سه برابر سال ۹۸ فروش خواهیم داشت

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۹:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۸۰۵۵
سه برابر سال ۹۸ فروش خواهیم داشت
مدیر انتشارات معارف با اشاره به اشتیاق مردم برای حضور دوباره در نمایشگاه کتاب، گفت: با توجه به دو سال دوری مردم از این فضای فرهنگی فوق‌العاده و با توجه به اینکه هنوز هم کرونا و میان مردم حضور دارد، پیش‌بینی می‌کنیم که نود درصد مخاطبی که در سال ۹۸ حضور پیدا کردند، امسال هم حضور پررنگ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود پیرمرادیان در پاسخ به این سوال که آیا وقفه در برگزاری نمایشگاه باعث رخوت مردم نسبت به موضوع کتابخوانی شده است، افزود: پیش‌بینی من برعکس این قضیه است. دو سالی که مردم بخاطر کرونا از حضور در رویدادهای ملی محروم بودند، در حال حاضر شوق حضور دارند که بتوانند رخوت قبل را جبران کنند. یکی از مواردی که باعث می‌شود مردم به فضای عادی زندگی برگردند و روحیه بهتری پیدا کنند، شرکت در همین رویدادهای ملی از جمله نمایشگاه کتاب است. 

وی با بیان اینکه بیست مورد کتاب چاپ اولی از انتشارات معارف در نمایشگاه امسال ارائه شده که نبرد تک‌خوان، شانولادژ، پسری از خیابان اروس، آدم‌های خانه ارواح، جان پدر کجاستی، سلام بر میت و تاوان عاشقی از جمله این کتاب‌ها هستند، تصریح کرد: ما با توجه به فعالیت‌هایی که داشتیم و غرفه بزرگ‌تری نسبت به قبل گرفتیم، پیش‌بینی می‌کنیم سه برابر نمایشگاه سال۹۸ فروش داشته باشیم. 

پیرمرادیان با اشاره به نقش مثبت نمایشگاه کتاب مجازی در فروش و استقبال مردم عنوان کرد: یکی از خوبی‌هایی که نمایشگاه مجازی کتاب برای ما ایجاد کرده، شرایط عادلانه برای حضور همه ناشران بود. در نمایشگاه حضوری به واسطه ارائه متفاوت متراژ غرفه‌ها گاهاً بی‌عدالتی رخ می‌دهد، اما در نمایشگاه مجازی این مسئله وجود ندارد و همه بطور برابر حضور دارند. ما به اندازه فروش حضوری در سال ۹۸ توانستیم در نمایشگاه مجازی فروش داشته باشیم. 

مدیر انتشارات معارف در ادامه به معرفی تازه‌های نشر انتشارات معارف پرداخت و گفت: ما در سال ۱۴۰۱ قریب به بیست عنوان کتاب چاپ اولی داشتیم که بهترین‌های آنان شامل یک مجموعه سه جلدی در مورد فرزندآوری با عناوین «پناهم باش»، «فکرش را نکن» و «شغل شریف» هستند. کتاب «تا ابد زندگی» با موضوع حالات مرگ و روایت‌هایی در مورد معاد است. با توجه به استقبال خوبی هم که از برنامه «زندگی پس از زندگی» در ماه رمضان شد، پیش‌بینی می‌کنیم این کتاب هم مورد توجه قرار گیرد. 

این ناشر با بیان اینکه امسال مجموعه دو جلدی «قبله آخرین» به قلم آقای عالی با موضوع حضرت مهدی (عج) هم در مجموعه‌های ارائه شده وجود دارد، ادامه داد: مجموعه سه جلدی «زندگی و زمانه» حضرت یوسف که با عنوان «سیره تربیتی پیامبران» منتشر شده هم در نمایشگاه امسال ارائه خواهد شد. کتاب دیگری با موضوع حجاب با عنوان «ستاره‌ها چیدنی نیستند» به تازگی منتشر شده که تصور میکنم مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین کتاب فوق‌العاده و ویژه‌ای با عنوان «تاوان عاشقی» هم از تازه‌های نشر ما هستند که روایتگر دختری فلسطینی اهل غزه است که از طریق فضای مجازی با یک تازه مسلمان شده شیعه آشنا می‌شود و سرگذشت عاشقی این دو نفر را روایت می‌کند. هم‌چنین کتاب «مرز خسروی» که به اقدام شنیع صدام در بیرون راندن مخالفان خود از عراق می‌پردازد از دیگر کتب تازه منتشر شده ما هستند. 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز