تولد رادیو کتاب در دل «سرزمین من»

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۰۹:۳۷:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۷۷۱۵
تولد رادیو کتاب در دل «سرزمین من»
دکتر حبیبی مدیر رادیو فرهنگ از استقرار استودیو رادیو کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علیرضا حبیبی درباره  برنامه های رادیو فرهنگ در هفته کتاب بیان داشت : کتاب از مسائل مهم فرهنگ ساز در هر جامعه ای  است که در کشور ما از سه زاویه این امر مورد بررسی قرار می گیرد که مهمترین آن تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی است که بر اساس آن بالارفتن سرانه مطالعه  و افزایش سطح دانایی جامعه ارتباط مستقیم با تقویت  فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه دارد.

مدیر رادیو فرهنگ یکی از اهداف برنامه سازی در حوزه کتاب را معرفی کتاب خوب به عنوان غذای سالم معنوی  عنوان کرد و افزود:رسانه باید با معرفی آثار فاخر و ارزشمند حوزه نشر و کتاب افراد را با این آثار آشنا کند تا در کنار کتاب های علمی و درسی آثار نویسندگان در حوزه های مختلف معرفی و خوانده شود و رادیو فرهنگ به عنوان یک مطالبه فرهنگی این موضوع را پیگیری می کند.

مدیر رادیو فرهنگ گفت: رادیو فرهنگ در برنامه های مختلف به حوزه کتاب توجه دارد به ویژه در گروه کتاب این شبکه رادیویی در معرفی نویسندگان، کتاب ها ‌و ناشران اهتمام داریم.

وی ادامه داد: در این گروه برنامه سازی شکل های مختلفی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در قالب برنامه های رادیویی در نظر گرفته ایم که  نقد و بررسی کتاب، پوشش رسانه ای اخبار مربوط به کتاب و کتابخوانی از جمله کودک و نوجوان، تا بزرگسالان و دانشگاهیان و حوزیان ، معرفی مروجان کتاب، مسابقه کتابستان و تاکید ویژه برنامه هفت اقلیم بر کتاب و کتابخوانی از جمله آنهاست.

حبیبی نمایشگاه کتاب تهران  را یکی از نمادهای مهم توسعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی برشمرد و گفت: رادیو فرهنگ در این دوسال که به علت شیوع کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد نیز با آن همراهی کرد تا علاقه مندان بتوانند از سرتاسر کشور از خدمات ارائه شده برای خرید کتاب بهره مند شوند این شبکه رادیویی در قالب پویش و هماورد ملی همپای برگزار کنندگان نمایشگاه مجازی کتاب بود .

وی بر معرفی آثار نویسندگان و توجه به سهولت دسترسی کتاب به سرتاسرکشوربه عنوان  بخش سوم از  از اهمیت کتاب و کتاب خوانی و پرداختن رسانه به این موضوع تاکید کرد و گفت: یکی از فعالیت های رادیو فرهنگ در زمینه ترویج کتابخوانی برای آحاد جامعه معرفی و سهولت دسترسی و آشنایی مخاطبان با تازه های نشر است که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به طور موقت برای این مهم رادیو کتاب راه اندازی می شود.

حبیبی با اشاره به فعالیت رادیو مستند در معاونت صدا از عدم تخصیص شبکه ای مجزا برای پوشش و اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: به همین منظور رادیو فرهنگ در قامت رادیو کتاب با پخش گسترده فعالیت های این  نمایشگاه  که یک موضوع فرهنگی در سطح ملی است و همه سازمان ها و نهادها باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند  همراه با برگزارکنندگان و مردم می شود و به عنوان تنها شبکه ای که  گروه تخصصی کتاب دارد این بحث را دنبال  می کند.

وی اعلام کرد : استودیو تخصصی رادیو کتاب  از 21  تا 31 اردیبهشت ماه در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برقرار می شود و چند گروه برنامه سازی با استقرار در این استودیو برنامه های ویژه ای را روانه آنتن می کند.

حبیبی در تشریح برنامه های رادیو کتاب بیان داشت: در  این مدت 10 روزه از 8 صبح تا ساعت 21 رادیو فرهنگ به عنوان رادیو کتاب برنامه دارد که گروه های برنامه ساز با دعوت از شخصیت های فرهنگی و ادبی ، نویسندگان و ناشران و صاحب نظران، جلسات آسیب شناسی کتاب برگزار کرده و اطلاع رسانی چگونگی فروش کتاب ، مسابقه و معرفی ناشران و نویسندگان را  در قالب شعار صدای کتاب که صدای دانایی است در گستره کشور منتشر می کنند .

وی در پایان بر حضور فعال در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان تعامل سازنمده با مخاطب تاکید کرد و  افزود: تمامی برنامه های رادیو کتاب از محل برگزاری نمایشگاه روی آنتن می رود تا برنامه سازان در کنار ناشران و نویسندگان و مراجعه کنندگان و منتقدین باشند و از نظرات سازنده و پیشنهادات و انتقادات آنها بهره برده و بتوانند برنامه هایی شایسته و تاثیرگذار تقدیم شنودگان کنند تا علاوه ب  اطلاع رسانی جنبه جریان سازی فرهنگی نیز در آن لحاظ شود .

مدیر رادیو فرهنگ از همه افرادی که دغدغه ترویج کتاب دارند دعوت کرد تا مطالبات فرهنگی خود را بیان کنند وبه ناشران مژده داد که  می‌توانند جدیدترین آثار خود را  معرفی کنند

گفتنی است امروز در روز آغازین فعالیت های نمایشکاه کتاب تهران

رادیو فرهنگ به طور ویژه به پوشش سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در قالب« رادیو کتاب» می پردازد.

رادیو فرهنگ  ارتباطی نزدیک با علاقه‌مندان خود در ایام نمایشگاه کتاب دارد ‌‌با  استقرار استودیو رادیو کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران این رویداد فرهنگی را اطلاع رسانی گسترده می کند.

مجله رادیویی «سرزمین من» ساعت ۱۳:۰۰ با موضوع نقد و بررسی کتابهای تاریخی با حضور مفاخر فرهنگی نویسندگان  و ناشران در نمایشگاه بین المللی  کتاب پخش می شود.

در اولین بخش از پخش رادیو کتاب که استودیو آن در محل برگزاری نمایشگاه مستقر است   ساعت ۱۴:۳۰ گفت و گو با نویسندگان و ناشران و پوشش اخبار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روی آنتن می رود و گروه دوم از برنامه سازان نیز از ساعت ۱۹:۳۰ این برنامه را ادامه می دهند .

رادیو کتاب را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز