معرفی کتاب؛

«پنجاه سال نویسندگی» کتابی برای شناخت یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های معاصر جهان

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۶:۲۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۸۳۵۸
«پنجاه سال نویسندگی» کتابی برای شناخت یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های معاصر جهان
هنری میلر یکی از مطرح‌ترین نویسنده‌های آمریکایی است که آثار خودزندگینامه‌ای او تأثیری رهایی‌بخش بر ادبیات نیمهٔ قرن بیستم بر جای گذارد. بسیاری از آثار میلر به دلیل صراحت در طرح مسائل جنسی مدت‌ها در بسیاری از کشورها اجازهٔ چاپ نداشت. میلر در دهه ۶۰ به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان آمریکا بدل شد. تصویری که خوانندگان آثار «میلر» از نویسنده در ذهن داشتند یک آمریکایی بی‌پول ولی آزاده بود که روابط بسیار دارد و زندگی‌اش در رفت‌وآمد بین پاریس و نیویورک می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هنری میلر نویسنده‌یی است که با انتشار اولین کتابش به نام «مدار راس السرطان» آشکارا مرز موجود بین آثار پورنوگرافیک و ادبیات را درهم می‌شکند. «مدار راس السرطان» که در 1961 برای اولین بار در آمریکا بطور علنی و قانونی چاپ شد، آن‌چنان جنجال برانگیز بود و آنچنان بلاد رنگ اسیر دست دعاوی حقوق شد که نظیرش قبلا دیده نشده بود. البته قبلا تاریخ شاهد چنین جنجال‌هایی در عرصه‌ی ادبیات درباره چند کتاب دیگر بوده، اما در مقایسه با هیاهویی که مدار راس السرطان با اولین انتشارش در آمریکا به راه انداخت، آن سر و صدا هیچ است.

کتاب حاضر، به بررسی و پژوهش در زندگی و آثار «هنری میلر» پرداخته است. زندگی، رفتار، اعتقادات و آثارش همه و همه مسائلی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. مؤلف در این کتاب به بررسی ویژگی‌های زندگی و آثار این نویسنده با جزئیات کافی و استفاده از آثارش پرداخته است.

داوود قلاجوری در کتاب «پنجاه سال نویسندگی» به شکلی جمع و جور و با اتخاذ زبانی موجز اما گویا، به سراغ زندگی و آثار هنری میلر رفته است. کتاب حاضر از پنج بخش تشکیل شده و در انتها نیز برای اشراف بیشتر خواننده سالشمار زندگی و انتشار آثار هنری میلر منتشر شده است. اشراف نویسنده به زندگی و آثار هنری میلر و ارجاع های او به نوشته‌های گوناگون این نویسنده که اغلب نیز به فارسی منتشر نشده اند. از این کتاب کوچک اثری خواندنی و کارآمد برای آشنایی با هنر میلر ساخته است.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز