اخبار و چهره های فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت ؛

بازگشت مرضیه برومند با عروسک هایش/ حمله فرزند کارگردان فقید به کارگردان دودکش/ شایعه ازدواج پژمان جمشیدی از زبان رفیق گرمابه و گلستانش/ حمید صفت و ماجرای طلاق

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۰۲۴
بازگشت مرضیه برومند با عروسک هایش/ حمله فرزند کارگردان فقید به کارگردان دودکش/ شایعه ازدواج پژمان جمشیدی از زبان رفیق گرمابه و گلستانش/ حمید صفت و ماجرای طلاق
جدا از تغییرات در مدیران تلویزیونی و حضور اصغر فرهادی همراه با هیات داوران جشنواره کن در محل فستیوال پر سر و صداترین اتفاقات هفته گذشته در کنار رفت و آمدهای افراد مختلف فرهنگی ، سیاسی و ... به نمایشگاه کتاب بود.

 

چهره هفته ؛ محسن برمهانی

محسن برمهانی 2

محسن برمهانی بر صندلی معاونت سیما نشست و در اولین جلسه مدیران شبکه های مختلف را در نمایشگاه کتاب به جلسه فراخواند و در اتفاقی جذاب جلسه تودیع ومعارفه مدیران مختلف شبکه های سیما را برگزار کرد.

بهرحال او و مسیر سختی که برای جذاب ساختن و بازگرداندن مخاطب به تلویزیون دارد این روزها نقل محافل است و بسیاری بر اساس کارنامه او معتقد هستند معاون جوان سیما می تواند تحولی جدی در رسانه ملی و تلویزیون به پا کند.

بازگشت هفته؛ مرضیه برومند

مرضیه برومند

مرضیه برومند پس از سالها دوباره با یک کار عروسکی جذاب با عنوان شهرک کلیله و دمنه این بار به شبکه نمایش خانگی آمد تا دوباره یاد و خاطره اتفاقات جذابی چون مدرسه موش ها ، شهر موش ها، ماجراهای تابه تا و ... زنده شود.

ازدواج هفته؛ پژمان جمشیدی

پزمان جمشیدی

هفته گذشته سام در خشانی در برنامه خندوانه و در گفت وگو با رامبد جوان برای اولین بار از ازدواج پژمان جمشیدی  البته به زودی خبر  داد.

گلایه هفته؛ فرزند ضیاء الدین دری از محمد حسین لطیفی

محمد حسین لطیفی

هفته گذشته نوید دری فرزند مرحوم ضیاء الدین دری کارگردان فقید سینما و تلویزیون خطاب به محمد حسین لطیفی در صفحه اینستاگرامش نوشت: شما در کنار اینکه نویسنده خوبی نبودی حتی کارگردان متوسطم نبودی

چون عادت به راحت خوری داشتی و مال و اثر دیگران از آن خود کنی و سری بری دنبال سری دوزی بعدی ات

کاش حداقل یک بار به حرف یک داناتر و آگاه تر از خودت گوش میدادی و اثرش را میدیدی نه آن کاری که با آخرین اثر مرحوم و خانواده اش در سریال سنجرخان کردی و تمام تلاشت را برای پاک کردن هنر اون مرحوم کردی و نگذاشتی حتی ما به توانایی ناقصت کمک کنیم و حذفمان کردی که شاهد ناتوانیت نباشیم حتی من و آناهیتا اگر بگذریم مطمئن باش تا آخر عمرت مادرم ازت نمیگذره و از کسانی که هم دستت بودند متاسفم برات بی پرستیژ

 مهمان هفته؛ عباس موزون

حضور عباس موزون در خبرگزاری برنا

عباس موزون هفته گذشته مهمان خبرگزاری برنا شد و به سوالات ما در خصوص برنامه جذاب و پر سر و صدایش (زندگی پس از زندگی) پاسخ داد، برنامه پر مخاطب «زندگی پس از زندگی» که با موضوعی متفاوت در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 4 سیما پخش شد از معدود برنامه‌های چند سال اخیر تلویزیون است که واکنش‌های ضد و نقیض بسیاری نسبت به آن در جامعه شاهد بودیم و برخی به تحسین این برنامه پرداخته و برخی آن را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

عباس موزون به واسطه اجرا و تولید این برنامه این روزها از نام‌های بحث‌برانگیز تلویزیون است و قطعاً حتی طرفداران «زندگی پس از زندگی» پرسش‌های بسیاری از او دارند. به همین دلیل در گفت‌وگویی با این مجری نگاهی تحلیلی از زوایای مختلف به این برنامه داشتیم.

