ناشران نسبت به ارسال سریع بسته‌های خریداری شده در فضای مجازی اقدام کنند

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۲۱:۵۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲۱
ناشران نسبت به ارسال سریع بسته‌های خریداری شده در فضای مجازی اقدام کنند
علی رمضانی سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ناشران درخواست کرد نسبت به ارسال سریعتر بسته‌های خریداری شده در فضای مجازی اقدام نمایند‌.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی رمضانی سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه که در مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب واقع در چهل‌سرای مصلی برگزار شد در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به نقش مهم و حیاتی بخش همیاران کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: در مرکز پاسخگویی و مانیتورینگ سایت‌‌های مختلف نمایشگاه مجازی، به صورت لحظه‌ای همه اتفاقات مانیتور می‌‌‌‌شود. ۲۵۰ نفر از همیاران کتاب از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۰ در مرکز پاسخگویی نمایشگاه مستقر هستند و به خریداران کتاب خدمت‌رسانی می‌کنند و در پایان تماس‌ها، هر مخاطب به نحوه‌ی پاسخگویی همیاران کتاب نمره خیلی خوب، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف می‌دهد امید است با تحلیل نتایج آماری و اعلام رضایت مخاطبان بخش مجازی نمایشگاه کتاب، بتوانیم نقشه راه بهتری را در خدمت‌رسانی به دوستان کتاب در سال‌های آینده ترسیم کنیم. 

وی از ناشران درخواست کرد؛ نسبت به ارسال سریعتر بسته‌های خریداری شده در فضای مجازی اقدام کنند و افرادی که از نمایشگاه مجازی کتاب به صورت اینترنتی کتاب خریداری می‌کنند یک آستانه‌ی تحملی برای رسیدن به بسته پستی ارسالی خود دارند، طبق آیین‌نامه ناشران تنها ۲۴ ساعت بعد از خرید قطعی مردم فرصت دارند، مرسوله‌ی پستی خریداران را تحویل پست دهند و شرکت پست نیز تا۷۲ ساعت فرصت ارسال بسته‌‌های سفارشی مردم را به درب خانه‌هایشان دارد. امید است باجه‌‌های سیار پست نیز در رساندن سریع مرسوله‌های پست به کمک ناشران بشتابند. 

سید محمد حسن اندرخور رییس مرکز تماس کمیته‌ پاسخگویی و راهنمای مراجعان نیز در ادامه اظهار کرد: نهادهایی مانند اداره پست، بانک، شرکت سپهر الکترونیک بانک اطلاعات کتاب ناشران،اهل قلم و بن کتاب که مخصوص سه قشر طلاب، دانشجویان و دانش آموزان است با ما در این بخش همکاری دارند همچنین پیش‌بینی می‌‌‌‌شود اگر هر مخاطبی در قسمت مالی مشکلی داشته باشد توسط همیاران کتاب مشکلش به صورت برخط حل می‌‌‌‌شود‌. در حوزه سفارشات نیز همیاران خرید کتاب، مخاطبان را تا مرحله‌ی پرداخت حمایت می‌کنند و اگر کتابی مدنظر خریداران کتاب باشد با ناشر هماهنگ می‌‌‌‌شود. در واقع در این بخش سعی می‌‌‌‌شود رابطه بین ناشر و خرید حفظ شود.امید است بخش پاسخگویی و فضای مجازی، خاطره‌ی خیلی خوبی را برای مخاطبان این دوره از نمایشگاه کتاب رقم بزند. 

آزاده نظر بلند مسئول کمیته‌ی پاسخگویی و راهنمای مراجعان، در زمینه آمار پاسخگویی این مرکز گزارشی ارایه کرد و در ادامه تصریح کرد: آمار تماس‌‌های ورودی بعد از افتتاح نمایشگاه ۱۵ هزار و سی وشش تماس در ۱۲ ساعت و آمار تماس‌‌های خروجی چهار هزار و هفتاد وسه تماس در ۱۶ ساعت بوده است. همچنین تعداد تماس‌‌های برقرار شده با مرکز پاسخگویی در دو روز ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تماس‌‌های ورودی ۵ هزار و ۱۴۳ تماس و در تماس‌‌های خروجی یکهزار و ۲۹۶ تماس بوده است. 

وی در زمینه عملکرد پاسخگویی و امتیازدهی مخاطبان نیز اظهار کرد: طبق امتیازاتی که توسط خریداران بخش مجازی نمایشگاه به نحوه پاسخگویی همیاران کتاب ثبت شده است، ۸۵ درصد نمره خیلی خوب، و ۱۶ درصد نیز نمره خوب داده‌اند در مجموع چیزی حدود ۹۷ درصد مخاطبان به عملکرد بخش نمایشگاه مجازی کتاب نمره خوب و خیلی خوب داده‌اند. 

مدیر کمیته‌ی پاسخگویی راهنمای مراجعان خاطرنشان کرد: در مرکز پاسخگویی تماس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود ۸۰ نفر از همیاران کتاب در بخش‌‌های مختلفی همچون پاسخگویی و راهنمای خریداران و ناشران، بخش پاسخگویی به اهل قلم، پاسخگویی به پست کتاب، پاسخگویی به امور مالی و پاسخگویی مربوط به بانک اطلاعاتی کتاب مشغول پاسخگویی هستند. بیش از چهارده گروه در بخش مرکز پاسخگویی حضور دارند که متناسب با بخش خود به مخاطبان خدمت‌رسانی می‌‌‌‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان از قیمت بالای کتاب‌‌ها در بخش فضای مجازی نمایشگاه گله‌مند هستند و ترجیح میدهند حضوری به نمایشگاه کتاب بیایند و از تخفیفات بخش حضوری نمایشگاه استفاده نمایند توضیح داد: اگر ناشری در بخش مجازی نمایشگاه، کتابی را با قیمتی غیر از آنچه که در بخش حضوری نمایشگاه کتاب در حال عرضه است مطابق آیین نامه ای که همه ناشران امضا کرده‌اند تخلف است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز