی و استفاده از دانش روز نباید تجربیات گذشته را رها کرد
محسن علی‌اکبری با حمایت از انتخاب جوانان در جوانگرایی در انتخاب مدیران رسانه ملی تأکید کرد که در کنار جوانگرایی و استفاده از دانش روز نباید تجربیات گذشته را رها کرد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: بحث جوانگرایی از مسائلی است که همیشه مدنظر مقام معظم رهبری بوده و این دیدگاهی است که از طرف ایشان به مدیران ارشد در بخش‌های مختلف ابلاغ شده است و در قوه مجریه هم شاهد بودیم که تا حد امکان از چهره‌های جوان در سمت‌های مدیریتی استفاده شد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: علت جدی بودن بحث جوانگرایی این است که ما در مقطعی هستیم که دنیا به سرعت در حال دگرگونی است و هر روز با امکانات جدید در تولید و پخش آثار نمایشی مواجه هستیم و رادیو و تلویزیون در همه جای دنیا با شکل و شمایل چندین سال پیش خود فاصله گرفته است. امروز مخاطبان در ایران و خارج از ایران امکان دسترسی سریع به انواع اخبار را دارند و از آنجا که رسانه ملی به تعبیر حضرت امام (ره) باید یک دانشگاه باشد لازم است در مدیریت کلان آن افرادی حضور داشته باشند که ایده‌های جدید داشته و به دانش روز اشراف کافی داشته باشند. امروز لازم است که معاونت سیما آگاهی و انگیزه کافی برای تغییرات و تحولات جدی داشته باشد و فکر می‌کنم انتخاب محسن برمهانی هم با همین رویکرد صورت گرفته است و امیدوارم او نیز در انتخاب مدیران شبکه‌های مختلف این مهم را مدنظر داشته باشد.

وی افزود: پیش از انتخاب محسن برمهانی احتمال می‌دادیم که در بین مدیران جوان رسانه ملی فردی به عنوان معاون سینما انتخاب شود اما واقعاً این انتخاب غیر قابل پیش‌بینی بود. البته معاون جدید سیما سابقه ریاست اداره کل تامین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‌الملل را دارد که نشان از تسلط او بر رسانه بین‌الملل است و این یک امتیاز مهم و مثبت برای معاون جدید سیما به حساب می‌آید. قطعاً لازم است شرایطی فراهم شود که برنامه‌ها و به طور کل تولیدات ما بتواند توان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشد در حالیکه امروز متأسفانه آثار ما در سطح رقابت با کشورهای همسایه هم نیست.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: به عنوان مثال شاهد هستیم که تلویزیون کشور ترکیه انواع و اقسام برنامه‌ها را برای اقشار مختلف در طول 24 ساعت شبانه‌روز تولید و پخش می‌کند و تنوع آثار در تلویزیون این کشور به قدری است که تقریباً همه سلایق می‌توانند برنامه مورد نظر خود را در تلویزیون کشورشان پیدا کنند. این اتفاقی است که باید بسیار پیش‌تر از زمان حاضر در کشور ما رخ می‌داد و امروز با ورود افکار جدید و جوان احساس می‌کنم در همین مسیر قرار گرفته‌ایم و امیدوارم با همین تفکر قدمی جدی در جهت حفظ و افزایش مخاطبان تلویزیون برداشته شود.

تهیه‌کننده سریال «نردبام آسمان» اظهار داشت: هنرمند باید نسبت به جامعه پیشتاز باشد و به شخصه با حضور یک جوان در سمت مدیریت سیما امیدوار هستم که شاهد یک دگراندیشی مثبت باشیم و تلویزیون در مسیری قرار بگیرد که هم مخاطبان داخلی را به خود جذب کند و هم در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشد.

علی‌اکبری تصریح کرد: امروز در فضای مجازی شاهد هستیم که جوانان ما در معرض انواع و اقسام تولیدات نمایشی با تفکرات متنوع هستند و این اعلام خطری جدی برای رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا نتواند مثل گذشته با آثار خود نظر مخاطبان را به خود جلب کند. رسانه ملی در این رقابت باید به‌روز باشد و به نظر من رئیس صداوسیما باید وقت بیشتری برای رسیدگی به این  معضل داشته باشد و الگویی ایرانی اسلامی طراحی شود که در عین حفظ این فرهنگ آثاری تولید شود که بتواند برای مخاطبان جذاب باشد.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: از نظر من نکته بسیار مهم این است که معاونت جدید سیما کارگروهی مشاوره‌ای متشکل از معاونان سابق تشکیل دهد تا از تجربیات آن‌ها نیز بهره‌مند شود. قطعاً استفاده از نیروهای جوان و افکار تازه اتفاق مثبتی است اما نباید با تأکید بر علم و دانش، تجربیات چهل سال گذشته را رها کرد. امروز دانش و تجربه را باید در کنار هم داشته باشیم تا بتوانیم با نگاهی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی تولیداتی جذاب و مخاطب‌پسند داشته باشیم.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز