مدیر عامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری خبر داد/دیدار سازمان امور مالیاتی کشور با خانواده فیلم و سینما /تشکیل کارگروه مشترک در راس برنامه قرار گرفت!

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۶:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۷۹۹۱
مدیر عامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری خبر داد/دیدار سازمان امور مالیاتی کشور با خانواده فیلم و سینما /تشکیل کارگروه مشترک در راس برنامه قرار گرفت!
جلسه مشترک تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری و تهیه کنندگان سینما با ریاست سازمان امور مالیاتی کشور در سالن اجتماعات سازمان امورمالیاتی برگزار شد و بر تشکیل یک کارگروه مشترک و موثر تاکید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ امیر حسین خرمشاهی در گفت وگو با برنا از دیدار  و  جلسه مشترک کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری و  تهیه کنندگان سینمای ایران  با ریاست سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و افزود اهداف و خروجی  این جلسه از جمله ؛

- بیان مشکلات جامعه تهیه کنندگان در شعب مالیاتی و متاسفانه عدم وجود شناخت کافی از شرایط تولید در صنعت سینما و رسانه  توسط ممیزین مالیاتی

- تشکیل کار گروه مشترک صنف تهیه کنندگان سینما و کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با معاونین سازمان امور مالیاتی ، جهت بررسی مشکلات و رفع فشار های موجود بر جامعه فرهنگی و هنری حوزه سینما و‌ تلویزیون

- تاکید بر تمرکز شعبه تخصصی و بکارگیری  ممیزین آشنا با فضای فرهنگ و هنر سینما و تلویزیون برای پرونده های مالیاتی تهیه کنندگان در شعبه میدان شعاع و جلوگیری از ارسال پرونده ها به سایر شعب

و بررسی مشکلات تهیه کنندگان در موضوع ۹ درصد ارزش افزوده و رفع مشکلات پیش آمده بود که امیدواریم حاصل آن به نفع خانواده هنر باشد.

سینما

امیر خرمشاهی افزود: در این جلسه خدمت دوستان عرض کردم ممیزی ها شناخت مناسبی از برآورد تلویزیونی ندارند تهیه کنندگان حوزه تلویزیون در روز برآورد به طور معمول 20 تا 30 درصد پایین تر از حد عادی و عرف هزینه روز جامعه اعلام برآورد دارند و وقتی برآورد به قرارداد کشیده می شود اعداد و ارقام کاملا متفاوت خواهد شد و از سوی دیگر یک سال زمان می برد تا یک اثر تولید شود . از سوی دیگر یک تهیه کننده با سختی بسیار دستمزد عواملش را تامین کند این درحالی است که در پایان برنامه یک سال هم زمان می برد تا با او تسویه حساب کنند در این شرایط آیا نباید موارد فوق مد نظر قرار بگیرد .

مدیرعامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری افزود: هر تهیه کننده مدام مشغول تولید یک کار نیست و معمولا در بهترین شرایط سالی یک کار در دست دارد که گاهی برای همان کار یک یا دوسال هم تحقیق و بررسی دارد همه این مطالب را به امور اداری قبل و بعد اضافه کنید.

وی افزود: اما کسی زمان بیکار بودن تهیه کننده را مد نظر قرار نمی دهد و فقط به برآوردی که آن هم بر اساس شرایط روز کمیت و کیفیت خود را از دست می دهد فکر می کند درحالی که بسیاری از تهیه کنندگان برای ساخت یک کار شاید دو تا سه سال درگیر تحقیق و نگارش و مراحل تصویب و پیش تولید و .... هستند .

خرمشاهی در پایان گفت: نیاز است در کارگروهی که به زودی تشکیل خواهد شد موارد فوق به شکل کاملا تخصصی و با نگاهی ویژه مد نظر قرار گرفته تا در این باره تصمیمی دقیق و منطقی گرفته شود. من از دوستانی که در جلسه حضور داشتند و عزیزان سازمان مالیات تقدیر می کنم که در تلاش هستند با تشکیل این کارگروه و حضور نمایندگان کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری و صنف سینما به نکات مد نظر به خصوص تفسیر قوانین مالیاتی در این رابطه رسیدگی کنند و مقرر است که ما نیز  در بحث فرهنگ سازی پرداخت مالیات با دوستان همراه باشیم.

مدیرعامل

دکتر داوود منظور معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز ضمن تشریح اهداف سازمان در جذب مالیات از مودیان مالیاتی برای پیشبرد اهداف توسعه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی از سینماگران و اهالی رسانه خواستار همکاری با ایشان شد.

در ادامه این جلسه تهیه کنندگان سینما و تلویزیون به صورت جداگانه و به صراحت مشکلات خود را با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کردند.

قابل ذکر است در این جلسه موضوعاتی همچون‌عدم‌شناخت کافی ممیزین مالیاتی از تفسیر بند (ل) ماده ۱۳۹قانون مالیات‌های مستقیم مصوبه مجلس شورای اسلامی، تاکید بر تمرکز شعبه تخصصی برای تهیه کنندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون و همچنین بررسی دقیق مشکلات تهیه کنندگان حقیقی و حقوقی در موضوع مالیات بر ارزش افزوده مطرح و دکتر داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دستور تشکیل کارگروه مشترک نمایندگان‌سینما و تلویزیون با سازمان امور مالیاتی را به معاون درآمدهای مالیاتی را صادر کرد.

شفیعی

در این جلسه مقرر شد  امیر حسین خرمشاهی مدیر عامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری و مهدی فرجی رئیس هیئت مدیره کانون و مهدی کوهیان  عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران به همراه سید محمود رضوی و منوچهر محمدی از جانب اصناف سینمای ایران در کارگروه حضور داشته باشند.

انتهای پیام//

نظر شما