داشتن «جهان کوچک من» از نیازمندی‌های اینروزهای هر انسان است

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۲:۲۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۹۹۴۵
داشتن «جهان کوچک من» از نیازمندی‌های اینروزهای هر انسان است
رمان «جهان کوچک من» به قلم علی قاضی نظام با چاپ دوازدهم به سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی قاضی نظام، نویسنده این اثر درباره اولین تجربه چاپ کتابش گفت: کتاب اول من «بایکوت» نام دارد که در قالب متن‌های ادبی و بیشتر با موضوع عاشقانه است و در سال 95 توسط انتشارات ۳۶۰ درجه منتشر شد.

وی همچنین افزود: «بایکوت» با چاپ بیست و یکم در نمایشگاه امسال حضور دارد.

این نویسنده جوان از «جهان کوچک من» به عنوان رمانی سراسر عشق و دلتنگی نام برد و بیان کرد:  پس از «بایکوت» به مدت ۵ سال از نوشتن دور بودم و در این مدت به عبارت «جهان کوچک من» و‌ضرورت وجود آن در زندگی فکر می‌کردم.

قاضی نظام ادامه داد: به عنوان نویسنده و کسی که با ساختار ادبیات و نگارش متون ادبی آشنایی دارد، احساس کردم هر انسانی در زندگی خود و در کنار زندگی روزمره  به یک حریم و خلوت شخصی نیاز دارد که آن «جهان کوچک او» است؛ جهان کوچک برای هر انسانی می‌تواند متفاوت باشد. شخص، مکان، اشیا و یا هر چیزی که انسان با آن احساس امنیت و آرامش را به‌دست بیاورد.

وی به ارتباط میان مخاطبانش و «جهان کوچک من» اشاره و بیان کرد: این عبارت برایم جذاب بود، به‌ طوری که آن را با مخاطبان و طرفدارانم به اشتراک گذاشته و بازخوردهای مثبتی از آن‌ها دریافتم تا اینکه این همراهی من را برای نوشتن رمانی با همین نام ترغیب کرد.

قاضی نظام مهمترین ویژگی کتاب «جهان کوچک من» را شبه سفرنامه بودن آن توصیف کرد و گفت:

به واسطه شغلم سفرهای کاری بسیاری در کنار سفرهای تفریحی به خارج از کشور داشتم که در هر سفر با تهیه عکس و ثبت جزئیات، آن‌ها را وارد کتابم کردم.

رمان جهان کوچک من یک روایت عاشقانه در قالب سفرنامه است و خواننده همزمان با مطالعه کتاب می‌تواند تصویر جدیدی از مکان‌های تفریحی دنیا در ذهنش مرور کند.

 

نویسنده این کتاب دیگر ویژگی آن را مشارکت خواننده در روایت انتهای کتاب دانست و توضیح داد: این کتاب صرفا یک رمان نیست، زیرا سعی کردم در  آن ارتباطم را با مخاطب حفظ کنم.

به این صورت که در انتهای کتاب فضایی برای خواننده قرار دادم تا در قالب نامه انتهای داستان و پاسخ نامه‌ها را نوشته و همراه پاکت مخصوصی که همراه کتاب است به آدرس مشخص شده ارسال کند. هدفم از اینکار مشارکت مخاطبانم در نگارش جلد دو این کتاب با عنوان «جهان کوچک تو» است که به مراتب جذاب تر از جلد یک آن خواهد بود.

قاضی نظام در پایان به نقش کرونا در داستانش به صورت مختصر اشاره و اظهار کرد: این قصه  از قبل فاجعه کرونا اتفاق میفتد و با شروع کرونا پایان می‌یابد.  از این جهت می‌تواند فضای کاملا ملموسی را برای خواننده ایجاد کند زیرا همه ما کرونا را با تمام وجود حس کردیم.

«جهان کوچک من» اسفند 1400 توسط انتشارات ۳۶۰ درجه منتشر شد و استقبال مخاطبان با چاپ ۱۲ وارد نمایشگاه امسال شده است.

انتهای پیام //

نظر شما