عباس موزون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره عوامل تأثیرگذار در موفقیت برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت و به پرسش‌هایی اعم از شکل‌گیری ایده ساخت این برنامه، نحوه راستی‌آزمایی تجربه‌گران، نحوه ارتباط برقرار کردن و در واقع پیدا کردن این افراد، شائبه‌هایی مبنی بر غیرواقعی بودن برخی مسائل مطرح شده در این برنامه، انتقاداتی که به این برنامه وارد است، اهدافی که این برنامه دنبال می‌کند و... پاسخ داد.

کتابخوان هفته؛ وحید یامین پور

یامین پور

معاون وزیر ورزش و جوانان، نویسنده و فعال رسانه‌ای که هفته گذشته به نمایشگاه کتاب رفته بود در ارتباط با برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب گفت: اهالی کتاب نسبت به دوسال برگزار نشدن نمایشگاه حضوری کتاب دلتنگی‌ داشتند و این دلتنگی مابه‎ازایی نداشت مگرکسی اهل فیلم و سینما باشد که با وی‌اودی‌ها جبران می‌شد.

وحید یامین‌پور با بیان اینکه فضای نمایشگاه کتاب و عناوین جدید کتاب، بهجت و انگیزه‌ای برای اهالی کتاب ایجاد ‌کرد و درخشش چشم‌ها در چشم این افراد قابل دیدن بود، افزود: خدا را شاکر هستیم که بعد از دوسال شاهد این صحنه‌ها و اتفاقات هستیم و فضا فراهم شد که شاهد رویارویی مستقیم با خوانندگان کتاب‌هایم باشم.

وی اظهار داشت: بالاخره بعد از دوسال نمایشگاه و در دیدار با مردم جشن امضا برگزار شد. حس ارتباط مستقیم با مخاطب که از نگاهش حسی که به کتاب داشته را به نویسنده منتقل می‌کند بعد از دوسال تجربه شد؛ اما ظاهرا شرایط اقتصادی بر قدرت خرید مردم تاثیرگذاشته است و امیدوارم فکری برای رسیدن کتاب به دست افرادی که به آن نیاز دارند، بشود.

یامین‌پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه مجازی بیشتر مورد استقبال عزیزانی که در شهرستان هستند، قرار می‌گیرد و سال‌های پیش هم بود و بالاخره نیازی از مردم را پاسخگویی می‌کند، اظهار داشت: البته که ما از طرف دیگر نگران کتابفروش‌ها هستم زیرا کتابفروشی‌ها معمولا از عرضه کتاب توسط نمایشگاه متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک زمانی کرونا بود و به دلیل بسته بودن فروشگاه‌ها، چاره‌ای جز خرید مجازی وجود نداشت، عنوان کرد: در حال حاضر که با برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی، قصد جبران ضررهای دوساله هستیم امیدوارم به عزیزان کتاب‌فروش فکر کنیم؛ فی‌الواقع در تردید برای حضور یا عدم حضور در نمایشگاه و جشن امضاها بودم و قصد داشتم پس از اتمام نمایشگاه برای جشن امضاها به کتابفروشی‌ها بروم. شاید باید سیاست مستقلی برای تعدیل این شرایط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اندیشیده شود.

وی در خصوص اولویت خرید از نمایشگاه گفت: کتابهای حوزه مطالعات فلسفه تکنولوژی و فلسفه سیاسی اولویت خرید من است.

«سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 آغاز شده و تا 31 اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.»

طلاق هفته : حمید صفت

رونمایی از اولین عکس از حمید صفت در سریال «طلاق»

حمید صفت خواننده و ترانه‌سرای موسیقی رپ در یکی از نقش های اصلی مجموعه تلویزیونی با نام موقت «طلاق» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی بازی می کند.

هفته ی گذشته اولین عکس رسمی از حمید صفت خواننده و ترانه‌سرای موسیقی رپ به عنوان بازیگر سریال «طلاق» رونمایی شد.

حمید صفت خواننده و ترانه‌سرای موسیقی رپ در یکی از نقش های اصلی مجموعه تلویزیونی با نام موقت «طلاق» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی بازی کرد.

فیلمبرداری سریال «طلاق» به پایان رسیده و این روزها مرحله تدوین را پشت سر می گذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز